[Megane 2 1.6 16v] inhouden motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jeroen
Contacteer:

Heb een probleem.

Als ik een flink stuk gereden heb en de motor is dus goed warm en ik moet dan bijvoorbeeld wachten voor een stoplicht of in de file sta dan gaat de motor onregelmatig lopen.

Het toerental gaat op en neer tot bijna uitvallen van de motor toe.
Daarna bij het optrekken wil de motor niet in de toeren klimmen.

Het is net of het toerental word tegengehouden, ik kom dan dus niet op gang tot opeens de "tegendruk" ophoudt en het toerental omhoog schiet.
Dan doorschakelen naar zijn 2 en weer hetzelfde verhaal.
En soms gebeurd het in zijn 3 weer.
Eenmaal op snelheid is niks meer aan de hand.

1 1/2 week geleden ging hierbij ook het service lampje op het dashboard branden alsook een soort van motorlampje.
Ben hiermee naar de dealer gegaan, die heeft er naar gekeken (computer er aan gehangen) en zei dat de lamdasonde een storing had veroorzaakt.
De lamdasonde is nagekeken en volgens de monteur was hier niks mis mee.
De computer in de auto gereset en het probleem moest weg zijn.

Het probleem is dus niet weg dus vandaag de auto weer naar de dealer gebracht.
Daar hebben ze de auto weer aan de computer gehangen en die melde dat er geen storingen waren.

Eind conclusie er is dus niks mis volgens de computer dus kunnen ze er niks aan doen.

Ik ben bang dat dit een vervelend verhaal gaat worden.

Heeft 1 van de techneuten hier een idee wat het zou kunnen zijn...
Remco_Rs
Contacteer:

Als je slim bent,,Maak je een afspraak bij de dealer ,en laat je hem lekker staan ,zodat ze er alle tijd in kunnen steken om de oorzaak te zoeken.Je kan nu wel zitten te raden of het iets is .Maar daar schiet je ook niiks mee op.Ook om het feit dat jij de auto net heb dus alle garantie hebt..Ik heb vaak zat op mijn werk dit soort klachten van klanten die eff snel komen ,maar uiteindelijk heb je 50% kans,of de klant komt niet meer terug met de storing of wel zoals in dit geval.Dus dan kunnen de monteurs er rustig naar gaan kijken als jij dus een afspraak maakt

Succes (Y)
Riël
Über-Spammer

Kapotte sensor ergens, zou de temp. sensor kunnen zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jeroen
Contacteer:

REMCO-X schreef:Als je slim bent,,Maak je een afspraak bij de dealer ,en laat je hem lekker staan ,zodat ze er alle tijd in kunnen steken om de oorzaak te zoeken.Je kan nu wel zitten te raden of het iets is .Maar daar schiet je ook niiks mee op.Ook om het feit dat jij de auto net heb dus alle garantie hebt..Ik heb vaak zat op mijn werk dit soort klachten van klanten die eff snel komen ,maar uiteindelijk heb je 50% kans,of de klant komt niet meer terug met de storing of wel zoals in dit geval.Dus dan kunnen de monteurs er rustig naar gaan kijken als jij dus een afspraak maakt

Succes (Y)
De eerste keer ben ik inderdaad zomaar langs gekomen omdat het service lampje ging branden.

Verleden week dinsdag toen ik weer last had heb ik gebeld om een afspraak te maken.
Ze hadden pas vandaag tijd en ik heb de auto vanmorgen om half negen daar gebracht.
En om 5 uur gebeld hoe het er mee was en toen had de monteur hem net weer buiten gezet.

Ze hebben dus de hele dag de tijd gehad om het uit te zoeken.

Maar omdat de computer zegt dat er geen meldingen van storingen zijn is er dus blijkbaar niets aan de hand, behalve dan dat ik met heel veel moeite bij een stoplicht wegkom.
edwin19
Contacteer:

renault en hun computertjes :( :(

bij mijn bijde 19's was er wel eens wat geklooi i.v.m. de computer, en ze hebben nooit wat kunnen vinden ( m'n vorige is 4 keer naar de garage geweest).

bij mij was het probleem trouwens ook ineens weer weg :lol:
Remco_Rs
Contacteer:

Jeroen schreef:
REMCO-X schreef:Als je slim bent,,Maak je een afspraak bij de dealer ,en laat je hem lekker staan ,zodat ze er alle tijd in kunnen steken om de oorzaak te zoeken.Je kan nu wel zitten te raden of het iets is .Maar daar schiet je ook niiks mee op.Ook om het feit dat jij de auto net heb dus alle garantie hebt..Ik heb vaak zat op mijn werk dit soort klachten van klanten die eff snel komen ,maar uiteindelijk heb je 50% kans,of de klant komt niet meer terug met de storing of wel zoals in dit geval.Dus dan kunnen de monteurs er rustig naar gaan kijken als jij dus een afspraak maakt

Succes (Y)
De eerste keer ben ik inderdaad zomaar langs gekomen omdat het service lampje ging branden.

Verleden week dinsdag toen ik weer last had heb ik gebeld om een afspraak te maken.
Ze hadden pas vandaag tijd en ik heb de auto vanmorgen om half negen daar gebracht.
En om 5 uur gebeld hoe het er mee was en toen had de monteur hem net weer buiten gezet.

Ze hebben dus de hele dag de tijd gehad om het uit te zoeken.

Maar omdat de computer zegt dat er geen meldingen van storingen zijn is er dus blijkbaar niets aan de hand, behalve dan dat ik met heel veel moeite bij een stoplicht wegkom.
Maar dat kunnen ze wel zeggen dat er niks is,maar wat hebben ze er dan aangedaan?? als ik een nieuwe Megane2 met een storing krijg en de computer zegt dat er geen storing is,,Kijk ik toch eff bepaalde onderdelen na,En of er niet MODIFICATIES zijn van de betreffende auto(service mededelingen) en lees hem eff opnieuw in met de nieuwste Injectie CD..Ik weet niet of dat ook bij jouw is gedaan?
Jeroen
Contacteer:

Ze hebben bij Renault nagevraagd of er meer probleem meldingen waar zoals de mijne.

Er kwam er 1 in de buurt en die had te maken met 1 of andere remlicht schakelaar of zoiets.
Die moest opnieuw ingesteld worden.....ik kan dit alleen niet rijmen met het inhouden van de motor.

Ik denk dat ik maar een videocamera in mijn auto ga leggen en als het weer gebeurd het op video vastleg.
Remco_Rs
Contacteer:

maar heb je het nu ook al waargenomen,nadat je de megane had opgehaalt?
Jeroen
Contacteer:

Nee, ik woon op 3 km afstand van de dealer, heb de auto opgehaald en direct naar huis gereden.
De motor is dus niet echt warm geworden.

De monteur had een proefritje gemaakt van nog geen 10 km en dan komt de storing ook niet, pas als ik een flink stuk gereden heb.

Woensdag moet ik weer een eindje rijden, ik hoop dat het probleem weg is maar anders probeer ik het zo te regelen dat ik voor 5 uur bij de dealer ben met een warme motor zodat het zelf ook kunnen ondervinden.
Remco_Rs
Contacteer:

Jeroen schreef:Nee, ik woon op 3 km afstand van de dealer, heb de auto opgehaald en direct naar huis gereden.
De motor is dus niet echt warm geworden.

De monteur had een proefritje gemaakt van nog geen 10 km en dan komt de storing ook niet, pas als ik een flink stuk gereden heb.

Woensdag moet ik weer een eindje rijden, ik hoop dat het probleem weg is maar anders probeer ik het zo te regelen dat ik voor 5 uur bij de dealer ben met een warme motor zodat het zelf ook kunnen ondervinden.
Ja precies,dus anders meteen naar de dealer rijden als hij het nog heeft,als de motor nog warm is dan he.beetje vreemd dat de monteur er nog geen eens 10km in heeft gereden,SUCCES
Jeroen
Contacteer:

Thanks Remco, en mocht je bij jullie een soort gelijk probleem tegenkomen geef het dan ff aan me door.
Remco_Rs
Contacteer:

Jeroen schreef:Thanks Remco, en mocht je bij jullie een soort gelijk probleem tegenkomen geef het dan ff aan me door.
zal ik doen (Y)
Jeroen
Contacteer:

Jeroen schreef: Woensdag moet ik weer een eindje rijden, ik hoop dat het probleem weg is maar anders probeer ik het zo te regelen dat ik voor 5 uur bij de dealer ben met een warme motor zodat het zelf ook kunnen ondervinden.
Helaas het probleem is niet weg.

Heb het nu ff helemaal gehad met die auto.

Plant hem morgen bij de dealer en dan zoeken ze het maar uit.
Ivo
Über-Spammer

2 jaar Top Occassion Garantie......... :wink:

Maak er gebruik van (Y)
Jeroen
Contacteer:

Geen top occasion maar gewoon 2 jaar garantie op alles.
Auto is nieuw gekocht.

Heb alleen weinig zin om elke week bij ze op de stoep te staan, de auto een dag kwijt te zijn en aan het eind van de dag te horen: "de computer geeft geen storingen aan"
bartuitlauwe
Contacteer:

das idd zeer klote.

Dit zijn van die dingen die heel veel werk en tijd kosten om uit te zoeken, maar aangezien jij net een nieuwe heb, zijn ze verplicht om dat te doen.
rasit..

Jeroen schreef:Geen top occasion maar gewoon 2 jaar garantie op alles.
Auto is nieuw gekocht.

Heb alleen weinig zin om elke week bij ze op de stoep te staan, de auto een dag kwijt te zijn en aan het eind van de dag te horen: "de computer geeft geen storingen aan"
tja, en effe checken met een computer duurt nog geen 3 minuten, daar doen ze dan de hele dag over vaak
Jeroen
Contacteer:

Zo, de auto staat weer bij de dealer.

Heb hem eerst goed warm gereden tot het probleem kwam.
Toen naar de dealer.
De monteur een stuk laten rijden en hij schrok er wel van.

Hij gaat er de rest van de dag mee aan de slag.
Renault Nederland gebeld maar van dit probleem hadden ze nog nooit gehoord.

Ben benieuwd of ze het kunnen oplossen.
Jeroen
Contacteer:

Auto weer opgehaald en gelijk ff een stuk gereden.

Het lijkt erop dat de storing weg is.

Er zat een stekker bij de lamdasonde die slecht contact maakte.

Nu maar hopen dat het probleem echt weg is..
Plaats reactie