Jep. Als reactie op de kosten voor geld overmaken, en dat wat ik zeg is besproken hé. Je kan zelf wat regelen maar wil je dit onder de rtc-naam doen vraag je eerst natuurlijk toestemming van het bestuur. Dat bedoelde ik met via de club regelen.Tom schreef:België hebben we het op de ALV al even kort gehad. Dit kan idd beter in een ander topic en ik vind dat daar nog wat uitgebreider met het bestuur over gepraat moet wordenRiël schreef:Dat is niet waar. De RTC kan je hun IBAN rekeningnummer geven en dan zijn de kosten voor het overmaken gratis en voor nixGeert Claes schreef:Tja, een belgische afdeling zou financieel ook beter zijn, want als ik nu het lidgeld zou overmaken, dan kost mij dat 7 euro extra kosten wat het lidgeld voor ons op 30 euro brengt.
Ok je kan het ook op meetings overmaken, dat zal ik in de meern dus ook wel doen.
En als we hier in België ook enkele winkels zouden hebben waar we als lid kortingen en dergelijke zouden krijgen, dat zou het lidmaatschap toch weer aantrekkelijker maken.
(voeren we deze discussie niet beter in een appart topic?)
Over punt 2 ... ik zou kijken welke mogelijkheden er in belgie zijn wat betreft die zaken en dat via de club proberen te regelen.
Belgische leden
he Riel,je gaat toch ook geen kommaneuker worden als die andere moderaars,je was nu eens ne toffe kerel,ge weet macht stinkt he

power to the peopleTino schreef:en bedankt he!!gille schreef:he Riel,je gaat toch ook geen kommaneuker worden als die andere moderaars,je was nu eens ne toffe kerel,ge weet macht stinkt he![]()
![]()
![]()
![]()

ontopic aub...gille schreef:he Riel,je gaat toch ook geen kommaneuker worden als die andere moderaars,je was nu eens ne toffe kerel,ge weet macht stinkt he![]()
![]()

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen in België iets meer aan hun lidmaatschap willen hebben. Misschien hoeft er daarvoor niet direct een "aparte Belgische tak"van RTC opgericht worden. Als er iemand een Belgische sponsor aandraagt voor RTC kan dat toch gewoon? Als iemand een meeting organiseerd is dat toch ook geen probleem?
Het enige probleem is volgens mij initiatief...
Als iemand in België een meeting opzet in samenspraak met de meeting coördinator lijkt het met geen probleem. In Groningen heeft Marcel vorig jaar een meeting opgezet, dan kan dit toch ook in België? Nu wil ik natuurlijk suggeren dat Groningen in het buitenland ligt, of België een provincie van Nederland is
Het enige probleem is volgens mij initiatief...
Als iemand in België een meeting opzet in samenspraak met de meeting coördinator lijkt het met geen probleem. In Groningen heeft Marcel vorig jaar een meeting opgezet, dan kan dit toch ook in België? Nu wil ik natuurlijk suggeren dat Groningen in het buitenland ligt, of België een provincie van Nederland is
het is vrij waar wat je zegt. Alleen nu hoor ik er niemand meer over...
'Tis stil aan de overkant
Ik hoorde op de ALV dat er ideëen waren om een eigen Belgische club op te richten. Ik weet niet wie dat willen en wat hun drijfveer daarvoor is, want ik heb heet grootste gedeelte, zoniet de hele dscussie hierover gemist. Daarom heb ik graag dat ik gecorrigeerd word als ik iets verkeerd heb opgevat of weerspiegel...
Maar ik vind het vreemd dat men denkt aan het oprichten van een eigen club, als er nog nieteens andere zaken zijn georganiseerd. Misschien loop ik iets vooruit op wat er gezegd is, of op wat men denkt, maar ik heb wel zin in een beetje discussie vandaag

Ik hoorde op de ALV dat er ideëen waren om een eigen Belgische club op te richten. Ik weet niet wie dat willen en wat hun drijfveer daarvoor is, want ik heb heet grootste gedeelte, zoniet de hele dscussie hierover gemist. Daarom heb ik graag dat ik gecorrigeerd word als ik iets verkeerd heb opgevat of weerspiegel...
Maar ik vind het vreemd dat men denkt aan het oprichten van een eigen club, als er nog nieteens andere zaken zijn georganiseerd. Misschien loop ik iets vooruit op wat er gezegd is, of op wat men denkt, maar ik heb wel zin in een beetje discussie vandaag

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Belgische RTC delegatie, in combinatie met de Limburgers? Jah niet dat ik zeg Limburg = België ofzo maar die zitten daar in de buurt, het idee is dacht ik ook al eerder tegengekomen.iwi schreef:Ik hoorde op de ALV dat er ideëen waren om een eigen Belgische club op te richten.
De Engelse RTCers, die zijn er wel, maar hoe groot is dat gedeelte eigenlijk... België is toch wat dichter bij huis dan Engeland en er lijken me meer Belgen dan Engelsen te zitten hier.
- Geert Claes
Ok er zijn geruchten geweest over een Belgische club. Nu zijn wij een vriendenkring, wij komen regelmatig samen in Hasselt of schoten. De mensen die al eens in hasselt zijn geweest zullen wel bevestigen dat dit tot nu toe altijd een vrij groot suc6 geweest is.
Veel Gt turbo's vooral , maar ook andere renaults zoals 21T clio 16V, clio sport,....
Maar het probleem is, we zijn een groep vrienden, en we zitten er niets mee in om zoiets samen te organiseren.
Maar we willen het risico niet lopen om door het oprichten van een club deze vriendschap te verliezen. Want vanaf de moment dat je aan mensen geld moet vragen, en er moet geld beheerd worden, dan zijn er mensen die anderen vies gaan bekijken omdat ze een bepaalde functie binnen de club wel of niet hebben gekregen.
En ik moet zeggen zoals het nu loopt is de band tussen antwerpen en limburg erg goed, we amuseren ons rot, en niet alleen door aan de autos te sleutelen. Dit willen we niet verliezen door een club op te richten.
Want als 1 van ons dan een Niet renault koopt, dan begint er ook een hoop miserie, en nu is dat niet het geval.
Veel Gt turbo's vooral , maar ook andere renaults zoals 21T clio 16V, clio sport,....
Maar het probleem is, we zijn een groep vrienden, en we zitten er niets mee in om zoiets samen te organiseren.
Maar we willen het risico niet lopen om door het oprichten van een club deze vriendschap te verliezen. Want vanaf de moment dat je aan mensen geld moet vragen, en er moet geld beheerd worden, dan zijn er mensen die anderen vies gaan bekijken omdat ze een bepaalde functie binnen de club wel of niet hebben gekregen.
En ik moet zeggen zoals het nu loopt is de band tussen antwerpen en limburg erg goed, we amuseren ons rot, en niet alleen door aan de autos te sleutelen. Dit willen we niet verliezen door een club op te richten.
Want als 1 van ons dan een Niet renault koopt, dan begint er ook een hoop miserie, en nu is dat niet het geval.
waarom zou je de moeite nemen als de club al bestaat? Als ik een keer naar een meeting in Assen of weet ik het waar wil, dan kan dat nu toch gewoon? Je hoef volgens mij helemaal niets op te splitsen. Wat je wel kan doen is uitbreiden.Joost (DoubleYou) schreef:Belgische RTC delegatie, in combinatie met de Limburgers?
Zoals al vaker door Ray is gezegd in verband met de sponsors: Als je vind dat er te weinig bij jouw in de buurt zijn, ga dan op zoek naar een sponsor. Misschien is dat bedrijf bij jou op de straathoek geïnterreseerd in reclame bij RTC

Zo kun je volgens mij zelf zorgen dat je meer aan je lidmaatschap heb en dat er bij jou in de regio meer gebeurt.
En wat betreft de Belgische vriendengroep: Prima toch? Als het je het zo naar je zin heb, waarom zou je het dan veranderen

[quote]
En wat betreft de Belgische vriendengroep: Prima toch? Als het je het zo naar je zin heb, waarom zou je het dan veranderen
inderdaad,hebben het super naar onze zin nu,iedereen gaat iedereen verder helpen,er word eigenlijk nooit geld gevraagd voor een starter,een darmpje,en noem maar op,we helpen mekaar gewoon uit de nood
gaan al eens samen op stap...........noem maar op!
kunnen het eigenlijk niet beter hebben

inderdaad,hebben het super naar onze zin nu,iedereen gaat iedereen verder helpen,er word eigenlijk nooit geld gevraagd voor een starter,een darmpje,en noem maar op,we helpen mekaar gewoon uit de nood
gaan al eens samen op stap...........noem maar op!
kunnen het eigenlijk niet beter hebben

yup that's correct, tis super gewoon! we zijn een echt kliekske geworden, we wilden wel een "soort" van clubje oprichten maar niets zo groot als de RTC, gewoon een klein renault clubje en iedereen mag erbij! als je een sticker of t-shirt wil worden enkel de kosten gevraagt maar we gaan niet beginnen met een clubkas en een rekening of zo, we hebben een klein stukje webstek gekregen op carstyling waar we meer en meer belgische mensen met renaults proberen samen te krijgen, dus als we dan ins naar een meeting komen in nederland, tis toch fijner als we pak met 40 wagens naar een rtc meeting komen dan met 9 he
als daar dan mensen lid van rtc willen worden kan dat toch ook he! maar voor een belgische afdeling van rtc denk ik dat moeilijk is, zoals geert zei wie gaat dan alles regelen enzo? denk niet dat er zo een leiderfiguur tussen zit bij ons, iedereen gelijk voor de wet
wel chapeau voor de organisators van die meetings enzo is wel veel werk aan, maar misschien dat we ooit wel ins proberen samen met RTC een grote renaultmeeting te organiseren hier in België, dat zou dan wel to zijn!

- Geert Claes

Toppie. Zal er zeker zijn op de eerstvolgende belgische meeting.limburgio schreef:yup that's correct, tis super gewoon! we zijn een echt kliekske geworden, we wilden wel een "soort" van clubje oprichten maar niets zo groot als de RTC, gewoon een klein renault clubje en iedereen mag erbij! als je een sticker of t-shirt wil worden enkel de kosten gevraagt maar we gaan niet beginnen met een clubkas en een rekening of zo, we hebben een klein stukje webstek gekregen op carstyling waar we meer en meer belgische mensen met renaults proberen samen te krijgen, dus als we dan ins naar een meeting komen in nederland, tis toch fijner als we pak met 40 wagens naar een rtc meeting komen dan met 9 heals daar dan mensen lid van rtc willen worden kan dat toch ook he! maar voor een belgische afdeling van rtc denk ik dat moeilijk is, zoals geert zei wie gaat dan alles regelen enzo? denk niet dat er zo een leiderfiguur tussen zit bij ons, iedereen gelijk voor de wet
wel chapeau voor de organisators van die meetings enzo is wel veel werk aan, maar misschien dat we ooit wel ins proberen samen met RTC een grote renaultmeeting te organiseren hier in België, dat zou dan wel to zijn!
there is no spoon.
Ik wacht al twee jaar op een Belgische meeting..
Ideeën zijn vaak al geopperd(Maurice etc) maar er is helaas nooit wat van gekomen..
Ook niet nadat ik een aantal Belgische mensen persoonlijk heb benaderd..
Ik zal er in ieder geval zeker bij zijn!

Ideeën zijn vaak al geopperd(Maurice etc) maar er is helaas nooit wat van gekomen..
Ook niet nadat ik een aantal Belgische mensen persoonlijk heb benaderd..
Ik zal er in ieder geval zeker bij zijn!
-
ja een meeting met een frietkraam zoals Gille altijd zo leuk opperde 

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
[zachte g modus]
Awel dan maak ik ook wel een mooi toerke door het belgische land om ge te bezoeken
[/zachte g modus]
Awel dan maak ik ook wel een mooi toerke door het belgische land om ge te bezoeken
[/zachte g modus]
- Geert Claes
Ok we zullen met de limburgers en de antwerpenaren eens de hoofden bij mekaar steken voor een meeting in mekaar te steken, maar dat zal dan beter ff wachten tot de zomer er is(of de lente).

Het is misschien wel veel werk, maar als wij als limburgers een toertocht in elkaar kunnen draaien, dan moet een belgische meeting toch ook wel lukken niet? Want we lijken meer op de belgen dan op de "hollanders"
. En zelfs Brussel is nog dichterbij als Utrecht.
Naar een terrein moet je niet zoeken, op de parking van mijn winkel kunnen 2000 autos staan ... GRATIS
(Is nog lekker meegenomen voor de winkel ook
)
Is wel in Sint-Niklaas , maar da's toch niet ver van Antwerpen, en nog minder ver van Nederland
En voor een frietkot kan ik ook wel zorgen
Bruno

Is wel in Sint-Niklaas , maar da's toch niet ver van Antwerpen, en nog minder ver van Nederland

En voor een frietkot kan ik ook wel zorgen

Bruno
da's geen frietkraam maar een kieken kraamRobert dB. schreef:ja een meeting met een frietkraam zoals Gille altijd zo leuk opperde
moet te doen zijn zo een meeting maar zoals geert zegt beter in de zomer of lente ,veel fijner bij mooi weer
Kijk, daar komen de ideëenbruno @af schreef:Naar een terrein moet je niet zoeken, op de parking van mijn winkel kunnen 2000 autos staan ... GRATIS(Is nog lekker meegenomen voor de winkel ook
![]()
![]()
)
Is wel in Sint-Niklaas , maar da's toch niet ver van Antwerpen, en nog minder ver van Nederland![]()
En voor een frietkot kan ik ook wel zorgen![]()
Bruno

yup, ik krijg al kriebelkes
in de zomer moet da wel eens te doen zijn he, we fixen wel wat, moet lukken. We zullen de koppen ins bij mekaar steken en kijken wat eruit komt, we zullen het rtc bestuur er wel over aanspreken dan!

- Geert Claes
voila se tis al bekanst in de valies, gelijk wij da oep zen schoen antwaarps kunnen vertelle.

Een Belgische meeting zou wel heel leuk zijn ja. Dan is het voor mij eens wat minder ver rijden, ik woon namelijk dicht tegen de Belgische grens. 

Ollie schreef:Plek is al geregeld @bruno's
Patattekes kunnen geregeld worden

wat zijn toch die paar honderd kilometer in een mensenleven