[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Inderdaad :D Ik had een smile van hier tot tokyo :D Hehe...
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

FNL ?
there is no spoon.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Hmmz...vanavond andere verplictingen :( :( :( :( :( :( :( :( Lijkt me wel lachuh namelijk...
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

jeroen.k schreef:Vanochtend voor het eerst met de auto naar mn werk geweest! :D Hij rijdt erg lekker! :D Alles klinkt goed, alleen hij rookt wat meer dan mn andere 19 (gewoon bij stationair draaien bijvoorbeeld...) Hoort dat gewoon bij een nieuwe motor? :) Verder rijdt ie prima :D
er zit wel wat olie hier en daar wat nog wat moet verbranden...kannie van roken, zou voorbij moeten zijn na een paar kilometer, tenzij je uitlaat vol olie zit door die kapotte motor die erin zat...

misschien is het wel gewoon de "rook" die iedereen heeft als ie z'n koude motor start bij een buitentemperatuur van 5 graden...

groeten
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

jeroen.k schreef:Hmmz...vanavond andere verplictingen :( :( :( :( :( :( :( :( Lijkt me wel lachuh namelijk...
Jammer hoor
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

PtrGte schreef:
jeroen.k schreef:Vanochtend voor het eerst met de auto naar mn werk geweest! :D Hij rijdt erg lekker! :D Alles klinkt goed, alleen hij rookt wat meer dan mn andere 19 (gewoon bij stationair draaien bijvoorbeeld...) Hoort dat gewoon bij een nieuwe motor? :) Verder rijdt ie prima :D
er zit wel wat olie hier en daar wat nog wat moet verbranden...kannie van roken, zou voorbij moeten zijn na een paar kilometer, tenzij je uitlaat vol olie zit door die kapotte motor die erin zat...

misschien is het wel gewoon de "rook" die iedereen heeft als ie z'n koude motor start bij een buitentemperatuur van 5 graden...

groeten
Hij blijft roken als hij warm is...maar het is geen extreem witte of zwarte rook...echt uitlaatgas kleur zoals het hoort zeg maar...alleen meer als bij mn rode...na meer km's trekken we wel een oordeel :)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Rick D. schreef:
jeroen.k schreef:Hmmz...vanavond andere verplictingen :( :( :( :( :( :( :( :( Lijkt me wel lachuh namelijk...
Jammer hoor
Hoe laat gaan jullie meestal en vanaf waar? Misschien dat ik me wel vrij kan lullen... ;)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nou, ben dus naar Leiden geweest met de 16v...mag nog een koelvloeistof lekje opsporen en had op de terugweg bij tankstation startproblemen...eerst met een oude Golf Diesel erop proberen te starten...geen suc6...toen maar ANWB gebeld en toen liep ie weer...nu lijk de accu niet leeg...electrische ramen doen het nog goed ruitenwissers op normale snelheid, kortom geen kenmerken van een lege accu...dus auto weer ff uitgezet en ff getest met anwb...die anwb auto's hebben namelijk 2 accu's voor starthulp...eerst met 1 accu aan...niet starten moeizaam ronddraaien. Toen 2 accu's erop en de startmotor liep vlot rond en starten weer... :s

Nu zij de anwb man dat de startmotor te veel stroom vraagt en hij daardoor niet start...maar het is een fokking nieuwe startmotor! Iemand een idee hoe dat kan?

Zat zelf te denken dat de accu van mij verrot is en dus wel een bepaald voltage levert, maar niet het juiste amperage (vermogen toch?) levert...kan dat een juiste aaname zijn???
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Slechte kabels/massa.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Riël schreef:Slechte kabels/massa.
En hoe onderzoek ik dit? Massa krijgt de startmotor van het blok en de dikke plus die van accu maar startmotor lopt lijkt me niks mis mee...?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

te lichte accu??
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Heb idd ff gekeken...de accu die er nu op zit uit mn rode levert 50 Ampere en degene die erin zat levert 55 Ampere...zou het verschil zo groot zijn? Ga ze zo ff omwisselen...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

daar zou het niet aan mogen liggen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nee leek me ook al niet...echt vaag hoor...accu ligt nu aan de oplader...nou ja aan de starthulp die op zijn beurt weer aan de oplader ligt...straks kijken wat hij met een half uurtje doet...
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Gister heb ik hem eindelijk in het echt mogen bewonderen.. Net bakkie Jeroen! Nu nog ff dikke platen* en hij is zo goed als af.

Ik heb btw alle stikkers in het wit liggen voor je, zal ik ze meenemen naar de vergadering?

* Eventueel kan ik ze regelen en ook meenemen naar de vergadering.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Neem ze beiden maar mee Chris (Y) Dan komt dat goed :D

Net weer ff geprobeerd...accu staat leger dan leeg...met de auto van de buurman erop werden de startkabels erg warm...maar starten ho maar...heeel langzaam ronddraaien alleen...2e probleem lampje van startonderbreker bleef continu branden :s En die wilde niet uit...nu brandt er helemaal niks meer zonder stroom... :@
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Probeer eens een compleet nieuwe accu?

Ik zou de weerstand van de kabels eens meten, kijk eens wat de weestand is vna de - pool van de accu op je motorblok, en de + van je accu op de startmotor? Deze moeten gewoon 0 zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Net nieuwe accu erop gezet...starten lopen :D Kjken hoe lang het zo blijft :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan zal alles wel goed zijn. Oude accus kunnen soms inderdaad slecht tegen de kou. Een maat van mij heeft er ook problemen mee, als ie in dit weer de auto niet gestard heeft voor langer dan 1 dag, dan wordt 't startkabels uithalen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Okee, denk net de auto mee te nemen...volgende propbleem :@ Zodra ik de koppeling intrap zakt hij veels te ver in zijn toeren en slaat dus af...iemand een idee waar dat aan kan liggen? Dus echt bij koppeling intrappen zakt hij dik onder de 1000 rpm en slaat af...bij stationair draaien loopt hij wel gewoon "netjes" 1000 rpm... :s Iemand een idee? Moet eigenlijk straks rijden... :(
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Misschien een probleempje met de gaskleppositiesensor? Of de regeling van het stationair toerental die om 1 of andere reden niet snel genoeg is, maar ik weet niet waar deze zit bij een 19 16V
(dit wil zeggen dat er dringend zo 1 moet kopen, dan ken ik die snel genoeg :smoke: )
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Stationair toerental is niks mis mee...stationair loopt hij goed namelijk, maar tijdens het rijden slaat hij juist af...
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

gelijk als hij koud is al ? of pas als hij warm is ...
there is no spoon.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

als je in stilstand gas geeft en weer loslaat blijft hij wel lopen?? Die koppeling heeft er geen reet mee te maken natuurlijk, tis puur abrubt zakken van toeren.

tps zoals al gezegd zou idd de oorzaak kunnen zijn, maar als het tijdens rijden WEL gebeurt en in stilstand NIET, zou het ook te maken kunnen hebben met de electronische snelheidsopnemer op de kmteller kabel.

Ik hoef overigens niet meer de vragen waar je bleef vandaag :) dat is wel weer duidelijk :p
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Het stationair toerental wordt volgens mij alleen geregeld door de gaskleppositiesensor en de MAP sensor. Dus ook bij het tijdens het rijden intrappen van de koppeling moeten deze 2 sensoren er voor zorgen dat het stat.toerental goed is.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik dacht aan het stappenmotortje :)


die regelt ook grotendeels stationair toerental toch? tenminste.... van gas naar gaslos zorgt deze ervoor dat de motor blijft lopen.
Mrtn = Maarten
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Mrtn schreef:ik dacht aan het stappenmotortje :)


die regelt ook grotendeels stationair toerental toch? tenminste.... van gas naar gaslos zorgt deze ervoor dat de motor blijft lopen.
Die regelt inderdaad het stationair toerental aan de hand van de signalen van de MAP en TPS sensor.
Maar als de stekker op het stappenmotortje los zit, dan wil de motor inderdaad ook afslaan.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

als je in stilstand gas geeft en weer loslaat blijft hij dan wel lopen??
?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

In stilstand gasgeven blijft hij gewoon lopen...tenminste de buurman gaf een paar keer gas toen hij liep en hij bleef lopen, ik stapte in rij weg en hij slaat af :(

Tijn, hij doet het zowel warm als koud...
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Arjen schreef:
Mrtn schreef:ik dacht aan het stappenmotortje :)


die regelt ook grotendeels stationair toerental toch? tenminste.... van gas naar gaslos zorgt deze ervoor dat de motor blijft lopen.
Die regelt inderdaad het stationair toerental aan de hand van de signalen van de MAP en TPS sensor.
Maar als de stekker op het stappenmotortje los zit, dan wil de motor inderdaad ook afslaan.
Ik zat eraan te denken dat het stappenmotortje stuk is ofzo, of vervuild, iets in die geest.

Al geruild Jeroen met het stappenmotortje van je rode? Dan ken je dat in ieder geval uitsluiten :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nee nog niet geruild, mn ouders zaten een beetje te zeuren dat ik niet de kap van 2 auto's los mocht gaan trekken op een zondag...damn, wat ben ik blij als ik straks op ezelf zit! ;) Stelletje hypocrieten :p De stappenmotor heb ik trouwens schoongemaakt voor montage, dus viezigheid lijkt me niet de oorzaak...nu had Patricj het er gisteren over dat het misschien ook kon komen omdat de koppelingskabel los ligt? En dat klopt wel, want hij hangt niet meer in al zn steuntjes (afgebroken...) dus die zet ik dan ook ff vast met "tie-ripjes" vanmiddag eerst kijken of het vliegwiel nog goed vast zit, want dit kon volgens Rick en Tijn ook wel eens de oorzaak zijn. Als die nog vastzit wissel ik de stappenmotor even om te kijken...
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

HEB JE DE MENING VAN MENNO OOK AL OVERWOGEN???
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

jeroen.k schreef: het misschien ook kon komen omdat de koppelingskabel los ligt? En dat klopt wel, want hij hangt niet meer in al zn steuntjes (afgebroken...)
Denk nou 's na man :lol:

mening van Menno? waar?
Mrtn = Maarten
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mening van menno via pm...ligt aan de afstelling...komt door de wilde nokkenassen...

oplossing afremmen op de motor tot aan stationair toerental, dan pas rem in en geen probleem meer...

Alleen nu lijkt het mij vreemd dat het de eerste 300 km wel goed gaat met de afstelling en daarna opeens niet meer? :s Die computer veranderd toch niet zo drastisch zn gegevens opeens? :s

Het is natuurlijk in overweging te nemen (ik bedoel hoezo electra goeroe :p ) maar het lijkt me zelf zo vreemd aangezien hij het eerst 300 km wel goed doet...dus dan liever de rest ook maar even nakijken... :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Zei Menno ook tegen mij, dat computers zichzelf tot op een bepaalde hoogte aanpassen en gegevensverwerking hebben, dus probeer 't uit zal ik zeggen :)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie