Diesel vraagje!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Een hoop merken hebben binnen een zelfde model verschillende vermogensvarianten binnen dezelfde motor. Waar zit dit verschil in?

Vb Audi A3 TDI, 90 pk en 110 pk, allebei met turbo en intercooler, toch 20 pk verschil. VW spant de kroon met 90-100-110-130 en 150 pk voor de Golf op basis van de 1900 TDI motor.
Larshil
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 17 sep 2003 12:43
Locatie: Lelystad
Contacteer:

de 90pk en 110 pk zijn de `gewoon` direkt ingespoten modellen. en worden alleen nog maar in de octavia geleverd. De 110 heeft alleen een dikkere turbo, andere chip, andere koeling en wat andere details.
De 100pk, 115pk, 130pk en de 150pk zijn allemaal pompverstuivers. De 115 pk is de eerste generatie pompverstuiver motoren. Er is ook een 90pk variant die ook onder de eerste generatie valt en alleen in de alhambra en sharan leverbaar is.

De 100pk, 130pk en de verschillen niet veel, behalve dan dus de turbo, interkoeler en chip. Daarbij komen nog andere pompverstuivers. De 150pk is een veel `zwaardere` variant die buiten de net genoemde dingen ook nog`s een verzwaarde nokken- en krukas heeft.

Het is precies wat er vooraf al gezegt is, voor ieder wat wils. Je kunt wel 1 variant uitbrengen, maarja als je tdi`s (ik heb het hier alleen over de 1,9) heb zitten in de polo, golf(bora, new beetle), passat, sharan, leon(toledo), ibiza(cordoba), octavia, fabia, A3, A4 en A6 dan voldoet 1 (of hooguit 2) variant(en) niet. Moge dat duidelijk zijn!

groetjes
Larshil = Lars Hilberink
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

en wat IC kan je op een 80 TDI 90 pk monteren dat bevorderend zou zijn???
Plaats reactie