ok danMarcel B. schreef:kvind et ook een beetje een irritante topicnaam geworden btw...

Volgens mij heb ik nog wel 2 spiegels liggen...ongespoten dan...gratis af te halenDennis WBJ schreef:Ik wil nog nieuwe buitenspiegels bestellen. Maar zijn deze voor alle 5jes hetzelfde qua uiterlijk dan. Van binnenuit verstelbaar weet ik wel. Want bij auto-onderdelen ken ik zo gaan halen a 25 euri per stuk.
Maar ik neem aan dat er in plastic geen verschil is wel dan? want van die glimmende plastic dingen hoef ik niet, de originele zijn namelijk dof. Het zal toch wel allemaal 1 en hetzelfde zijn?
Dennis
Die van mij doet het helemaal niet, al een half jaar niet ofzo. Volgensmij maakt het ook niet zoveel uit dat ding, of wel?Dennis WBJ schreef: En helaas het volgende probleem staat al weer voor de deur: de anti-percolatorfan draait ruim 6 minuten na het afzetten van de motor.
Mazzel,
Dennis
Hij hoort aan te gaan om vocht te voorkomen in de carborateur, dus als ie bij mij 6 minuten draait, dan meet die sensor blijkbaar toch een enorme hoeveelheid vocht, of denktie juist dat er enorme hovelheelheid vocht (condens dus) neer gaat slaan.Chrisv schreef:Die van mij doet het helemaal niet, al een half jaar niet ofzo. Volgens mij maakt het ook niet zoveel uit dat ding, of wel?
Mijn GOD!!!Dennis WBJ schreef:Hij hoort aan te gaan om vocht te voorkomen in de carborateur, dus als ie bij mij 6 minuten draait, dan meet die sensor blijkbaar toch een enorme hoeveelheid vocht, of denktie juist dat er enorme hovelheelheid vocht (condens dus) neer gaat slaan.Chrisv schreef:Die van mij doet het helemaal niet, al een half jaar niet ofzo. Volgens mij maakt het ook niet zoveel uit dat ding, of wel?
Ik ga hetgeen maar eens loshalen over een paar weken als ik tijd heb.
Ja idd Abel, ik lees net Technical Note 1573 (service 0422):Abel schreef:Antiperculatie slaat op dampbel vorming in de benzine leidingen. Waar door de auto heel slecht wil starten als de motor heet is. In de inlaat spruitstuk zit een thermo contact en die voelt dus of de inlaat heet is.
En koelt dus de Benzine leiding en de carburateur. PH2 koelt ook nog door de carburateur
Beetje respect he? een mens kan zich vergissenAbel schreef:Mijn GOD!!! waar haal je deze nonsens vandaan???
uhmm dan zal ik mijn kostenlijst er maar niet bijzetten....Dennis WBJ schreef:Misschien dat mensen hier nog iets aan hebben: het kostenoverzicht van hetgeen dat ik vanaf de aanschaf tot op heden gekocht heb om het een en ander op te knappen! Ter indicatie.
Renault 5 GTT Phase I uit '86, 180.000 op de teller, gekocht 18 april van dit jaar.
DATUM + ARTIKEL + BEDRAG (euro)
22/4 - ruitenwissermotor/benzinetankvlotter - 35
26/4 - dakantenne -14.82
28/4 - benzinefilter -5.53
24/5 - valvoline tectyl ml -6.55
31/5 - 4x dashboardlampjes 3W 1,2W 12V -4.72
7/6 - tectyl bodysafe -5.36
7/6 - polyester plamuur/stoproest -10.65+8.40
10/6 - SPB tectyl MB -6.50
12/6 - 2x deurslotvergrendeling -9.16
20/6 - tectyl bodysafe -5.36
5/7 - KPU 3M carrosseriekit -9.40
16/7 - K60 schuurpapier -5.78
20/7 - hoedenplank/gril -15
-/- - diversen kunststof kapjes -5
-/- - kachelhuis/radiator -25
-/- - remschijf/klauw/blokken -25
-/- - 2x clignoteur wit -22.20
-/- - voorscherm rechts -32.20
6/8 - 14x klipjes sideskirts -15.49
-/- - slangenklem -1.57
25/8 - 83C thermostaat -26.58
-/9 - 2x mistlamp (glas wit) -70
Dit geeft een totaal bedrag van: 365.27 euro
Valt reuze mee al zeg ik het zelf, maar bedenk wel dat we (ik en m'n vader) heel wat uren in de 5 gestoken hebben. En als ik die zou moeten tellen...En ik ben vast nog wel iets vergeten, dus uh tel er nog maar 50 euro bij.
En als je beseft dat zonder die lampen een bedrag van ongeveer 300 euro aan reparaties is uitgegeven, dan is het helemaal nog niet zo gek of wel dan?
Mazzzzel,
Dennis
Owja joh, ......vandaar.....jochem de haas schreef:Ik weet zeker dat je met 2de hands spullen veel goedkoper uit kunt komen .
Ik loop echt alle slopen af en knap zo me hele GT op .
Ach en een lijst bijhoudend . . . . dan word ik niet lekker als ik zie wat ik allemaal wel niet heb uitgegeven en sla mezelf 100 x voor me kop .
Wat bedoel je ?Ivo8hoven schreef:Owja joh, ......vandaar.....jochem de haas schreef:Ik weet zeker dat je met 2de hands spullen veel goedkoper uit kunt komen .
Ik loop echt alle slopen af en knap zo me hele GT op .
Ach en een lijst bijhoudend . . . . dan word ik niet lekker als ik zie wat ik allemaal wel niet heb uitgegeven en sla mezelf 100 x voor me kop .![]()
![]()
![]()
Waar zou ik op moeten bezuinigen dan? op de plamuurjochem de haas schreef:Ik weet zeker dat je met 2de hands spullen veel goedkoper uit kunt komen .
Weet niet of je er nog last van hebt; Mijn GTT stond ook regelmatig aan de rechterkant vol met water. Heb nu een plasticzak over de kachel zitten (in de accubak) en de GTT blijft zelfs nu met dit ellendige weer droog.Dennis WBJ schreef:zou het kunnen dat het via het kachelhuis binnenloopt? of zijn er mensen die dit eerder gezien hebben?
jawel,heb zo eentje gehad met 1 spiegel,toen ik die kocht had die 25000km's,was in 87,was nog in showroomstaat bij aankoopIvo8hoven schreef:Jazeker, als je op de eerste PH I geen comfort pakket bestelde, zat er maar 1 spiegel op, en die was niet eens van binnen uit te verstellen (geloof ik).....
ja eigenlijk hadden we niet moeten gaan boren...hadden het idd beter zo kunnen laten zitten of dicht maken. Maarja...achteraf is altijd makkelijk praten.catrinus schreef:of je last hem dicht wat ik ook gedaan heb. Wil prima. ff ontluchten bij je remleiding en klaar is kees