dag beste mensen ik heb sinds 2 weken mijn eigen witte gtt uit '88. nou doet alleen zich het probleem voor dat het slot niet helemaal perfect werkt. Nou is het geen probleem want heb al un nieuwe liggen hier. Nou is mijn vraag het ik het gemakkelijkste het slot kan verwisselen. Kan het niet anders dan het hele dashboard eraf te halen??
bijvoorbaad mijn dank is groot
(ik zoek trouwens nog het slangetje van de waterpomp naar antidampbelvat met ontluchtings nippel of bestel nummer want oom renault heeft het niet in het bestand staan)
Je zou het gat rond het contactslot iets groter moeten maken (vijlen) wil je het trucje kunnen uitvoeren zonder al te veel los te moeten halen
Als het gat groot genoeg is om het slot erdoor te kunnen halen is het zaak om de stekkers los te halen, contact op het streepje te zetten, deze zit net voor contact volgens mij, en dan de pennetjes indrukken en het contactslot eruit trekken, je moet alleen wel de draden en stekkers een beetje geleiden, lastig maar te doen
*tellerbak open maken(2 stekkers losdoen)
*contactslot in juiste stand zetten ,best is even proberen bij je vervangslot ,zodat je de pinnentjes goed kan induwwen
*stuk dash onder stuurkolom ffe afnemen ,langsdaar met schroevendraaier induwen en uittrekken
zo gefixt
zo heb ik het gedaan,zijn maybe nog ander manieren mar deze was zo gebeurd
rubie schreef:*tellerbak open maken(2 stekkers losdoen)
*contactslot in juiste stand zetten ,best is even proberen bij je vervangslot ,zodat je de pinnentjes goed kan induwwen
*stuk dash onder stuurkolom ffe afnemen ,langsdaar met schroevendraaier induwen en uittrekken
zo gefixt
zo heb ik het gedaan,zijn maybe nog ander manieren mar deze was zo gebeurd
Heb zojuist nog een contactslot van een 19 16v vervangen. Dat wil echt niks zeggen. Was er met een uurtje mee klaar en das lang.
Gewoon zoals bij ele renault de onderkant van de stuurkolom afschroeven, schroefje aan de achterkant uit het slot draaien, slot in garagestand zetten, pinnetjes indrukken, slot los trekken, kabels loshalen en slot eruit manouvreren. Monteren in omgekeerde volgorde. Het is ff pielen, maar moeilijk is het absoluut niet.
Ik deed er overigens zo lang over omdat we geen vervangend r19 slot hadden en ik er dus maar tijdelijk een r4 slot in heb gezet. Dat past uiteraard niet helemaal, maar na aanpassing van de electra aansluitingen werkte het iig en kan ie weer vooruit totdat ie een ander slot heeft gehaalt. Tot die tijd heeft ie dan wel geen stuuslot, maar ja.