[R5GTX]Vervangen fuseekogel (links) waar op te letten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jacco75
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 15 dec 2003 9:22
Locatie: Emmen

Moet van het weekend mijn linker fuseekogel vervangen ivm afkeur apk
Nu hoord ik dat je de banden voor beide van de grond moet hebben ivm verwijderen oude fusee

zijn er nog meer tips waar ik op moet letten ??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

over 't algemeen is een kogeltrekker wel handig, om de kogel uit de fusee te krijgen. Verders weinig bijzonders.

Succes
rev it like a rental
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

bij gebrek aan een kogeltrekker doet een hamer het overigens ook prima. :D
there is no spoon.
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

He is idd wel makkelijk dat beide wielen van de grond zijn, dit ivm met je stabi-stang.

1. Loshalen van bout door fuseestuk (2x sleutel 16)
2. Met hamer draagarm naar beneden slaan, zodat fuseekogel uit het fuseestuk komt
3. Fuseekogel loshalen (2 bouten) met sleutel 16
4. Nieuwe fuseekogel in fuseestuk plaatsen en vast zetten met bout.
5. Fuseekogel waar een draag arm vast zetten.

Vanwege je stabistang is het ook erg makkelijk als je een breekijzer hebt waarmee je tussen je draagarm en het subframe je draagarm naar beneden kan drukken.

Ik heb er vorige week 2 vervangen van mijn GTT, in 20 minuten.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Rick D. schreef:He is idd wel makkelijk dat beide wielen van de grond zijn, dit ivm met je stabi-stang.
(....)

Ik heb er vorige week 2 vervangen van mijn GTT, in 20 minuten.
20 min. In een brug dus.... heb je dioe niet ter beschikking gebruik dan krikpootjes.

Op een krik alleen werkt de stabi je dus giga tegen.
Laatst gewijzigd door Tijn op wo 24 dec 2003 10:49, 2 keer totaal gewijzigd.
there is no spoon.
jacco75
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 15 dec 2003 9:22
Locatie: Emmen

Rick D. schreef:He is idd wel makkelijk dat beide wielen van de grond zijn, dit ivm met je stabi-stang.

1. Loshalen van bout door fuseestuk (2x sleutel 16)
2. Met hamer draagarm naar beneden slaan, zodat fuseekogel uit het fuseestuk komt
3. Fuseekogel loshalen (2 bouten) met sleutel 16
4. Nieuwe fuseekogel in fuseestuk plaatsen en vast zetten met bout.
5. Fuseekogel waar een draag arm vast zetten.

Vanwege je stabistang is het ook erg makkelijk als je een breekijzer hebt waarmee je tussen je draagarm en het subframe je draagarm naar beneden kan drukken.

Ik heb er vorige week 2 vervangen van mijn GTT, in 20 minuten.

Thanks voor de info..........dan moet het mij wel lukken in 15 min (1 stuk dan )
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

waar zet je die krikpoten dan? onder je sub-frame ofzo, of gewoon op de krikpunten???
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

jackel schreef:waar zet je die krikpoten dan? onder je sub-frame ofzo, of gewoon op de krikpunten???
Gewoon onder de kriksteuntjes vooraan je dorpels.
Succes (Y)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

misschien beetje of-topic, maar nu is bij mij de fuseekogel EN het wiellager verrot! :( kan je dit dan mooi combineren als je bv het fuseetje verwisseld??
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

jackel schreef:misschien beetje of-topic, maar nu is bij mij de fuseekogel EN het wiellager verrot! :( kan je dit dan mooi combineren als je bv het fuseetje verwisseld??
Yep, als je nog een fusee hebt liggen met een goed lager kan je dit goed combineren.
Dan hoef je alleen nog maar ff 2 bouten van je veerpoot los te halen, en je stuurkogel.
Uiteraard je remklauw even van je fusee losschroeven.
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Let wel op, dat eigenlijk met dit soort werkzaamheden je auto opnieuw uitgelijnt moet worden.
Plaats reactie