ACT: ICT en (web) Design.
Dus als onze it'ers niet weten hoe een wc werkt.
Onderstaand plaatje legt het in IT taal uit!
[img]http://www.vanheugtenenpartners.nl/img/jp/WC.jpg[/img]
Onderstaand plaatje legt het in IT taal uit!
[img]http://www.vanheugtenenpartners.nl/img/jp/WC.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Foeke schreef:Iemand die weet hoe het met de verschillen zit tussen dvd+ em dvd- ??????????????????
het grootste verschil is dat het 2 verschillende standaarden zijn.
dus een beetje appels met peren vergelijken
Heb nu het probleem in 2000 dat ik mijn diskdrive en cdrom spelers/brander niet kan openen, dan zegt ie bijv. H:\ is niet toegankelijk onjuiste functie, als ik windhoos in veilige modus opstart heb ik dit probleem niet.
IEMAND???????????????
IEMAND???????????????
<-------So you know don't mess with a Reno------->
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Cd-schijfje heeft patent (sony dacht ik, krijgt voor elke verkochte cd een bedragje
(makes you wish you invented the cd), dus elke cd is hetzelfde. DVD niet, dus zitten er kleine verschillen in twee "merken" dvd's. Die worden ook wel plus en min genoemd, en zo'n +/- dvdspeler kan beide goed lezen.

-
- Contacteer:
Sony?? Onze eigen Philips heeft de cd uitgevonden hoor 
Het verschil tussen dvd-r en dvd+r is de manier van opslag.
Philips en Sony hebben het patent op +r als ik het goed heb. -r is van oorsprong bedoeld voor data en niet voor media. Op een +r past ook meer videomateriaal dan -r.
Zelf heb ik een sony dvd speler die +r en -r kan lezen. Maar als je 1 moet kiezen, zou ik een +r speler aanraden, want dat heeft de toekomst.

Het verschil tussen dvd-r en dvd+r is de manier van opslag.
Philips en Sony hebben het patent op +r als ik het goed heb. -r is van oorsprong bedoeld voor data en niet voor media. Op een +r past ook meer videomateriaal dan -r.
Zelf heb ik een sony dvd speler die +r en -r kan lezen. Maar als je 1 moet kiezen, zou ik een +r speler aanraden, want dat heeft de toekomst.
Heb nu het probleem in 2000 dat ik mijn diskdrive en cdrom spelers/brander niet kan openen, dan zegt ie bijv. H:\ is niet toegankelijk onjuiste functie, als ik windhoos in veilige modus opstart heb ik dit probleem niet.
IEMAND???????????????
IEMAND???????????????
<-------So you know don't mess with a Reno------->
zijn er mensen die medal of honor spelen??
speelde het gisteren bij mijn oom en was toch wel een leuk spel..
download ik het net van kazaa krijg ik een starwars spel ofzo te zien
zijn er mensen die het via internet binnengehaald hebben, hoeveel mb en waar??
download ik het net van kazaa krijg ik een starwars spel ofzo te zien

zijn er mensen die het via internet binnengehaald hebben, hoeveel mb en waar??
Ik zit in een MoHAA-clanrasit.. schreef:zijn er mensen die medal of honor spelen??

-
- Moderator
- Car: MB
wij hebben hier thuis @home internet met twee ip adressen. Nu zit het zo: @home breedband modem >> hub >> twee loss pc's. Het moet echter zo worden: Breeband modem @home >> hub >> een kabel blijft gewoon liggen naar die ene pc en de andere kabel naar een router >> twee loss pc's. Kan dit zomaar en moet er straight of cross kabel tussen router en pc? (hoop snel op antwoord ga namelijk zo die RJ45'jes er aan knijpen)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ligt aan de poorten op de router of de hub, als er geen uplink poort op de router of hub zit, dan moet et cross zijn, als ie er wel op zit kan er gewoon een normale UTP kabel tussen.
(hij moet dus van uplink naar een 'normale' poort lopen dan he, 2x uplink draait het weer om)
(hij moet dus van uplink naar een 'normale' poort lopen dan he, 2x uplink draait het weer om)
Don't walk the grass... smoke it
-
- Moderator
de kabel die nu op de @home modem zit loopt nu naar de cross poort van de hub en vanuit de hub twee poorten naar ieder één pc.
Die router heb ik nog niet maar was alvast wat kabel aan het trekken. ik zal zo wel effe een tekeningetje maken in paint ofzo.
Die router heb ik nog niet maar was alvast wat kabel aan het trekken. ik zal zo wel effe een tekeningetje maken in paint ofzo.
-
- Moderator
ik heb effe snel twee tekeningetjes gemaakt. Is het mogelijk wat ik wil? En zo ja, waar moet ik op letten en hoe moeten de kabels zijn (straight of cross)?
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/huidige%20situatie.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/nieuwe%20situatie.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/huidige%20situatie.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/nieuwe%20situatie.jpg[/img]
-
- Moderator
dat zou ook nog kunnen ja, maar dan moet er een tweede stuk UTP naar beneden gelegd worden. Op deze manier kan de hub beneden blijven en kan de router bij mijn pc komen te liggen. Maar KAN het uberhaupt zo?
-
- Moderator
dat dacht ik ook ja, want in principe is de uitgang van één van de twee poorten gewoon hetzelfde als normaal de uitgang van de kabelmodem. Deze heeft immers een eigen pc naam en ip-adres.
En hoe zit dat eigenlijk met die pc namen NA de router. Krijg je dan twee keer dezelfde ofzo?
En hoe zit dat eigenlijk met die pc namen NA de router. Krijg je dan twee keer dezelfde ofzo?
je moet, voor zover ik weet de router een computernaam geven. Wat de computernamen na die router zijn maakt niet uit! De poorten op de router fungeren gewoon als hub, dus daar heb je verder niks meer mee te maken, voor zover ik weet.
-
- Moderator
ach ja, ik zie wel. Dat ding krijg ik pas volgend weekend ofzo, dan krijgen we een nieuwe pc beneden (met 19" TFT
) en dan komt dat ding ook meteen. zal wel wat proberen worden denk ik.

-
- Moderator
tegelijk gepostMerijn schreef:Moet ik anders effe langs komen? Vind het wel tof om een beetje te pielen met die rotzooi. Leer je ook nog eens iets van.

-
- Contacteer:
bij elke router en provider is het verschillend of je een crosslink of standaard utp kabel nodig hebt van je modem naar de router! Bij chello(met een com21 modem) is het een standaard utp kabel! ik heb sinds kort mijn router aan de praat!
Misschien is het allemaal al duidelijk maar ik denk ik meldt het effe! Als je meer wilt weten moet je effe op fok.nl of tweakers op het forum neuzen daar zijn wel meer van die computerwizkids!!!

Misschien is het allemaal al duidelijk maar ik denk ik meldt het effe! Als je meer wilt weten moet je effe op fok.nl of tweakers op het forum neuzen daar zijn wel meer van die computerwizkids!!!

-
- Moderator
precies, want aangezien die kabel van de eeste verdieping naar de zolder loopt, vervolgens via het dak van het huis naar het dak van de garage en dan zo de meterkast in loopt hoop ik mezelf dat te besparen
Ik heb er weer eentje!
Ik ben aan het testen met OpenOffice.org
http://nl.openoffice.org
Fantastisch Pakket, scheelt je een Micro$oft Licentie ( 700,--)
Nu wil ik dus dat ons hoofdprogramma ook OpenOffice opstart als je een samenvoegbrief wil maken. Het programma zegt nu dat deze Micro$oft Word niet kan vinden
Volgens mij zit dit in HET Window$ een verwijzing dat als je een .dot of .doc wil openen dat deze dan Word moet openen.
Ik heb bij het installeren van OpenOffice ook Microsoft office verwijderd. Nu heb ik weer Microsoft office geinstalleerd om te kijken of deze iets in Win.ini of System.ini zet (16-bit)
Ons hoofdprogramma is ook 16 bit.
KAN IEMAND MIJ HIERMEE HELPEN. Dit scheelt ons 23 Office XP licenties ( 14000,--!!!)
Ik ben aan het testen met OpenOffice.org
http://nl.openoffice.org
Fantastisch Pakket, scheelt je een Micro$oft Licentie ( 700,--)
Nu wil ik dus dat ons hoofdprogramma ook OpenOffice opstart als je een samenvoegbrief wil maken. Het programma zegt nu dat deze Micro$oft Word niet kan vinden

Volgens mij zit dit in HET Window$ een verwijzing dat als je een .dot of .doc wil openen dat deze dan Word moet openen.
Ik heb bij het installeren van OpenOffice ook Microsoft office verwijderd. Nu heb ik weer Microsoft office geinstalleerd om te kijken of deze iets in Win.ini of System.ini zet (16-bit)
Ons hoofdprogramma is ook 16 bit.
KAN IEMAND MIJ HIERMEE HELPEN. Dit scheelt ons 23 Office XP licenties ( 14000,--!!!)