Welke motoren hebben hetzelfde onderblok als de 5 Gt Turbo?
Dus met een onderliggende nokkenas e.d.
En eventueel met injectie?
Dit inverband met een eventueel andere looprichting van mijn project. Kan er nog niet veel over kwijt want het kan best helemaal niet doorgaan, maar heb wel veel info nodig.
Wie kan me hier even mee helpen, ik zit zelf te denken aan de motoren die in de clio gebruikt werden .
Ik weet dat de C1J motor grotendeels gelijk is aan de C2J, maar ook aan de C3J? die gebruikt werden in de Express/campus/TR/GTR?
Motortypen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
de lijst waar dit onderblok inzit is enorm, maar om info te verzamelen waar je wat aan hebt moet er ook wat meer info komen over wat je in gedachten hebt.
Zover ik weet zijn alle C motoren die injectie hebben uitgerust met monopoint injectie, dus voor een turbomotor heb je er geen fluit aan.
Zover ik weet zijn alle C motoren die injectie hebben uitgerust met monopoint injectie, dus voor een turbomotor heb je er geen fluit aan.
there is no spoon.
Er is een zeldzame C met multi-point. Maar die schijnt alleen geleverd te zijn in the US of A. En nee, verder weet ik er niets van.
Voor de rest:
http://www.fastchip.nl/
en/of
http://www.blue-sport.nl/
Verder wil ik je aanraden Dialogys aan te schaffen en zelf je research te doen. Steek je tenminste wat van op...
Voor de rest:
http://www.fastchip.nl/
en/of
http://www.blue-sport.nl/
Verder wil ik je aanraden Dialogys aan te schaffen en zelf je research te doen. Steek je tenminste wat van op...
jij bedoelt een motor uit een alliance...
als dat klopt heeft de club 'd anciennes renault er een aparte afdeling voor die je vast verder kunnen helpen.
als dat klopt heeft de club 'd anciennes renault er een aparte afdeling voor die je vast verder kunnen helpen.
there is no spoon.
Op deze link staat een pagina met een groot aantal motoren. De GTT heeft een "Cléon fonté" blok, de c motoren dus. Zover als ik zie staat er alleen een monopoint bij.
http://home.kabelfoon.nl/~rkrabbe/R4/motorenRenault.htm
http://home.kabelfoon.nl/~rkrabbe/R4/motorenRenault.htm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik wil dus kijken of ikzelf injectie op mijn blok eventueelkan fixxen.
En wat is het punt van monopoint dan? Ik heb het stuk gelezen op fastchip, en ik kon het al van het Alpine-magazine. Daarom ben ik ook op het idee gekomen, en ga het waarschijnlijk ook wel uitvoeren.
Zat alleen te denken als er toch al een c-blok is met injectie, waarom dan moeilijk doen en 16v injectoren en computer te monteren.
En was dat dialogys dan?
En wat is het punt van monopoint dan? Ik heb het stuk gelezen op fastchip, en ik kon het al van het Alpine-magazine. Daarom ben ik ook op het idee gekomen, en ga het waarschijnlijk ook wel uitvoeren.
Zat alleen te denken als er toch al een c-blok is met injectie, waarom dan moeilijk doen en 16v injectoren en computer te monteren.
En was dat dialogys dan?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
het punt is 1 punt, zeg maar......olijnsma schreef: En wat is het punt van monopoint dan?
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:



Ja dat snap ik, maar waarom wel multi-point en geen mono? Of verneveld de mono niet genoeg?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
tja, waarom wil je nou immers injectie....
there is no spoon.
f y r d ...Rick D. schreef:U9?
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Omdat via injectie de motor gewoon beter loopt, zonder hoge drukken, rare toepassingen. En het koppel kan zeer goed uitvallen, bij toch een geringe pk-winst. Qua verzekering moet ik zowieso onder de 150 pk blijven. En qua prestaties is het gewoon beter. (zoals ik het verhaal een beetje lees) je zult me niet horen dat het makkelijk moet zijn, alleen ik denk over andere ideen na. In het verhaal wordt er van een 19 16V uitgegegaan. en de injectoren vrij omslachtig ingebouwd. Simple mind thinking: als er een bovenkop is die al voorbereid is op injectie, maak je het iets makkelijker/eenvoudiger
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
en waarom denk je dat fastchip daar zelf niet opgekomen is ?olijnsma schreef:Omdat via injectie de motor gewoon beter loopt, zonder hoge drukken, rare toepassingen. En het koppel kan zeer goed uitvallen, bij toch een geringe pk-winst. Qua verzekering moet ik zowieso onder de 150 pk blijven. En qua prestaties is het gewoon beter. (zoals ik het verhaal een beetje lees) je zult me niet horen dat het makkelijk moet zijn, alleen ik denk over andere ideen na. In het verhaal wordt er van een 19 16V uitgegegaan. en de injectoren vrij omslachtig ingebouwd. Simple mind thinking: als er een bovenkop is die al voorbereid is op injectie, maak je het iets makkelijker/eenvoudiger
denk je dat de vermogenswinst uit lowtech monopoint injectie gelijk, minder of meer is dan de carb van een GT ?
denk je niet dat je een denkfout maakt ?
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
het gaat mij ook nogal om het verbeteren van de luchtstroom, zoals overal staat geschreven is de carburateur een beetje de achilleshiel van de GTT.
En als het niet kan dan kan het niet simpel, dan pakken we de injectoren van de 19 16V en ook de boordcomp. Dat is echt het probleem niet.
En als het niet kan dan kan het niet simpel, dan pakken we de injectoren van de 19 16V en ook de boordcomp. Dat is echt het probleem niet.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
zij waren toch ook verantwoordelijk voor die clio 16v turbo die een jaar of 10 geleden in de csi stond?? Dus van zijn hobby z'n beroep gemaaktTijn schreef:
en waarom denk je dat fastchip daar zelf niet opgekomen is ?
?

ook met monopoint ben je die mini carb kwijt, dus wat dat betrefd is 't wel OK.
Met multipoint is 't spruitstuk fraaier te maken, en dynamisch is 't doorgaans net ff mooier af te stellen.
Enige voordeel van monopoint is misschien dat je wat meer gebruik kan maken van bestaande hardware, ipv zelf een spruitstuk moeten maken. Maar qua afstellen is 't evenveel zoniet meer werk.
Dus maak uw keuze
Met multipoint is 't spruitstuk fraaier te maken, en dynamisch is 't doorgaans net ff mooier af te stellen.
Enige voordeel van monopoint is misschien dat je wat meer gebruik kan maken van bestaande hardware, ipv zelf een spruitstuk moeten maken. Maar qua afstellen is 't evenveel zoniet meer werk.
Dus maak uw keuze

rev it like a rental