[DoubleYou] Express GT Turbo
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Thanx
Ik heb vandaag een gtt achteras en de knipperlichtschakelaar opgehaald. Ik wilde meteen die schakelaar er in zetten, het leek me makkelijk namelijk. Niet dus, want die huidige schakelaar wil er voor geen mogelijkheid uit. Het stukje dash onder het stuur is er makkelijk uit te krijgen, maar dan moet dat stuk boven het stuur ook. En die gaat maar niet los. Ik probeer schroeven ofzo te vinden, is nergens, dan maar een beetje wrikken, lukt ook niet. Nu is het hele dash verbogen, zitten er wat kiertjes tussen de tellerbak en dash en is het nog minder mooi dan het al was. Hoe haal ik die schakelaar er uit??
Ik heb vandaag een gtt achteras en de knipperlichtschakelaar opgehaald. Ik wilde meteen die schakelaar er in zetten, het leek me makkelijk namelijk. Niet dus, want die huidige schakelaar wil er voor geen mogelijkheid uit. Het stukje dash onder het stuur is er makkelijk uit te krijgen, maar dan moet dat stuk boven het stuur ook. En die gaat maar niet los. Ik probeer schroeven ofzo te vinden, is nergens, dan maar een beetje wrikken, lukt ook niet. Nu is het hele dash verbogen, zitten er wat kiertjes tussen de tellerbak en dash en is het nog minder mooi dan het al was. Hoe haal ik die schakelaar er uit??
-
- Contacteer:
Als ik hem gekanteld krijg kan ik hem ook wel achterlangs er uit halen. Alleen lukt dat dus niet, die schakelaar is nogal lomp...
-
- Contacteer:
Oktober -> december: Na lange tijd maar even weer een update. Misschien lijkt het dat ik niks doe, ik heb het juist heel druk maar dan met andere zaken dan de auto... 
Maar goed, om door te gaan waar we gebleven waren en even een samenvatting te maken wat er in de tussentijd gebeurd is:
De auto is apk gekeurd (yes!), d'r was aardig wat wat gedaan moest worden, maar het is allemaal gebeurd, zoveel mogelijk deed ik zelf, de rest deed de garage. D'r zitten nu nieuwe achterremmen op, er gaat dus nu ook géén gtt achteras op. Die is toch niet nodig, remmen doe je het meest met je voorremmen. Daar hebben ze ook mee lopen klooien, want ik rem nu stukken langzamer (harder pedaal intrappen dan eerst). Dus ik moet ze sterker ontluchten, alleen gaat dat makkelijker met 2 personen. Verder is dus de rest van het lijstje dat verder terug staat gedaan, en nadat het CO is ingesteld reed de wagen ineens stukken beter!
Maar goed, apk was voorbij, wilde ik nieuwe velgen er op zetten. Voor zitten ze er nu op, maar achter pastte absoluut niet omdat ze aanliepen tegen de binnenkant. D'r moeten dus spoorverbreders op om ze wat verder naar buiten te zetten zodat ze niet meer aanlopen. Voor schuurt het alleen (het doet het wel maar toch) als je compleet instuurt. Daar moet dus ook wat komen.
Nou dan heb ik de wagen laten uitlijnen, de rechtervoorwielen stonden iets schuiner dan de linker en de banden maakten daardoor veel herrie. Die maken nu minder herrie maar toch wat, de garage vertelde mij dat dat aan de banden lag. Tja niets aan te doen dus.
Tegelijkertijd hebben ze gekeken naar het startprobleem, hij had echt he-le-maal geen zin meer om te starten. Bleek er, ja hoor, een elektrisch probleem te zijn. Aardepunten allemaal goed, stekkerblokken bijna allemaal roestig. Dat is simpel opgelost door te solderen zonder stekkerblok (kan ik altijd als ik dat wil nieuwe stekkerblokken toevoegen). Maar ook daarna was het probleem er nog steeds, op de 12 V punten bleek de spanning bij het contact omzetten terug te vallen, bij de benzinepomp viel dat zelfs terug naar 6 V! Nou bleek het contactslot de boosdoener te zijn, die heeft een te grote weerstand. Dus, vraag, heb ik een nieuw contactslot nodig of is het (want het is intern) op te lossen? D'r is een middeltje ingespoten, nu start hij ook mooi (heerlijk gewoon), maar wie weet is het maar tijdelijk... Nou daarnaast is meteen de choke gerepareerd, en blijkt de startmotor nabij zijn dood te zijn: hij heeft namelijk bij het contact omzetten 2,5 volt spanningsverlies i.p.v. de normale 1 V.
Dat betekent dus dat ik een nieuwe startmotor moet hebben, dat ik alle stekkerblokken moet nalopen en schuren/solderen en dat ik ook de zekeringenkast moet checken op die punten (zit ook wat verlies namelijk). Maar ook moet ik een nieuwe radiateur hebben, want nu blijkt die aan twee kanten te lekken. Aan één kant olie, aan de andere kant bovenaan komen er belletjes koelvloeistof uit. Neem ik dus ook meteen een nieuw thermocontact met lagere temperatuur, die handmatige schakelaar laat ik gewoon zitten en ook het huidige thermocontact werkt (is maar 1 keer getest maar oke), maar die reageert naar mijn idee veel te laat omdat het warmtemetertje wel erg hoog moet uitslaan voordat de fan begint te draaien. En ook daar moeten dus de contacpunten (ja en de contacten van de dynamo en de nutteloze dradenwirwar die over onder en langs de motor ligt) verbeterd worden.
Nou en dan had ik vandaag na een lange rit (snelweg van ene naar andere kant van NL) last van schokkerig lopen in versnellinge 2 tot 4 onder het turbo-gebied. Het schokt niet supererg, maar je voelt toch dat hij wat moeite heeft met vooruit komen en rustig optrekken. Ik zat elke keer zo rond de 2000 toeren, lager ging ik niet echt, en in de 5 heeft hij het ook niet. Hij komt wel vooruit, optrekken gaat ook wel en hij heeft niet de neiging af te slaan, maar het schokt wel ietsjes. Misschien is het dat hij niet genoeg olie heeft (vanwege radiateurlek?), of het andere iets dat ik ontdekte.
Dat andere iets is dan een vloeistof die ik tegenkwam binnen in de motorruimte op de carosserie. Op de foto hieronder is de slang te zien waar de vloeistof wel uit moest komen (aan het uiteinde van die slang die nergens aan zit begint namelijk de vloeistof"stroom"). Ik stopte omdat ik een nogal irritant geluid hoorde (tja ik weet niet meer precies hoe het was, het was een soort hoge toon die nogal hard bij de motor (in het midden ergen) vandaan kwam). Ik keek even, kon het niet vinden maar zag wel een vloeistof liggen, was ietsjes stroperig, was grijs, leek iets als vieze grijze zeep maar dan zonder belletjes. De motor uitzetten en opnieuw opstarten en het geluid was weg, dus ik reed gewoon verder. Heb eigenlijk niet nogmaals gekeken of er meer vloeistof lag, het was ook al donker toen, ben speciaal onder een lamp gestopt. Ook geprobeerd te ruiken maar ik kon niets scherps ruiken, misschien had het wel een zwakke geur maar ik ben verkouden dus rook niks...
Nou dan als laatste is dit weekend het raam aan de bijrijderskant dood gegaan: hij wil niet meer omhoog of omlaag... Eerst ging hij langzaam door de zwaartekracht naar beneden (raam open dus), maar daar heeft hij nu geen last meer van. Hopelijk blijft dat zo, maar 't is niet zo fijn. Moet er dus een ander raammechanisme in, en ja dan kan ik meteen elektro doen, maar dan moet andere kant ook, en dan moet de deur ook meteen gemaakt worden (andere deur waarschijnlijk dus), oftewel weer veel geld uitgeven wat zo langzamerhand toch wel een beetje op is... Goed ik kom er uiteindelijk wel uit, maar toch.
Hier dan het plaatje over de vloeistof, het komt uit die gemarkeerde slang. Any help is appreciated. Ook bij de andere onderwerpen.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... plaats.jpg[/img]
Tot zover dan maar, pfff wat een boel schrijfwerk.

Maar goed, om door te gaan waar we gebleven waren en even een samenvatting te maken wat er in de tussentijd gebeurd is:
De auto is apk gekeurd (yes!), d'r was aardig wat wat gedaan moest worden, maar het is allemaal gebeurd, zoveel mogelijk deed ik zelf, de rest deed de garage. D'r zitten nu nieuwe achterremmen op, er gaat dus nu ook géén gtt achteras op. Die is toch niet nodig, remmen doe je het meest met je voorremmen. Daar hebben ze ook mee lopen klooien, want ik rem nu stukken langzamer (harder pedaal intrappen dan eerst). Dus ik moet ze sterker ontluchten, alleen gaat dat makkelijker met 2 personen. Verder is dus de rest van het lijstje dat verder terug staat gedaan, en nadat het CO is ingesteld reed de wagen ineens stukken beter!

Maar goed, apk was voorbij, wilde ik nieuwe velgen er op zetten. Voor zitten ze er nu op, maar achter pastte absoluut niet omdat ze aanliepen tegen de binnenkant. D'r moeten dus spoorverbreders op om ze wat verder naar buiten te zetten zodat ze niet meer aanlopen. Voor schuurt het alleen (het doet het wel maar toch) als je compleet instuurt. Daar moet dus ook wat komen.
Nou dan heb ik de wagen laten uitlijnen, de rechtervoorwielen stonden iets schuiner dan de linker en de banden maakten daardoor veel herrie. Die maken nu minder herrie maar toch wat, de garage vertelde mij dat dat aan de banden lag. Tja niets aan te doen dus.
Tegelijkertijd hebben ze gekeken naar het startprobleem, hij had echt he-le-maal geen zin meer om te starten. Bleek er, ja hoor, een elektrisch probleem te zijn. Aardepunten allemaal goed, stekkerblokken bijna allemaal roestig. Dat is simpel opgelost door te solderen zonder stekkerblok (kan ik altijd als ik dat wil nieuwe stekkerblokken toevoegen). Maar ook daarna was het probleem er nog steeds, op de 12 V punten bleek de spanning bij het contact omzetten terug te vallen, bij de benzinepomp viel dat zelfs terug naar 6 V! Nou bleek het contactslot de boosdoener te zijn, die heeft een te grote weerstand. Dus, vraag, heb ik een nieuw contactslot nodig of is het (want het is intern) op te lossen? D'r is een middeltje ingespoten, nu start hij ook mooi (heerlijk gewoon), maar wie weet is het maar tijdelijk... Nou daarnaast is meteen de choke gerepareerd, en blijkt de startmotor nabij zijn dood te zijn: hij heeft namelijk bij het contact omzetten 2,5 volt spanningsverlies i.p.v. de normale 1 V.
Dat betekent dus dat ik een nieuwe startmotor moet hebben, dat ik alle stekkerblokken moet nalopen en schuren/solderen en dat ik ook de zekeringenkast moet checken op die punten (zit ook wat verlies namelijk). Maar ook moet ik een nieuwe radiateur hebben, want nu blijkt die aan twee kanten te lekken. Aan één kant olie, aan de andere kant bovenaan komen er belletjes koelvloeistof uit. Neem ik dus ook meteen een nieuw thermocontact met lagere temperatuur, die handmatige schakelaar laat ik gewoon zitten en ook het huidige thermocontact werkt (is maar 1 keer getest maar oke), maar die reageert naar mijn idee veel te laat omdat het warmtemetertje wel erg hoog moet uitslaan voordat de fan begint te draaien. En ook daar moeten dus de contacpunten (ja en de contacten van de dynamo en de nutteloze dradenwirwar die over onder en langs de motor ligt) verbeterd worden.
Nou en dan had ik vandaag na een lange rit (snelweg van ene naar andere kant van NL) last van schokkerig lopen in versnellinge 2 tot 4 onder het turbo-gebied. Het schokt niet supererg, maar je voelt toch dat hij wat moeite heeft met vooruit komen en rustig optrekken. Ik zat elke keer zo rond de 2000 toeren, lager ging ik niet echt, en in de 5 heeft hij het ook niet. Hij komt wel vooruit, optrekken gaat ook wel en hij heeft niet de neiging af te slaan, maar het schokt wel ietsjes. Misschien is het dat hij niet genoeg olie heeft (vanwege radiateurlek?), of het andere iets dat ik ontdekte.
Dat andere iets is dan een vloeistof die ik tegenkwam binnen in de motorruimte op de carosserie. Op de foto hieronder is de slang te zien waar de vloeistof wel uit moest komen (aan het uiteinde van die slang die nergens aan zit begint namelijk de vloeistof"stroom"). Ik stopte omdat ik een nogal irritant geluid hoorde (tja ik weet niet meer precies hoe het was, het was een soort hoge toon die nogal hard bij de motor (in het midden ergen) vandaan kwam). Ik keek even, kon het niet vinden maar zag wel een vloeistof liggen, was ietsjes stroperig, was grijs, leek iets als vieze grijze zeep maar dan zonder belletjes. De motor uitzetten en opnieuw opstarten en het geluid was weg, dus ik reed gewoon verder. Heb eigenlijk niet nogmaals gekeken of er meer vloeistof lag, het was ook al donker toen, ben speciaal onder een lamp gestopt. Ook geprobeerd te ruiken maar ik kon niets scherps ruiken, misschien had het wel een zwakke geur maar ik ben verkouden dus rook niks...
Nou dan als laatste is dit weekend het raam aan de bijrijderskant dood gegaan: hij wil niet meer omhoog of omlaag... Eerst ging hij langzaam door de zwaartekracht naar beneden (raam open dus), maar daar heeft hij nu geen last meer van. Hopelijk blijft dat zo, maar 't is niet zo fijn. Moet er dus een ander raammechanisme in, en ja dan kan ik meteen elektro doen, maar dan moet andere kant ook, en dan moet de deur ook meteen gemaakt worden (andere deur waarschijnlijk dus), oftewel weer veel geld uitgeven wat zo langzamerhand toch wel een beetje op is... Goed ik kom er uiteindelijk wel uit, maar toch.
Hier dan het plaatje over de vloeistof, het komt uit die gemarkeerde slang. Any help is appreciated. Ook bij de andere onderwerpen.
Verder goed bezig geweest joost! Mazzel!Joost (DoubleYou) schreef:Oktober -> december: Na lange tijd maar even weer een update. Misschien lijkt het dat ik niks doe, ik heb het juist heel druk maar dan met andere zaken dan de auto...
De auto is apk gekeurd (yes!), d'r was aardig wat wat gedaan moest worden, maar het is allemaal gebeurd, zoveel mogelijk deed ik zelf, de rest deed de garage. D'r zitten nu nieuwe achterremmen op, er gaat dus nu ook géén gtt achteras op. Die is toch niet nodig, remmen doe je het meest met je voorremmen. Daar hebben ze ook mee lopen klooien, want ik rem nu stukken langzamer (harder pedaal intrappen dan eerst). Dus ik moet ze sterker ontluchten,
euh ... het kan zijn dat of je vacuumslang naar je rembekrachtiger niet helemaal goed meer is, of je remdrukverdeler staat té ver naar achter (bij VOL op de rem, blokkeerd ie dan achter?). Niets met ontluchten, dan is je pedaal sponzig.
alleen gaat dat makkelijker met 2 personen. Verder is dus de rest van het lijstje dat verder terug staat gedaan, en nadat het CO is ingesteld reed de wagen ineens stukken beter!
Electro en renaultdaar ben je toch goed in hé
Nou en dan had ik vandaag na een lange rit (snelweg van ene naar andere kant van NL) last van schokkerig lopen in versnellinge 2 tot 4 onder het turbo-gebied. Het schokt niet supererg, maar je voelt toch dat hij wat moeite heeft met vooruit komen en rustig optrekken. Ik zat elke keer zo rond de 2000 toeren, lager ging ik niet echt, en in de 5 heeft hij het ook niet. Hij komt wel vooruit, optrekken gaat ook wel en hij heeft niet de neiging af te slaan, maar het schokt wel ietsjes. Misschien is het dat hij niet genoeg olie heeft (vanwege radiateurlek?), of het andere iets dat ik ontdekte. Check je oliepeil sowieso, maar daar schokt ie niet van ieg.
Dat andere iets is dan een vloeistof die ik tegenkwam binnen in de motorruimte op de carosserie. Op de foto hieronder is de slang te zien waar de vloeistof wel uit moest komen (aan het uiteinde van die slang die nergens aan zit begint namelijk de vloeistof"stroom"). Ik stopte omdat ik een nogal irritant geluid hoorde (tja ik weet niet meer precies hoe het was, het was een soort hoge toon die nogal hard bij de motor (in het midden ergen) vandaan kwam). Ik keek even, kon het niet vinden maar zag wel een vloeistof liggen, was ietsjes stroperig, was grijs, leek iets als vieze grijze zeep maar dan zonder belletjes. De motor uitzetten en opnieuw opstarten en het geluid was weg, dus ik reed gewoon verder. Heb eigenlijk niet nogmaals gekeken of er meer vloeistof lag, het was ook al donker toen, ben speciaal onder een lamp gestopt. Ook geprobeerd te ruiken maar ik kon niets scherps ruiken, misschien had het wel een zwakke geur maar ik ben verkouden dus rook niks...Dat ding op de foto is de pot voor de carterontluchting, ik heb dat gewoon open aangesloten, dus het kan dat ie je af en toe wat drab naar buiten gooit. Alles wat daaruitkomt kun je negeren, tenzij het grote hoeveelheden olie zijn. Ik had de slang naar de grond gemikt meen ik me te herinneren?
- Geert Claes
Euh ik vraag mij ff iets af, staat er nog oliedruk op de radiator? of is dat gewwon olie zonder te veel druk die door de radiator gaat? Want als deze olie onder druk staat, dan heb je wel drukverlies over die lek in de radiator, en dan komt de turbo misschien soms op te weinig oliedruk......
Ik weet het niet echt, maar het lijkt me in elk geval niet zo best.
Verder een fijn projectje zo te zien.

Ik weet het niet echt, maar het lijkt me in elk geval niet zo best.
Verder een fijn projectje zo te zien.

Kun je best gelijk in hebben ...
- Geert Claes
Ja ik weet niet of de radiator na of voor de oliepomp staat, dat is natuurlijk wel belangrijk om te weten, maar ik zou toch ff opletten als ik jouw was.Riël schreef:Kun je best gelijk in hebben ...
Mij lijkt dat het hele oliesysteem beh het carter onder druk staat, anders krijg je niets in de radiator hé.
-
- Contacteer:
Woensdag of donderdag ga ik even langs bij een garage kijken of het wat is om voor de kerstvakantie te huren (denkut wel). Is redelijk duur, maar heb je ook een sleutelruimte, en dan ga ik in de kerstvakantie flink aan de slag!
Om dan maar nu meteen te vragen in plaats van pas op het moment suprème er mee aan te komen: Een nieuwe radiator: is het handig om gewoon een standaard nieuwe te nemen of zijn er ook andere soorten die beter zijn? En waar haal ik dat het goedkoopst?
Om dan maar nu meteen te vragen in plaats van pas op het moment suprème er mee aan te komen: Een nieuwe radiator: is het handig om gewoon een standaard nieuwe te nemen of zijn er ook andere soorten die beter zijn? En waar haal ik dat het goedkoopst?
Een koperen radiateur is een goede keus. Zoek eens op het forum, een leveradres is hier al eens langs gekomen, extreem duur zijn ze niet. Niet dat het per-se nodig is, een nieuwe originele is ook prima voor jou hoor.
Ik heb voor mijn 16v een nwe gehaald bij de onderdelenboer...kostte 174 ex BTW...heb hem uiteindelijk meegenomen voor 150 incl BTW
(en daar dan ook nog een rotor en verdeelkap bij
)
Is zo'n zwarte, maar volgens mij zijn dat ook koperen?

Is zo'n zwarte, maar volgens mij zijn dat ook koperen?
Knutselen.
Okey, maar dan moet je andere slangen gaan gebruiken? De lsnagen verlengen lijkt me niet goed voor de werkdruk? Daarbij zie ik Joost niet zo snel het hele koelsusteem verleggen...(no offence, maar zijn kunnen ligt meer bij andere dingen volgens mij
) Ik zou er zelf iig ook niet zomaar aan beginnen...maar misschien komen die radiateuren wel nagenoeg hetzelfde uit?
Dan hoef je niet te knutselen 

Nou zeg, een slang ergens op aansluiten ... Dus de slang mag niet langer ivm werkdruk maar de radiator mag wel groter? Nee het maakt niet zoveel uit hoor. Tuurlijk moet de waterpomp wat harder pompen, maar daar kom je dan niet onderuit.
Je kan wat lengtes siliconenslang bestellen, is altijd goed. Je kan er dan harde tussenstukjes bijnemen. Gaat neit veel kosten.
Aha...ja ik weet niet hoe het bij dr R zit, maar bij de 19's zit bij verschillende uitvoeringen soms ook de slangaansluiting op de radiateur op een compleet verscillende plek...dan kom je daar niet bij met de standaard slangen...als het verschil minimaal is is het makkelijk te doen ja 

Je hebt een Ingaande opening in de rad en een Uitgaande opening. Je verlengt de originele Ingaande slang naar de Ingaande opening door middel van juiste hulpmiddelen (extra stuk slang bij van pomp naar ingang) en zorgt dat dit deugdelijk bevestigd word dmv goede klembandjes. Idem voor de Uitgaande 
Hoef je toch geen heel koelsysteem voor te verleggen.
Toch raad ik joost aan een nieuwe originele radiateur te kopen.

Hoef je toch geen heel koelsysteem voor te verleggen.
Toch raad ik joost aan een nieuwe originele radiateur te kopen.
-
- Contacteer:

Ik heb zojuist een nieuwe besteld, 170 inc BTW. Houdt dat ding eindelijk eens op met (nu) aan twee kanten lekken, en wie weet wordt het nog kouder onder de kap ook

Uhm vandaag dus weer een stukkie gereden, er komt gewoon echt drab uit dat eerder genoemde slangetje. Ziet er niet echt prettig uit, d'r horen toch alleen vloeibare spullen in de slangen te lopen en niet een smurriesubstantie? Wie weet vormt het een prop ergens en dan is dat ook niet prettig... Ook nu hapert-ie af en toe, ik zou toch echt een beetje aan zo'n prop of iets verdichte slang denken.
Bij de wat oudere auto's heb je alijd wel enige drap in de slangen zitten...je zou alles eraf kunnen halen en met de hoge druk doospuiten...maar anders lekker laten zitten
Zit heus geen prop in! 
Het is natuurlijk wel mooi om alles uit te spuiten en dan nwe radiateur erin en nieuw koelresevoier (iets van 30 euro bij de dealer
)

Het is natuurlijk wel mooi om alles uit te spuiten en dan nwe radiateur erin en nieuw koelresevoier (iets van 30 euro bij de dealer

-
- Moderator
- Car: MB
oude koelwater eruit halen, dan effe beetje doorspoelen met water en daarna afvullen met water en van die koelsysteem reiniger (met OUDE rad.!!!). Dan doen wat er op dat potje/flesje staat en vervolgens alles weer los halen. En dan tot slot de rad vervangen en systeem afvullen met nieuwe koelvloeistof (en ontluchten natuurlijk).....en vergeet de olie slangen niet 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
@tom: alle slangen zitten er pas sinds augustus op, en ik neem aan dat Riël ze wel eventjes heeft gecheckt voordat hij ze aansloot, dus echte schoonmaakbeurt heeftie niet nodig denk ik.
@jeroen: alles ziet er niet zo "toppie" uit onder de kap, dus op zich maakt een nieuw bakje niet uit. Voor 30 euro vind ik het ook veel te veel, dan pak je een flinke borstel en maak je het zo schoon
Ziet-ie er wel nog iets vergeeld ofzo uit, maar toch. Of je gaat fout doen, haalt het bakje er af en spuit het bakje wit ofzo. Kheb nog wel wat verf liggen
Zie je ook niet dattie vies is 
@jeroen: alles ziet er niet zo "toppie" uit onder de kap, dus op zich maakt een nieuw bakje niet uit. Voor 30 euro vind ik het ook veel te veel, dan pak je een flinke borstel en maak je het zo schoon

Hehe...schoonmaken gaat je sowieso niet lukken!
En als de rest ook niet peppieschoon is lekker laten hangen dat oude reservoir dan
Het is idd beter eerst te investeren in het technisch goed zijn van de auto en dan pas het mooi zijn van de auto 
Dat witte spuitbusje is ook een optie!

Dat witte spuitbusje is ook een optie!

Jep. Kun je zo fijn kijken of je nog genoeg koelvloeistof hebt.
Die drab maak je daar niet te ongerust over, 't is een open carterontluchting, dat zijn oliedampen als het goed is. Ik heb deze niet terug je blok in gestuurd, ben blij
Voor apk eigenlijk afkeur maargoed, boeie 
Die drab maak je daar niet te ongerust over, 't is een open carterontluchting, dat zijn oliedampen als het goed is. Ik heb deze niet terug je blok in gestuurd, ben blij

-
- Contacteer:
Zo, de vakantie is begonnen en ik ben maandag ingetrokken in onderstaande schuur om daar te sleutelen. Heel erg handig is de onwijze ruimte die ik nu heb, d'r zijn geen andere huurders om mij heen dus ik mag alle ruimte gebruiken voor de prijs van één
Helaas niet veel faciliteiten, wel elektriciteit maar geen water of verwarming... Ach 't is goed geisoleerd en beter dan niets met dit erg *** weer. Ow ja, naast die Express is die Honda ook van mij, die staat al sinds de zomer niks te doen. Die wagen erachter is van de eigenaar, en links van die amerikaan (met een bijna compleet doorgeroeste bodem
) staat een alfa V6
Magoed, plaatje:
Maandag dus alles er naar toe verplaatst, en onderdelen gekocht, vandaag ben ik begonnen met het demonteren van de Honda. Nou is die Honda één en al roest, gaat dus erg goed met demonteren, zeker omdat sommige dingen met kruiskoppen vastzitten...
Maar ik moet ze toegeven, 't is óf kruiskop of dopsleutel nr 10, Renault is wel even wat anders. Ik raad je anders niet aan om een Honda (of niet een Civic zoals die van mij) te kopen, mocht je willen stylen (bumper bijvoorbeeld): je moet er eerst onwijs veel vanaf halen voordat je er daadwerkelijk bij kan komen. Om de bumper er af te willen halen moet je bijvoorbeeld eerst de koplampen (plus knipperlichten) en het grilgeval weghalen. En het zit met erg veel schroeven vast.
Maar ik ben dus redelijk ver gekomen vandaag, en ik had een vraag: Zijn al de verlagingsveren uitwisselbaar met een Reno? Onderstaande foto is de verlaging van de Honda, is een nog lager dan m'n huidige Expressverlaging, dus als het om te zetten is, probeer ik dat. Maar ik zie dat het anders gemonteerd zit op een Honda, dus gaat het wel passen op een Reno?
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... Honda2.jpg[/img]
Dan nog wat kleine dingetjes: hoe haal je bij de achterklep de telescoopveren er uit? 't lukt maar niet...
En: hoe haal je een achterbank er uit?
Ik heb één gedeelte er uit gekregen, maar dat andere gedeelte gaat ook niet echt. Zo'n bankgedeelte scharniert aan twee pinnen, bij de ene kant was de bank uit het scharnier te schuiven, maar de andere kant gaat dat helemaal niet. Moet ik dan drastisch doen en de slijptol nemen? 't lijks me nogal vaag eigenlijk, 't moet toch gewoon lukken 
Zaterdag na de kerst ga ik er weer mee verder, ik denk dan de Honda gedemonteerd te hebben in de ochtend, en in de middag ga ik aan de slag met de nieuwe radiateur.

Maandag dus alles er naar toe verplaatst, en onderdelen gekocht, vandaag ben ik begonnen met het demonteren van de Honda. Nou is die Honda één en al roest, gaat dus erg goed met demonteren, zeker omdat sommige dingen met kruiskoppen vastzitten...

Maar ik ben dus redelijk ver gekomen vandaag, en ik had een vraag: Zijn al de verlagingsveren uitwisselbaar met een Reno? Onderstaande foto is de verlaging van de Honda, is een nog lager dan m'n huidige Expressverlaging, dus als het om te zetten is, probeer ik dat. Maar ik zie dat het anders gemonteerd zit op een Honda, dus gaat het wel passen op een Reno?
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... Honda2.jpg[/img]
Dan nog wat kleine dingetjes: hoe haal je bij de achterklep de telescoopveren er uit? 't lukt maar niet...
En: hoe haal je een achterbank er uit?

Zaterdag na de kerst ga ik er weer mee verder, ik denk dan de Honda gedemonteerd te hebben in de ochtend, en in de middag ga ik aan de slag met de nieuwe radiateur.
-
Ga je met je Express bezig of met die Civic?
-
- Contacteer:
Na demontage gaat die Honda naar de eeuwige ijzervelden: ik ga dan dus bezig met de Express. En het is dan ook de bedoeling om de achterkant te verlagen, van beide expressjes als de Honda-veren op de Express passen (want dan doe ik gewoon verenswap). Alleen dan heb ik nog de Honda achterveren over... Zouden die hetzelfde als de voorveren zijn?
ik ben er bijna zeker van dat er een pas-percentage van om en bij de 0,00000000000000001 % is ... Passen dus hoegenaamd niet .
B
B

dat is niet veel.....