Hallo
ik heb een vraagje over de aandrijfas hoezen (renault 5 GTX 1.7) (wielzijde) deze zijn namelijk kapot zitten haarscheuren en een scheurtje, nu hoor ik dat deze moeilijk te vervangen zijn, en dat als je 2 andere assen kunt krijgen die er ook op kunt zetten
Wie heeft hier ervaring mee om ze eraf te halen en nieuwe hoezen erop tezetten is hier speciaal gereedschap voor nodig ?
alvast bedankt
gr jacco
Aandrijfas hoezen 5 gtx......DAMM...EN NU DORPELS VERROT
andere asjas passen onder problemen
nadeel is aan de bestuurderkant dat je bakolie er dan uit loopt.
de hoezen vervangen is niet zo gek veel werk.
alleen die dingen willen er zo klote op
eh zover ik me kan bedenken geen speciaal gereedschap voor nodig.
nadeel is aan de bestuurderkant dat je bakolie er dan uit loopt.
de hoezen vervangen is niet zo gek veel werk.
alleen die dingen willen er zo klote op

eh zover ik me kan bedenken geen speciaal gereedschap voor nodig.
heb inmiddels een adresje gevonden een renault fanaat bij mij uit de buurt gaat hem as vrijdag ff nieuwe hoesjes opzetten
En idd dan zal er ook nieuwe bakolie op moeten .........klopt het ook dat dit speciale olie moet zijn ???
En idd dan zal er ook nieuwe bakolie op moeten .........klopt het ook dat dit speciale olie moet zijn ???
je kan je as er toch ook op laten zitten?????????jacco75 schreef:heb inmiddels een adresje gevonden een renault fanaat bij mij uit de buurt gaat hem as vrijdag ff nieuwe hoesjes opzetten
Rick D. schreef:Je kan je as laten zitten, maar het werkt een stuk prettiger als deze eraf is.
En misschien zijn de hoezen aan de bakzijde wel verrot.
Het is niet aan de bakzijde maar aan wielzijde....
dus ik begrijp dus dat het niet nodig is dat de hele as eronder weg moet ??
ik hoor het morgenavond wel hoe en wat....
nog weer een andere vraag het nadieselen houd dit in dat hij ergens valse lucht aanzuigt??
-
volgens mij niet.meestal ligt dit aan vervuilde bougies.
Tja dat is ook weer zo'n probleem die zitten muurvast ben dus al begonnen met elke dag beetje olie erbij te spuiten..........want onderhoud heeft ie de laatste 2 jaar niet gehad als je het mij vraagtr5alpine-turbo schreef:volgens mij niet.meestal ligt dit aan vervuilde bougies.
toch zonde van zo'n gtx ...........

jacco75 schreef:martin rs schreef:kom op mensen ????????
een manier zonder pilon?? niemand
Ik kan je er ook niet aan helpen ........maar die man waar ik hem heen breng heb er wel 1
DAMMMMMM ze belde net blijkt mijn rechterdorpel beetje roestig te zijn ............vanavond maar de schade eens bekijken en zien of we er ook een fotootje hier neer kunnen planten.....