Hallo,
Kunnen jullie mij vertellen of het makkelijk en/of moeilijk is om een turbo te vervangen?
Moet het blok eruit of kun je er zo redelijk bij?
Wat is het verschil tussen een Garret T15 en T2?
Groeten, Erik
Hoe makkelijk is het om een turbo te vervangen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
om wat voor auto gat het eigenlijk? Een Turbo eruit schroeven is niet zo moeilijk, kan iedereen met een stel sleutels. Het is bijna hetzelfde als een je spruitstuk vervangen, los schroeven en nwe erin, hoppetee:D
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het zou eventueel omm een GTT gaan,
Maar is dus niet al te moeilijk, begrijp ik, je kan er wel makkelijk bij>?
Maar is dus niet al te moeilijk, begrijp ik, je kan er wel makkelijk bij>?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
inderdaad
Ik zal je dit zeggen, als ik niet zo'n arme student was (@ Catrinus
), dan stond ik daar morgen op de stoep om er een paar honder euri af te pingelen en dat ding te adopteren! Dat maken van die Turbo en evt. andere dingen zou me een zorg voor later zijn. Mits de rest in orde is natuurlijk!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
lijkt me een redelijk goed exemplaar, weliswaar turbo kapot, maar dat kan in de loop van tijd opgeknapt worden
Als je het geld ervoor hebt en je wilt deze erbij kopen, dan is er vast wel een GTT kenner uit de buurt die je wil helpen en ff mee gaat kijken. Die kan je ook zeggen wat het totale kostenplaatje gaat worden en dan kun je een beslissing maken!
Heb die man al een mail gestuurd met wat vragen en verzoek voor meer foto's. Zal ik wel ff posten als ik antwoord heb!
Heb die man al een mail gestuurd met wat vragen en verzoek voor meer foto's. Zal ik wel ff posten als ik antwoord heb!
ok link link ergens..?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja ik heb de foto's al binnen, en ziet er vrij goed uit.
En een goeie turbo kun je wel krijgen voor onder de 200 toch?
En een goeie turbo kun je wel krijgen voor onder de 200 toch?
so, nog een beetje afdingen enne geen geld zou ik zeggen. Revisie turbo [binnen 48uur] kost je ongeveer 600euro dus rijden maar!Ollie schreef:http://www.marktplaats.nl/markt/autos/renault/50039.htm
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
leuke job...
- open luchtfilter eraf (als je die had..)
- olieslang eraf turbo (onderkant + bovenkant)
- slangen wategate eraf (2 stuks)
- intercooler eruit (incl. aansluitende slangen 2x )
- evt. stangetje achter turbo. (als deze niet coupe aangesloten zit dmv. afgeknepen nippel)
4 bouten van de turbo losdraaien (goed bewaren, zijn namelijk speciale bouten!)
dit is een pielwerk, met kleine slagen losdraaien..
ben je dus wel ff zoet mee...
zelf ook al 2 a 3 keer gedaan en het is en blijft een klotebaan!
- open luchtfilter eraf (als je die had..)
- olieslang eraf turbo (onderkant + bovenkant)
- slangen wategate eraf (2 stuks)
- intercooler eruit (incl. aansluitende slangen 2x )
- evt. stangetje achter turbo. (als deze niet coupe aangesloten zit dmv. afgeknepen nippel)
4 bouten van de turbo losdraaien (goed bewaren, zijn namelijk speciale bouten!)
dit is een pielwerk, met kleine slagen losdraaien..
ben je dus wel ff zoet mee...
zelf ook al 2 a 3 keer gedaan en het is en blijft een klotebaan!
steek je heel je ziel en zaligheid er in om een in mijn ogen een perfecte gt turbo te bouwen en dan lees je ditolijnsma schreef:ja ik weet het, kijk maar een op http://www.theoschipperautos.nl,
deze 2 zijn beide echt finaal op

Mooi hoor, dat GTTtje van de eerste eigenaar 
ziet er nog mooi uit op de foto, kopen zou ik zeggen als ie verder redelijk roest- en deukvrij is
maarreh.... wat moet ik lezen bij de auto's van Theo Schipper???

ziet er nog mooi uit op de foto, kopen zou ik zeggen als ie verder redelijk roest- en deukvrij is

maarreh.... wat moet ik lezen bij de auto's van Theo Schipper???
Mrtn = Maarten
Die zwarte ziet er toch prima uit? Alleen die achtelijke tankdop sticker eraf, en dan is het toch goed? Nette velgjes, rolkooi... Die rode ziet er inderdaad een beetje dodgy uit, met die rare witte delen eraan, en die voorbumper helemaal scheef. Maarja, het zijn kleine foto's, dus misschien zien we iets niet.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik ben dus bij die theo schippers geweest, maar de tranen springen je in de ogen, redelijk wat roest, auto moet zowieso gespoten worden, bekende plekken beginnen ook te roesten, scheuren in bumpers, dorpels lijken te rotten, rolkooi zit er los in,, gril zit er in vastgepopnageld en scheef.
Ik dacht ook een leuke auto op de foto, en ben van Friesland er naar toe gereden, maar heb niet eens de moeite meer gedaan om een proefrit te maken.
Die gast starte de motor, en als ie aansloeg(was ook nog niet eens zeker) en je gaf gas bij, viel ie weer uit.
Ik dacht ook een leuke auto op de foto, en ben van Friesland er naar toe gereden, maar heb niet eens de moeite meer gedaan om een proefrit te maken.
Die gast starte de motor, en als ie aansloeg(was ook nog niet eens zeker) en je gaf gas bij, viel ie weer uit.
Onderdelen dus 
Mijn auto was (euhm, is) ook geen showmodel, maar die hoefde ook geen 1500 eurootjes te kosten. En het is een echte Ph.1 Coupe, dus dat is ook al weer een reden om hem van de sloop te redden.
Met veel liefde is er altijd wel weer wat van te maken, maar het kost een hoop tijd en geld. Heel veel geld, tranen, doorzetten, wachten op onderdelen, juichmomenten, en heeeel veel tijd.
Maar zo krijg je dan wel weer een band met je lieve keine 5je

Mijn auto was (euhm, is) ook geen showmodel, maar die hoefde ook geen 1500 eurootjes te kosten. En het is een echte Ph.1 Coupe, dus dat is ook al weer een reden om hem van de sloop te redden.
Met veel liefde is er altijd wel weer wat van te maken, maar het kost een hoop tijd en geld. Heel veel geld, tranen, doorzetten, wachten op onderdelen, juichmomenten, en heeeel veel tijd.
Maar zo krijg je dan wel weer een band met je lieve keine 5je

Laatst gewijzigd door Matijs op do 11 dec 2003 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
het rare is dat diezelfde zwarte turbo 2x op internet staat! 1x voor 950,- maar daar is ie verkocht en 1x voor 1500, de dag erna bij een andere handelaar,
echt vaag!
echt vaag!
zucht...
marktplaats dingen afkraken... terecht of niet... we zouden het niet meer doen.
.edit door Dennisvr:
topic gelocked door Tijn
marktplaats dingen afkraken... terecht of niet... we zouden het niet meer doen.
.edit door Dennisvr:
topic gelocked door Tijn
there is no spoon.