[R5 GTT] 17 Dec.2003 : Het vastloop project.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

In opeenvolging van een eerdere topic, waarbij de vraag wat er aan een turbo kan mankeren. Ga ik waarschijnlijk de Turbo kopen.

MAAR, kan dus waarschijnlijk niet traileren, en wil niet slepen, DUS:

Hier de 2e vraag:

Stel ik haal beide slangen van de intercooler eraf, de in-slang in verband met eventuele gruis in de intercooler en de uit-slang ivm dat het gruis naar de carb gaat.

Stel ik ga toch naar Friesland rijden, op deze manier hoe kun je het beste een luchtfilter maken.

Is een sok een idee? ik heb gehoord dat een panty kan, maar vind dat iets te risicovol.

Of zijn er andere suggesties?
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op wo 17 dec 2003 20:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
PtrGte
Contacteer:

gewoon een oprijwagentje lenen/huren....
Riël
Über-Spammer

Wat dacht je van zonder turbo en intercooler op je originele luchtfilter aansluiten? Even zoeken en je had vast je antwoord gevonden hoor, tip voor de volgende keer ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer

sok over de bocht op de carb lijkt mij het makkelijkst.

en heb je een foto van de motor ruimte? want als er een hitteschild is geplaatst dan kun je de waste gate niet open zetten.

dat doe je door de snapveer van de actuator stang aftehalen die zit gelijk op de wastegate nl.

en dan rou ik persoonlijk ook nog een schroevendraaier in de turbo steken. zo dat die niet gaat draaien (of iets anders)
Tom
Moderator
Car: MB

waarom zou er gruis in de intercooler zitten?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Compressorwiel wat heeft lopen schuren op compressorhuis --> slijpselvorming.

Maja kan ook zijn dat ie gewoon op de turbinekant is stukgelopen....
Riël
Über-Spammer

Ik snap niet waarom jullie je druk maken over een draaiende turbo... je haalt al je inlaatslangen toch van de turbo af? beste is een open luchtfilter op de elleboog van je carb frotten.
Steven

hehe, en vlammen met dat ding 8)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb inmiddels de besloten de auto te kopen en rij hem maandagmiddag naar huis.

Ik haal de beide slangen van de intercooler, en hang een sok over de salng naar de carb.

En dan rustig naar Friesland karren.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Patrick

olijnsma schreef:Ik heb inmiddels de besloten de auto te kopen en rij hem maandagmiddag naar huis.

Ik haal de beide slangen van de intercooler, en hang een sok over de salng naar de carb.

En dan rustig naar Friesland karren.
sok een klein beetje vettig maken is ook geen slecht idee,het moet wel zo zijn dat het stof in de sok blijft zitten en er niet na verloop van tijd doorgezogen wordt.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Blue Thunder

Ik denk dat de sok naar binnen gezogen gaat worden, zeker als je hem ook vettig maakt....
En je hebt kans dat ie mega verzuipt als die sok niet genoeg lucht doorlaat...
Waarom gebruik je niet een flexibele alu slang en zet je die tussen het originele luchtfilter en de carburateur?
Neem ook een rol duck-tape mee, dat komt altijd van pas...
Of zit er ook gruis in het luchtfilter?

Succes,

Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Dat weten we dus niet, als we een panty gebruiken zou het dan beter dan als met een sok?

Erin zuigen lijkt me niet, want ik zet er de slangenklem overheen. Dus dat moet niet gaan lukken.
Riël
Über-Spammer

En kijk eens naar de 3e reply vna dit topic ...
Erix
Contacteer:

Wrom niet ff langs de doe-het-zelf zaak om een el-cheapo stukje slang van afzuigkap ofzo kopen en die naar je orginele luchtfilter leggen vanuit je carb?

anders kun je bochtje eraf halen en een wegwerp filtertje van een R5-TL eropzetten (5€ ofzo)
Mrtn
Car: R5GTT

Ik had voor een pantykous gekozen, zeer fijn wat geen vuil doorlaat en ademt goed, overvallers gebruiken het niet voor nix over hun hoofd :lol:

Maar al rij je dat stukkie zonder filter... zo erg is dat niet hoor voor een x, dat overleeft ie wel

Kheb 'm trouwens zien staan in Adam :D
Mrtn = Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ja ik vind hem er best wel goed uitzien, en leuke velgen, schijnt een demoauto geweest te zijn van fond-metal. en ik krijg nog eenblaadje met die auto erop, en het zelfde kenteken!

Dus een auto met histoire, ook leuk. Schijnt zelfs een poster van te zijn :worship:

en die elektro stoel is ook wel een leuk gadget
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb de auto dus vandaag opgehaald, en ben gaan rijden na ongeveer 30 a 40 KM is er een olie slang eraf geknapt of geschoten, waardoor de auto erg snel al zijn olie heeft verloren.

Auto op de vlucht strook gezet en proberen te starten, maar leek net of de motor was verzopen, dus kap omhoog en alles dus onder de olie, WW gebeld na 45 minuten in de ijskoude buitenlucht kwam de T4 van de WW, zaakje versleept naar P de koggen, en bekeken.
Volgens die gast had de motor nu zijn beste tijd gehad, waarschijnlijk een beste vastloper, weer proberen te starten en nu leek het net of de accu leeg was, dus erg moelijk ik de rondte draaien.

Auto even later op de trailer laten ophalen, en naar Avenhorn gesleept, basis van de Anwb, Leenauto meegekregen na afsluiten van het extra pakket van de WW.

Nu komt de GTT morgen weer thuis, en tja, wat dan?

Heb je een auto 1 uur in je bezit en nu al naar de kloten. schiet lekker op.
jeroen.k

Klote voor je! :( Maar wel goed voor je sleutel ervaring. GTT blokjes zijn wel genoeg te vinden namelijk...neem anfers eens contact op met Jeroen Lubking...die kan je vast wel verder helpen :)
Steven

Gadver das balen, ik heb het met me eerste GT ook gehad, liep op de 2e dag het drijfstanglager aan diggelen...

Zit niet mee, gelukkig zoals Jeroen al zegt, zijn er zat GTT blokjes in omloop waar wel wat mee te doen valt.
En het zaakje overhangen is ook best te doen, zo ben ik ook begonnen :)
Anonymous

Ik snap nog steeds niet waarom je een (deels) defecte auto ook niet op een aanhanger zet hoor.
speedline

[GEEN COMMENTAAR]

Diep triest...

[CENSUUR]
Laatst gewijzigd door speedline op ma 15 dec 2003 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram

Das niet tof, succes met het oplossen van het probleem!
Riël
Über-Spammer

Waar is de olielekkage gekomen?
Michiel

Oh dat is echt BALEN!!! Succes met de revalidatie van je bakkie, en denk eraan; Na regen komt zonneschijn dus kan nu alleen nog maar beter gaan!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
jeroen.k

Het is idd wel een beetje aan jezelf te wijten. Ik had hem ook op een aanhanger gezet...maar....het is nu eenmaal gebeurt...dus nu op zoek naar de oplossing! :)

Neem gewoon ff contact op met Jeroen Lubking of hij misschien nog een goed blokje heeft liggen of plaats een ad in rtc.marktplaats. Als je dan een goed GTT blokje hebt haal je het kapotte blokje eruit zet je de slangen en sensoren en dergelijke over op het andere torretje (zoals het hoort, dus geen knutseloplossingen! ;) ), uiteraard kijk je alles goed na op functioneren, maak je de sensoren schoon en liefst meet je ze ff door om te kijken hoe ze het nog doen.

Als je alles dan gewoon rustig opbouwd, niet gehaast en de adviezen van onderlegde rtc-ers niet in de wind slaat zul je straks een perfect draaiend GTT-tje hebben! :D

Kijk naar Spir@l...die heeft ook zonder het ooit gedaan te hebben zn GTT weer helemaal opgeknapt na filnke brandschade...
gille
Contacteer:

jeroen.k schreef:Het is idd wel een beetje aan jezelf te wijten. Ik had hem ook op een aanhanger gezet...maar....het is nu eenmaal gebeurt...dus nu op zoek naar de oplossing! :)

Neem gewoon ff contact op met Jeroen Lubking of hij misschien nog een goed blokje heeft liggen of plaats een ad in rtc.marktplaats. Als je dan een goed GTT blokje hebt haal je het kapotte blokje eruit zet je de slangen en sensoren en dergelijke over op het andere torretje (zoals het hoort, dus geen knutseloplossingen! ;) ), uiteraard kijk je alles goed na op functioneren, maak je de sensoren schoon en liefst meet je ze ff door om te kijken hoe ze het nog doen.

Als je alles dan gewoon rustig opbouwd, niet gehaast en de adviezen van onderlegde rtc-ers niet in de wind slaat zul je straks een perfect draaiend GTT-tje hebben! :D

Kijk naar Spir@l...die heeft ook zonder het ooit gedaan te hebben zn GTT weer helemaal opgeknapt na filnke brandschade...
wat is dat nu voor een reaktie,ik heb verdekke 3 maand met kapotte turbo gereden,olieslang loskomen heeftnie veel met kapotte turbo te maken.(no offence,maar heb hoofdpijn dus reaktie is wat botter)
maar ok verder suc6 kerel :)
Riël
Über-Spammer

Mee eens. Een blokje is echt goed te doen, kijk eens rond. Bij reno 1100 euro nieuw.
jeroen.k

@ Gille...ik zou hem niet op een aanhanger gezet hebben omdat de turbo stuk is, maar omdat je verder geen idee hebt van de verdere staat van de motor...ik had hem dan eerst helemaal na willen kijken...ennuh ik zei ook een beetje aan jezelf te wijten he ;)

Maar goed wat ik wilde zeggen is dat het lekker belangrijk is of dit eigen schuld is of niet...dat blokkie moet weer lopen daar gaat het om! :D
gille
Contacteer:

jeroen.k schreef:@ Gille...ik zou hem niet op een aanhanger gezet hebben omdat de turbo stuk is, maar omdat je verder geen idee hebt van de verdere staat van de motor...ik had hem dan eerst helemaal na willen kijken...ennuh ik zei ook een beetje aan jezelf te wijten he ;)

Maar goed wat ik wilde zeggen is dat het lekker belangrijk is of dit eigen schuld is of niet...dat blokkie moet weer lopen daar gaat het om! :D
yep,maar wat ik ook denk is,dat bij een kapotte turbo ,de motor wel ergens een tik heeft gehad,en ja een olieslang dat ineens loskomt is toch wel vreemd,zal wel iets met de turbo te maken hebben, ergens te veel druk opgebouwd,want een olieslang komt zomaar nie los,en nu blokken,ik heb een adresje waarz e te vinden zijn,tis alleen ver in Belgie(tegen onze Kust)suc6
Ollie

Dit is balen man, echt zonde (N) . Suc6 ermee...
jackel

't zit je nog niet mee he met die GTT-s, ik weet er alles van, geef de moed niet op!!! (Y)
Calle

Riël schreef:Mee eens. Een blokje is echt goed te doen, kijk eens rond. Bij reno 1100 euro nieuw.
Volledig blok? Hmmmm... Ik heb gisteren bij Renault gevraagd wat een nieuwe krukas kost en dat kwam op ongeveer 700 muntjes incl. btw uit. :(
Riël
Über-Spammer

Volledig blok calle.
Ollie

Volledige revisie van eigen blok bedoel je Riel? Of inlevering van eigen blok?
martin rs

ik zou em uit elkaar halen en reviseren.... even nieuwe lagers erin evt nieuwe assen zowieso alle keeringen en pakkinen natuurlijk.
zo kan je meteen alles goed nalopen en ben je voor de kmende jaren even klaar en kan je je op chassis gaan richten :p
Gesloten