Bandenverbruik Clio Sport 2001...

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Ceriel

72.000km vierde set voorbanden Conti's Sportcontact 195/45/16...

Wie kan me zeggen hoe lang er maximaal te rijden valt met deze banden op dit autootje ???

Is nl. een lease-bak en ik krijg nu fijn ZELF de rekening :evil: van de voorbanden, omdat zij in hun systeem hebben staan de deze auto bij 70.000km 4 nieuwe banden zou moeten krijgen... :lol: Da ken ech nie !!

Laat me ff weten hoe lang jullie ermee rijden, mede RS-ers...

Thanx,
Ceriel
Tom
Moderator
Car: MB

ach ja, Vier setjes is vrij fors. Dus gezien het feit dat je al erg veel voordelen hebt als lease rijder is het misschien zo erg nog niet om een keertje bandjes te betalen.....

Hoeveel je met een set kunt rijden is natuurlijk voor 99% afhankelijk van je rijstijl, beetje lastige vraag dus.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Dat hangt dus toch echt voor 90% van je eigen rijstijl af, misschien zul je dan toch es wat minder fors bij het stoplicht moeten wegtrekken en de de bochten wat rustiger door te gaan.

En dat je zegt dat het een leaseauto is maakt dit vermoeden alleen maar sterker :p

De conti's zijn idd wel snelle slijters, maar als je gewoon normaal ermee omgaat kun je er prima 40-60dkm mee crossen....
Ceriel

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk wat die rijstijl betreft, maar voordelen... kosten per maand € 395,-... Vind ik genoeg om de bandjes een keertje extra te laten vervangen... :wink:

Maar het gaat mij er ff om, aangezien iedereen die een RS rijdt wel lekker sportief zal rijden, hoeveel km'tjes een ander ermee haalt... :smile:
Marcel B.

ik zeg dat het 85% van je rijstijl afhangt! :p

Nee serieus, als je binnen dat aantal km's al zoveel banden verslijt trek je waarschijnlijk vaak met piepende banden op ofzo... dat zijn keuzes die je maakt :)
Don't walk the grass... smoke it
Dimitri2.0

Clio RS (van 2000) de affabriek Michelins.
De voorbanden van mij gaan zeker een 45.000 km mee achter ?????
Haas
Car: Megane RS

ik deed met mijn vorige banden ook 14000 km...en je gaat mij niet vertellen dat een S zoveel vermogen heeft datie dat veroorzaakt. Ware het niet dat het Fulda's waren :evil:

:beer: :lol:
John B
Contacteer:

~Haas~ schreef:ik deed met mijn vorige banden ook 14000 km...en je gaat mij niet vertellen dat een S zoveel vermogen heeft datie dat veroorzaakt. Ware het niet dat het Fulda's waren :evil:

:beer: :lol:
Ik heb ook fulda's en ben op de helft van de band
denk ik :D ongeveer +/-10.000 km
maar dit is weer off topic het gaat om een RS 8)
Ivo
Über-Spammer

Neem maar van mij aan dat het deels aan je rijstijl ligt, maar de Grote boosdoener in dit verhaal zij je banden zelf..... (N)

Het is bij Renault bekend dat de modellen die standaard geleverd worden met Conti Sport Contact enorm veel last hebben van bandenslijtage.
De Megane II word ook geleverd met als optie de "17 wielen, en daar is zelfs een terugroepactie op geweest vanuit Renault Nederland.

Neem een ander merk..... :smoke:
Tom
Moderator
Car: MB

nogal stom dan dat ze die dingen blijven monteren tot 4 !!! keer toe
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Hmm me pa had ze ook op z'n laguna, die gingen opeens ook erg hard.

En ik maar denken dat het door het burnen kwam :lol:
Jeroen Lubking
Contacteer:

Mijn record is een nieuw setje toyo proxes T1 in 9 dagen versleten tot op canvas toe.Was wel op de voorwielen en met zeer sportief gebruik.

Heb nu potenza`s en die houden het al langer uit.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
r5alpine-turbo

van die terugroepacties van die laguna`s met conti`s had ik ook wel eens gehoord ja,vreemd.

van continental ben ik zelf niet echt weg van,die dingen sleten altijd schuin af ook al reed je met de juiste bandenspanning.de grip is ook niet fantastisch.misscien eens een ander merk proberen ofzo.
Haas
Car: Megane RS

Jeroen Lubking schreef:Mijn record is een nieuw setje toyo proxes T1 in 9 dagen versleten tot op canvas toe.Was wel op de voorwielen en met zeer sportief gebruik.
R E S P E C T :worship:

:wink:
Plaats reactie