[R19] Blokje

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Twister
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 sep 2003 14:55
Locatie: Monster

Misschien een heele domme opmerking :D
Maar iemand heeft voor mij wel een volvo 480 1,7 turbo interkoeler blok liggen.

Hij beweert dat de ophanging hetzelfde is als Renault.
Wat vinden jullie ervan ?
Tja en dan de rest nog, is dit een uitdaging of zeggen jullie van (N)

Kheb trouwens nu een R19 1.4
Jhaa, uhhhmmm
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Catrinus heeft zo'n blok in zijn 5 hangen, dus ja... Dat kan! :) Voor meer info zul je effe bij hem moeten zijn.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

probeer eens een search, er zijn al verscheidene topics over geweest. Ook Mrtn van dit forum heeft er 1 in zijn GT. Succes!
Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Een uitdaging is 't allang niet meer en voor de power hoef je t niet te doen :)
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

niet? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Voor het verbruik al helemaal niet. Zo`n blok loopt 1:7/1:8
There will be plenty of time to rest when your dead
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mrtn schreef:Een uitdaging is 't allang niet meer en voor de power hoef je t niet te doen :)
Vergeleken met een 1.4 kun je het voor de power best doen! (Y) Verbruik weet je als je snel wil :P

Voor het erin hangen is het gewoon een kwestie van de steunen vanje 19 overzetten op het volvo-blok (wat dus een renaultblok is dat ook standaard in de 19 ligt zonder turbo TXE/TXI) alleen dan komt de kabelboom om de hoek kijken, dat is meer werk...als je zin hebt mag je mijn oude auto kopen voor weinig...schors je die...heb je een 1.7 mpi blok (100 pk) in je 1.4 rijdt als een trein. En dan heb je er meteen een Devil sportdemper, verlaginsveren van 4 cm en GTT phase2 velgen bij... :D Het overbouwen is dan zo gebeurt! Plug en play zeg maar :p de rest van de auto doe je dan lekker naar de sloop :p Voor de prijs moet je ff pm-en ;)
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Mrtn schreef:Een uitdaging is 't allang niet meer en voor de power hoef je t niet te doen :)
Nou ja.....
Ik weet wel dat ik allang niet meer origineel ben met mijn idee, maar volgens mij loopt het wel...
Ik moest sowieso nog een keertje langskomen om te kijken.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

lett me rephrase myself, de 1.4turbo is sneller :)
Mrtn = Maarten
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

catrinus schreef:Voor het verbruik al helemaal niet. Zo`n blok loopt 1:7/1:8
lett me rephrase myself, de 1.4turbo is sneller


Ja joh?????

Lopt zon blok dan zo slecht???
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Van een 1.7 turbo moet je niet al te veel wonderen verwachten. Het verbruik is al niet fantastisch en kwa tuning is er geen ruk te krijgen. Kun je beter een gtt blok gaan tunen. Daar is alles voor te krijgen. En kun je veel verder mee gaan kwa pk`s.
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

1.4gtti
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Riël schreef:1.4gtti
:worship:
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Is het niet mogelijk om het blok van de 1.7 GTE te gebruiken en daar een Turbo op de gooien? Of kan dit niet (misschien compressie verlagen met extra dikke koppakking, injectiesysteem eraf en carb erop)??
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

kan. Alleen zit je dan weer bij de 480 turbo hé.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Maar daar moet dan toch veel meer uit te halen zijn dan de standaard 1.4? Heb namelijk hele wilde plannen (in de verre verre toekomst). Maar dan wil ik liever een blok met zo'n groot mogelijke inhoud in de 5 leggen omdat daar toch meer uit te halen is.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Michiel schreef:Maar dan wil ik liever een blok met zo'n groot mogelijke inhoud in de 5 leggen omdat daar toch meer uit te halen is.
Dan moet je een 2.0 16V Turbo kopen! :beer:

S :D nder
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

v6 in je 5 leggen. Of een v8
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Michiel schreef:Maar daar moet dan toch veel meer uit te halen zijn dan de standaard 1.4? Heb namelijk hele wilde plannen (in de verre verre toekomst). Maar dan wil ik liever een blok met zo'n groot mogelijke inhoud in de 5 leggen omdat daar toch meer uit te halen is.
En meer moeite doen. Ik denk dat je met je 1.4 je stoutste verwachtingen nog niet kan waarmaken. Ik heb ze al met 585 pk gezien, dus die inhoud zegt niet zoveel ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Zou mooi zijn (zekern V8, hihi)! Past dat?? 2.0l wel, toch? Zijn al mensen met een 1.8 16v in hun GT? Maar heeft de 2.0 16v met turbo dan wel dezelfde kick als nu de GTT heeft, want de turbodruk kan toch niet te hoog zijn?? De 2l van de 21 past zeker niet?
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Nou ik denk dat de 2ltr 16v turbo een veel grotere kick geeft, omdat je meer koppel en vermogen hebt
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zeker gaat dat harder. Maarja zijn ook weer nadelen, een hoop meer kilo's voorin en wat problemen met het passend krijgen en wellicht de rdw.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Ja idd, maar problemen zijn er om verholpen te worden
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

óf ontweken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

hoeveel druk kan de standaard turbo op een 480 blok leveren?? Tis een low-pressure geval toch??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan tot 0.9bar gaan todat de computer er geen raad meer mee weet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

0,8 bar. 0,9 bar slaan de comps uit
There will be plenty of time to rest when your dead
Ton
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 8 aug 2003 20:14

en ook daar is wat aan te doen ook een computer is voor de gek te houden
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Er is mij verteld dat je met zo'n volvo blok de eerste peekaas makkelijk kunt verkrijgen door er een andere chip in te laten zetten, hoeveel is dat? +20 pk?
Als je je 1.4 +20 pk wilt geven, mag je denk ik wat meer uitgeven....
Ik wil hier het fijne wel eens van weten, aangezien ik het plan heb opgevat om ook een volvo motor in mijn vijfje te zetten.
Sowieso ben ik nieuwsgierig naar de voordelen <------>nadelen.
En de computer is volgens mij niet te omzeilen, daar heb ik ook wat navraag naar gedaan ( correct me if i'm wrong ). Is het niet mogelijk om er een grotere turbo op te zetten? Of heeft dit geen zak zin?
Rijdt zo'n grotere cilinderinhoud gevoelsmatig niet wat 'stabieler'?
Ton
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 8 aug 2003 20:14

ik had het ook niet over omzeilen maar voor de gek houden
er loopt een druk leiding de computer in en door daar een retrictie in te brengen denkt de computer dat er teweinig druk gelevert wordt en geeft zo tijdelijk meer druk
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En dan? Dan wordt er op een fout tijstip ontoken, te weinig benzine ingespoten etc etc. Het hele 1.7 blok is er al niet op gemaakt. En stel je wint 20 pk nou dat zal niet duur zijn, maar voor de gtt zijn ze zo goed als gratis ... Het is hier al vaak besproken, maar uit de 1.4 kun je meer toveren, constructietechnisch al. De kop van de 1.7 is ook al niet denderend.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ton
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 8 aug 2003 20:14

we hebben er tijden mee geexpirimiteerd en nooit problemen gehad en volgens de mengsel meter was dat ook goed
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Maar ja, als je nou echt zo willen investeren? Blokje uit elkaar trekken, balanceren, andere zuigers en krukas. Wellicht compressie aanpassen en de kop stevig bewerken. Vervolgens aan laten sturen door bijv. dta... Goed, kost een hoop centen, waarschijnlijk meer dan een 1.4, maar krijg je volgens mij best een leuk blokje. Je moet gewoon alle beperken voor de hogere druk aanpakken... Lijkt mij persoonlijk juist wel leuk om te doen...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ik wil hier het fijne wel eens van weten.....
Heeft er niemand ergens documentatie over de prestaties van zo'n blok en eventuele aanpassingsmogelijkheden????
Ik heb al een poos geleden van iemand de beschrijving hoe je zo'n blok het beste kunt inbouwen ontvangen via PM.
Jimbo
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55

Bij mij hangt het blok er nu in, ben momenteel bezig met de kabelbomen aansluiten. Vandaag de radiator van de 440 er in geknutseld. Volgende week bevestigingen maken voor dat ding. Voorlopig rijdt hij nog niet. Elke week weer een stapje verder.

Over het vermogen het volgende.

Dat blok reed in de volvo 210 tops. die volvo woog 1000kg en de renault 800. Lijkt me raar dat m'n renault nu opeens maar 180 zal gaan lopen. (Pas ik overigens nog wel mijn bandenmaat aan naar die van de volvo). Wielspin ging tot 60 a 70 bij iets vochtig weer tot 90. Oh ja, standaard heeft de 440 120PK.

De dingen die ik aan wil passen zijn
a: uitlaat
b: chiptuning

Ik neem in ieder geval geen open lucht filter, daar heb ik tot nu toe alleen maar problemen mee gehad. Wel fun, maar nooit genoeg frisse lucht. Ik zit te kijken naar de twister. Iemand ervaring ?
Ik denk dat het dan wel voldoende is.

Maar zoals ik al zei, eerst lopen dat ding.
Plaats reactie