[Clio]kachel wordt niet warm

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

de clio van mijn zusje heeft een probleem. De kachelfan blaast wel, maar alleen koude lucht. Dus geen warme lucht, waar kan dit aan liggen en wat moet er eventueel vervangen worden.

vincent
Tom
Moderator
Car: MB

is je koelvloeistof wel warm als je dit test?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

Ja de koelvloeistof is dan wel warm als dit getest wordt.............
Tom
Moderator

is dit altijd al zo of sinds kort? Is de kachel radiateur nog goed (goede staat, niet lekkend) en zit ie uberhaupt wel aangesloten?......
Anonymous

Ja, dat weet ik eigenlijk allemaal niet, bij de dealer zou die proberen iets door te gaan spuiten met hoge druk en als dat niks zou helpen moest de kachelradiator vervangen worden en dat zou 350 euro kosten.......dashboard moest eruit zeiden ze......
Steven
Car: M536

Je hebt ook nog wel eens dat het kabeltje van de kachel van de draaiunit afligt, als die knop erg weinig weerstand heeft kan dit nog wel es het geval zijn. Voel eens onder bij je pedalen(of de andere kant in je motorruimte) of die slangen wel warm worden.
Remco_Rs
Contacteer:

Dan hebben ze het over de kachelradiateur JA :(
Tom
Moderator

dan zijn idd dure grapjes die ook wanneer je het zelf doet veel tijd kosten (arbeid is ook de grootste kostenpost). Het dashboard moet er dan iid uit.

Zijn alle koelslangen verder in normale/goede staat? Zitten er knikken in? Is het peil voldoende hoog (maximum)? Werkt het meganismen van de knop in het dashboard nog wel of is de kabel los geshoten?..............
Remco_Rs
Contacteer:

Dan hebben ze het over de kachelradiateur die ze doorspoelen ja
catrinus

Vince G schreef:Ja, dat weet ik eigenlijk allemaal niet, bij de dealer zou die proberen iets door te gaan spuiten met hoge druk en als dat niks zou helpen moest de kachelradiator vervangen worden en dat zou 350 euro kosten.......dashboard moest eruit zeiden ze......
Wees blij dat het geen daihatsu applause is. Daar kost het 1400 euro om een kachelradiateur te vervangen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hehehe... Ik ben uberhaupt al blij dat ik geen Daihatsu Applause heb. ;)
catrinus

Maakt mij niets uit. Als het maar vooruit komt :)
There will be plenty of time to rest when your dead
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Je dash kan je als je een klein beedje handig bent zelf wel uitbouwen. Gewoon goed het handboek volgen en dan kom je er wel uit. Kachelradiator zelf vervangen heb ik helaas nog geen ervaring mee. maar al te moeilijk kan het niet zijn als je het dash er al uit hebt.

Trek er wel 2 dagen voor uit als je het zelf doet. het is een rotwerk! vooral als je niet weet hoe.

GR.Frits
Panoramix

Hmm, bij een R25 zeggen ze ook dat het dashboard eruit moet, maar het kan ook door alleen het dashboardkastje los te schroeven. Dan duurt het maar max 45 min :)
Maar een clio zal wel ingewikkelder zijn >-)

Kachelradiateur was iets van 115 euro trouwens.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ik had het ook, was de kachelradiateur. Die was verstopt geraakt omdat er waarschijnlijk eens een pil is gebruikt. Is je koelvloeistofreservoirtje ook vies?
Je kunt bij de dealer ook reinigingsspul krijgen. Heb ik er ook in gehad, maar hielp niet..
Panoramix

Ik weet niet hoe de kachelradiateur van een clio precies loopt, maar bij die van een R25 zit er zo'n by-pass bovenop, waardoor dat reinigingsspul meteen weer via de uit-slang wegloopt. Erg nutteloos om dat te gebruiken dus. Het heeft uiteraard hooguit nut als de radiateur nog niet compleet dicht zit.
Anonymous

JAja, het schijnt dus de kachelradiateur te wezen, zijn inmiddels bezig om het dash eruit te halen, maar is echt een lastig karwei, ding zit op sommige punten nog vast, maar waar............. kan er overal moeilijk bij

Weet b.t.w niet eens hoe een kachelradiateur eruit ziet, de nieuwe komt a.s. zaterdag morgen, dus eigenlijk voor die tijd het dashboard eruit zien te krijgen.... geen leuk werkje.....

iemand nog tips of links naar plaatjes oid?

Vincent
Panoramix

Zal toch wel iemand hier zijn met een vraagbaak voor een clio of iets soortgelijks die wat in kan scannen?

Sjah hoe ziet zo'n ding eruit, hij lijkt op een radiateur maar dan een aantal keer kleiner, met 2 aansluitingen voor de koelslangen (althans mbt de R25) :D

Succes met uitbouwen, jammer dat er geen onofficiele methode bestaat zoals bij de R25, scheelt uren werk en hoofdpijn :)
PtrGte
Contacteer:

hebbie de thermostaat al geprobeerd voordat je heel je dash eruit gaat knutselen???

8)

m'n vriendin had laatst hetzelfde probleem, weliswaar met een fiat bravo HGT (inmiddels gelukkig verkocht :wink: ) Even nieuw thermostaatje erin van een paar euro, en klaar-->warme lucht! :)
Panoramix

De ingaande (en de uitgaande slang) naar en van de kachelradiateur wordt wel warm? Als de ingaande slang niet warm wordt heb je nu je dashboard voor niets zitten demonteren :lol:
Plaats reactie