Mijn GTT is bijna klaar, maar nu zit ik met het volgend probleem. Als ik bij een snelheid van vermoedelijk 70 a 80 km/u(kilometer teller werkt nog niet, alle tips zijn welkom) gas bij geeft, dan trilt mijn auto erg hard links voor. De auto is vandaag uitgelijnd, en hij heeft het nog.
Nu vermoed ik dat het het lager is bovenaan de veerpoot, maar ik heb nog niet de tijd gehad om het verder uit te zoeken. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Of zijn er mensen die misschien een gedacht hebben wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.
Voor alle duidelijkheid, als ik nu verder accelereer, dan blijft hij het hebben, maar bij gas lossen, dan is het weg, dus het moet iets zijn met het aandrijven.
Rammelen GTT bij gas geven (GTT fase 2)
- Geert Claes
lager kaduk,kan ook aandrijfas zijn maar vermoed meer de lager zelf
-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
de homokineet van je aandrijfas zal wel kapot zijn...even nieuw asje erop zetten 

- Geert Claes
misschien nog ff er bij zeggen dat ik de auto ook voel trillen. Zou dit ook het geval zijn als de homokineet kapot is? Want dan moet je dat toch ook horen als ik afdraai enzo,...
-
De homokineet moet je dan waarschijnlijk ook wel horen.. een kloppend geluid bij een bepaalde snelheid of bij het maken van een bocht naar recht/links. Ik denk niet dat het dat is, maar sluit het niet uit. Je kan hem wel even uit je wiel halen en er even aan draaien en bewegen, misschien wordt je daar wat wijzer uit 

don't be a fool, wrap your tool
ik denk niet dat het een aandrijf as is. hoe is het met je remschijf?
als je de voorwielen van de grond tilt en de auto in de versnelling set en dan aan 1 wiel draait, dan draait de andere ook mee. misschien dat je dan iets voelt. als je iets voelt dan moet je hem eens uit de versnelling zetten.
en dan bijde apart proberen. Als het nu weg is ligt het aan de differencieel (of hoe je het schrijft)
als je de voorwielen van de grond tilt en de auto in de versnelling set en dan aan 1 wiel draait, dan draait de andere ook mee. misschien dat je dan iets voelt. als je iets voelt dan moet je hem eens uit de versnelling zetten.
en dan bijde apart proberen. Als het nu weg is ligt het aan de differencieel (of hoe je het schrijft)
Check de snelheidsopnemerkabel eens. Die loopt van de opnemer in de versnellingsbak (bij de achterste motorsteun, onder de startmotor) onder dat hitteschildje op de versnellingbak onder de turbo door, en dan achter het luchtfilterhuis langs ergens door het schutbord heen. Althans, zo hoort hij te lopen. Bij mij liep hij dus niet onder dat hitteschildje door, en was daarom doorgesmolten. Geen signaal dus.Geert Claes schreef:(kilometer teller werkt nog niet, alle tips zijn welkom)
Is trouwens een duur kabeltje (60,- nieuw geloof ik), en een naar klusje om te vervangen...
- Geert Claes
Het probleem is dus niet opgelost, de auto is intussen wel door de technische keuring, dus remschijf, en lager kunnen we denk ik al uitsluiten, want dat zouden ze gezien hebben. De linker cardan as heb ik vervangen, omdat daar het geluid van kwam, maar het probleem is er dus nog steeds.
Bij een GTT is er zo een klein steuntje aan de versnellingsbak vooraan dat naar het subframe loopt, dit steuntje heb ik niet, zou dit de oorzaak kunnen zijn??????
Bij een GTT is er zo een klein steuntje aan de versnellingsbak vooraan dat naar het subframe loopt, dit steuntje heb ik niet, zou dit de oorzaak kunnen zijn??????
- Geert Claes
dat heeft er dus niet veel mee te maken?
pfff ik weet het ff niet meer.

pfff ik weet het ff niet meer.

Ja er is vast wel iemand in de buurt die zo'n extra baksteun heeft liggen, en die heb je er in 5 minuten op gezet. Het zal waarschijnlijk niet je probleem oplossen, maar je andere motorsteunen en je versnellingsbak zullen je dankbaar zijn 
En had je nog naar die kabel van de snelheidsmeter gekeken?

En had je nog naar die kabel van de snelheidsmeter gekeken?
- Geert Claes
Nee, nog niet naar gekeken. Ik ga eerst voor de dingen die belanrijk zijn om goed te kunnen rijden, en dan zal ik zien dat de rest in orde komt, maar ik ga het zeker nagaan zoals je gezegd hebt. Bovenaan heb ik de stekker al gevonden, maar binnenkort zal ik eens verder zoeken.
-
Bij mij waren de zwakke punten:Geert Claes schreef:(kilometer teller werkt nog niet, alle tips zijn welkom)
De stekker van de snelheidsmeter-kabel bij het luchtfilterhuis en de stekkeraansluiting op het tellerpaneel. Ff inspuiten met contactspray en goed aandrukken en ik kon weer een half jaar vooruit.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
- Geert Claes
Aha, dat zal ik ook eens ff nalopen dan.