[Mégane 2 Jeroen] --> Nissan QashQai 2.0 2wd Tekna Premiu
In deze topic wil ik gaan bij houden wat er de komende tijd allemaal gaat veranderen aan mijn Mégane 2.
Eerst maar eens een foto zoals ik hem bij aflevering kreeg:
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/megjeroen.jpg[/img]
8 december 2003.
De auto is verlaagd d.m.v. een KW schroefveren set variant 2.
Dit houdt in dat de vering in hoogte en harheid verstelbaar is.
Na het monteren van de set was de auto 7,5 cm gezakt, inmiddels is dit een dag later 8 cm geworden.
Achter zijn er 25 mm spoorverbreders geplaats.
Voor / Na foto's :
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/vv.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/vn.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/av.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/an.jpg[/img]
En nog wat foto's:
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw6.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw7.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw8.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw9.jpg[/img]
De verdere planning is:
- 18" velgen (Duitse stijl)
- Een andere achterbumper waarin links en rechts een uitlaat komt.
Verder nog kijken wat voor leuks er nog meer geleverd gaat worden door de tuning bedrijven.
Eerst maar eens een foto zoals ik hem bij aflevering kreeg:
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/megjeroen.jpg[/img]
8 december 2003.
De auto is verlaagd d.m.v. een KW schroefveren set variant 2.
Dit houdt in dat de vering in hoogte en harheid verstelbaar is.
Na het monteren van de set was de auto 7,5 cm gezakt, inmiddels is dit een dag later 8 cm geworden.
Achter zijn er 25 mm spoorverbreders geplaats.
Voor / Na foto's :
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/vv.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/vn.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/av.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/an.jpg[/img]
En nog wat foto's:
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw6.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw7.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw8.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw9.jpg[/img]
De verdere planning is:
- 18" velgen (Duitse stijl)
- Een andere achterbumper waarin links en rechts een uitlaat komt.
Verder nog kijken wat voor leuks er nog meer geleverd gaat worden door de tuning bedrijven.
Laatst gewijzigd door Jeroen op wo 14 feb 2007 18:46, 24 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
Ben benieuwd.
Hij ziet er nu al een stuk beter uit, nu hij verlaagd is.
Echt een mooie auto.
(nu maar sparen voor mijn Megane Renault Sport
)
Hij ziet er nu al een stuk beter uit, nu hij verlaagd is.
Echt een mooie auto.
(nu maar sparen voor mijn Megane Renault Sport

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Netjes 
ben ook benieuwd naar de dingen die komen gaan
suc6.

ben ook benieuwd naar de dingen die komen gaan

suc6.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ben ook zeer benieuwd
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Zoals vele ben ik ook razend benieuwt wat je met je nieuwe megane gaat/kan doen



Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Ik heb helaas slecht nieuws.
Vandaag mijn auto 2,5 cm omhoog moeten schroeven
Had last van trillingen bij het optrekken vooral in de bochten.
Blijkt dat de auto te ver verlaagd was, de aandrijfassen gingen te schuin de bak in.
We zijn nu bezig met GKB import die de KW veren importeerd om uitleg te krijgen.
Ze geven aan dat elke Mégane 2 met deze set tot 75 mm verlaagd kan worden.
Blijkbaar niet dus
Nu is het wel heel veel geld voor een verlaging van 50 mm plus dat er nu weer een groot gat zit tussen de wielen en de wielkast.
Ik snap er alleen geen ruk van, hier een 1.6 16v met KW schroefset:
[img]http://www.arcor.de/palb/alben/44/15684 ... 383436.jpg[/img]
[img]http://www.arcor.de/palb/alben/44/15684 ... 623232.jpg[/img]
Voor 70 mm en achter 65 mm omlaag.
Vandaag mijn auto 2,5 cm omhoog moeten schroeven
Had last van trillingen bij het optrekken vooral in de bochten.
Blijkt dat de auto te ver verlaagd was, de aandrijfassen gingen te schuin de bak in.
We zijn nu bezig met GKB import die de KW veren importeerd om uitleg te krijgen.
Ze geven aan dat elke Mégane 2 met deze set tot 75 mm verlaagd kan worden.
Blijkbaar niet dus
Nu is het wel heel veel geld voor een verlaging van 50 mm plus dat er nu weer een groot gat zit tussen de wielen en de wielkast.
Ik snap er alleen geen ruk van, hier een 1.6 16v met KW schroefset:
[img]http://www.arcor.de/palb/alben/44/15684 ... 383436.jpg[/img]
[img]http://www.arcor.de/palb/alben/44/15684 ... 623232.jpg[/img]
Voor 70 mm en achter 65 mm omlaag.
mooi verkaaid dan!
maar toch, ben zeer benieuwd!
maar toch, ben zeer benieuwd!
Nee, zal morgen wel wat fotootjes schieten.Ferdy schreef:das mooi balen dan !
zag er goed uit
al foto's van hoe het er nu bij staat ?
enne...die velgen van die rode megane zijn fout zeg !
wel vaag eignelijk dat de assen dan onder een te schuine hoek de bak ingaan...Weet je zeker dat het daar aan ligt?
We konden niets anders verzinnen.
Eerst de auto een cm omhoog geschroefd, trillingen iets minder maar waren er nog wel.
Nu dus 2,5 cm omhoog en de trilling is weg.
Ik heb die jongen van die rode Mégane hierboven gevraagd hoe het bij hem zit.
Plus dat we hopen dat KW een verklaring heeft.
Eerst de auto een cm omhoog geschroefd, trillingen iets minder maar waren er nog wel.
Nu dus 2,5 cm omhoog en de trilling is weg.
Ik heb die jongen van die rode Mégane hierboven gevraagd hoe het bij hem zit.
Plus dat we hopen dat KW een verklaring heeft.
heb je je auto wel uitgelijnd nadat je m had laten zakken?
Yep, eenmaal op snelheid ook geen last van trillingen of trekken naar 1 kant.
Alleen bij het vol belasten (optrekken) en vooral in bochten last van de trillingen.
Alleen bij het vol belasten (optrekken) en vooral in bochten last van de trillingen.
vaag...
Trillen de assen niet tegen t chassis aan dan? Dat lijkt me logischer. Als je vol belast, trillen ze meer, misschien dan net tegen t chassis aan?
Niet dat dat goed is, maar vind t zo vaag. De plaats van de bakingangen van de assen zit toch niet zo heel veel verschil in neem ik aan bij andere motoren...
Trillen de assen niet tegen t chassis aan dan? Dat lijkt me logischer. Als je vol belast, trillen ze meer, misschien dan net tegen t chassis aan?
Niet dat dat goed is, maar vind t zo vaag. De plaats van de bakingangen van de assen zit toch niet zo heel veel verschil in neem ik aan bij andere motoren...
Balen.
Wordt dan gewoon grotere wielen neem ik aan? Dan krijg je de kassen wel weer vol... Ziet er trouwens top uit zo'n megane.
Wordt dan gewoon grotere wielen neem ik aan? Dan krijg je de kassen wel weer vol... Ziet er trouwens top uit zo'n megane.
zo te zien is de diameter van t wiel van die rode en die van jeroen wel t zelfde, dus t zou moeten kunnen...
Als ik voor grote velgen ga dan is dit het resultaat:
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/16-18.gif[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/16-18.gif[/img]
Maakt dus niets uit. Heb je een linkje van dat progje?
Larshil = Lars Hilberink
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
waarom is het nu ineens wel erg veel geld voor de verlaging? De kwaliteit van de KW dempers en veren merk je toch wel hoor!! Ik vind het wel een beetje vreemd idd, zo laag was ie nou ook weer niet. En grotere velgen met banden kan natuurlijk wel, maar dan kun je je km/h meter weer gaan ijken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
maar dan wordtie nog steeds niet lager...
Ik snap wel ongeveer wat jeroen bedoeld denk ik, voor 55 mm best veel geld, dat bedoeld hij denk ik. Maar toch, de kwaliteit merk je toch wel idd denk ik...
Ik snap wel ongeveer wat jeroen bedoeld denk ik, voor 55 mm best veel geld, dat bedoeld hij denk ik. Maar toch, de kwaliteit merk je toch wel idd denk ik...
Daar hoor je me ook niet over.
De kwaliteit is gewoonweg super.
De veren en de schokdemper zijn goed op elkaar ingesteld dus levert een goed comfort.
Maar ik ging dus voor deze set omdat ze een 70 mm verlaging beloven.
Op zich is dat ook gelukt alleen kan de auto het niet aan.
En daar baal ik van, ze hadden er bij moeten zetten dat voor een 1.6 16v een geringere verlaging is.
Maar aan de andere kant, die rode is ook een 1.6 16v en daarbij is het blijkbaar wel gelukt.
Het is dus ff wachten op een reactie van Roger (eigenaar van die rooie) en van GKB / KW.
Misschien zit er wel iets fout in de aandrijfas of bak.
Zit wel meer fout aan mijn auto dus zou best kunnen.
De kwaliteit is gewoonweg super.
De veren en de schokdemper zijn goed op elkaar ingesteld dus levert een goed comfort.
Maar ik ging dus voor deze set omdat ze een 70 mm verlaging beloven.
Op zich is dat ook gelukt alleen kan de auto het niet aan.
En daar baal ik van, ze hadden er bij moeten zetten dat voor een 1.6 16v een geringere verlaging is.
Maar aan de andere kant, die rode is ook een 1.6 16v en daarbij is het blijkbaar wel gelukt.
Het is dus ff wachten op een reactie van Roger (eigenaar van die rooie) en van GKB / KW.
Misschien zit er wel iets fout in de aandrijfas of bak.
Zit wel meer fout aan mijn auto dus zou best kunnen.
De huidige stand van zaken:
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw10.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw11.jpg[/img]
En dit was niet de bedoeling..
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw10.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/imcforum/upload/kw11.jpg[/img]
En dit was niet de bedoeling..
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Zo is het idd niet de bedoeling. en al zeker niet omdat je eerst hem verder verlaagd had.
@jeroen: je hebt mail van mij
@jeroen: je hebt mail van mij
Heb antwoord gekregen van Roger.
Hij heeft dus geen last van vibraties.
Hij heeft zijn wagen voor 70 mm lager en achter 60 mm.
Hij gaf als suggestie mee om 1 of andere ring die bovenaan de schokbreker zit van KW te vervangen voor de orginele ring van Renault.
Er is dus hoop??
Alleen waar zit het probleem.
Is het een aandrijfas die niet goed is.
Renault zal hier niets mee doen lijkt mij, de auto rijdt goed met de orginele veren dus is het voor hun niet iets om naar te kijken.
Hij heeft dus geen last van vibraties.
Hij heeft zijn wagen voor 70 mm lager en achter 60 mm.
Hij gaf als suggestie mee om 1 of andere ring die bovenaan de schokbreker zit van KW te vervangen voor de orginele ring van Renault.
Er is dus hoop??
Alleen waar zit het probleem.
Is het een aandrijfas die niet goed is.
Renault zal hier niets mee doen lijkt mij, de auto rijdt goed met de orginele veren dus is het voor hun niet iets om naar te kijken.
KW neemt het probleem serieus op.
7 Januari gaan ze de set testen op een 1.6 16v en een 2.0 16v.
Ben benieuwd of het een probleem alleen bij mij is of dat het bij hun 1.6 16v ook is.
7 Januari gaan ze de set testen op een 1.6 16v en een 2.0 16v.
Ben benieuwd of het een probleem alleen bij mij is of dat het bij hun 1.6 16v ook is.
inderdaad zeer netjes! Je wordt iig niet afgescheept met: bij ons past het wel, basta...
Heel mooi, is natuurlijk ook een groot merk in Duitsland en met het oog op de toekomst, als er meer mensen gaan beginnen met het tunen van de Mégane 2, is dit ook een verstandige zet!
Hoop voor je dat het goed uitgezocht en opgelost gaat worden. Mag ook wel voor zo'n prijs...maar daar krijg je ook wat voor terug
Hoop voor je dat het goed uitgezocht en opgelost gaat worden. Mag ook wel voor zo'n prijs...maar daar krijg je ook wat voor terug
