CLio 16v - Remdruk veranderen?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
AZ4L

Hoe is normaal de verdeling tussen de remdruk voor en achter? 60-40 om zo even voor de geest te halen. Ik heb zelf het gevoel dat de remdruk voor te veel groter is dan de remdruk achter. Is dit bij een Clio 16v zonder ABS te corrigeren op 1 of andere manier?
ChrisClio16V

Ik dacht dat het 70-30 was, maar ik kan er naast zitten. Het lijkt me toch juist goed om het gewicht van de auto op z'n voorwielen te duwen. Misschien sneller last van onderstuur, maar wat dan te doen:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12672
Hoe je dit eventueel zou moeten veranderen kan ik je niet mee helpen.
Tijn
Contacteer:

je kan de remdrukverdeler eens nakijken of hij nog wel gangbaar is achter (zit onder de achteras) die dingen rotten nogal eens vast.

overigens is voor veel meer remmen dan achter normaal hoor.
there is no spoon.
AZ4L

Ik weet niet, gevoelsmatig vind ik dat mijn Clio net iets teveel op de voorremmen afremt, terwijl ik eigenlijk dacht dat je auto meer "recht" moet afremmen (dus minder naar voren duiken bij wat zwaarder afremmen), maar goed, da's dan puur gevoelsmatig. Het is mijn eerste Clio dus veel meer kan ik er ook niet van zeggen. Verdeler checken dus, aha...
Donleben
Contacteer:

En als je dan aan de verdeler gaat sleutelen, hoe krijg je dan achter meer kracht? Vaster of losser?

Het nadeel van de achterste remmen die meer kracht krijgen, is dat als je in een bocht moet remmen, dat hij eerder uit zal breken. Ook blokkeren je achterwielen dan eerder en sta je voor je het weet achterste voren....
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Steven
Car: M536

Als je een beetje redelijke indicatie van de verdeling wilt hebben moet je bij een apk-station op de rembank. Kun je kijken wat ie oplevert.
RO 16v

Als de achterkant verlaagt is staat er al meer druk op de achterremmen.
Als je op een rechte weg remt en de achterkant komt voorbij is het bijna altijd het teken dat er teveel druk opstaat dus niet te weinig.
Plaats reactie