Vraagje over uitlaat en kat. (beantwoord)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Douwe

Ik heb hier al wat topics over gelezen maar ik heb niet alle antwoorden gevonden en voor elke auto kan dit lijkt mij verschillen dus here go's:

Op mijn papieren van mijn Twingo staat enkel het volgende vermeld met betrekking tot de motor:

Type: (twingo) E2
Brandstof: Benzine
Cilinders: 4

Bij cilinder inhoud staat niks.

Houdt dit in dat ik er gewoon er een 1.8/2.0 in zou kunnen leggen zonder de verzekering in te lichten of hem te laten keuren door de RDW?

Of houdt het enkel in dat als ik het zou doen de kans dat het opvalt klein is omdat het niet op de papieren staat? (En ik er bijvoorbeeld goed mee weg zou kunnen komen door enkel de verzekering in te lichten maar de auto niet te laten keuren door de RDW)

Daarnaast ben ik een motorische NOOB dus welke type motors hebben meer dan 4 cilinders?

Nou alvast bedankt voor de hulp en forgive my noobness :lol: :D
Laatst gewijzigd door Douwe op wo 10 dec 2003 5:28, 2 keer totaal gewijzigd.
RO 16v

Volgens de nederlandse regels moet je auto opnieuw laten keuren en verzekeren als het vermogen met meer dan 25% verhoogt wordt, dit doet alleen bijna niemand mede vanwege de kosten en het gezeur van de RWD.
Doe je dit niet en je krijg een ongeluk dan kan de verzekering moeilijk gaan doen omdat de auto meer kw's heeft dan orgineel.
Ik heb de Clio niet opnieuw laten keuren maar wel de verzekering op de hoogte gesteld van de aanpassingen/veranderingen.
Bij cilinder inhoud staat niks.

Houdt dit in dat ik er gewoon er een 1.8/2.0 in zou kunnen leggen zonder de verzekering in te lichten of hem te laten keuren door de RDW?
Ja en nee dus, het moet wel volgens de regels maar bijna niemand doet het, dus wat jij doet moet je zelf weten.

Daarnaast ben ik een motorische NOOB dus welke type motors hebben meer dan 4 cilinders?
Is dit een inkopper??? :wink:
oldskool

alles wat in nl rondrydt moet een type goedkeuring hebben
dus een clio met eerst een 1.4 naar een 2.0 ombouwen mag want die zyn via de dealer geleverd

dus als je twingo met b.v. 2.0 motor wilt kan je wel aan de rdw vragen aan welke eisen de auto moet voldoen die weten wat je aan moet passen

heb zelf een kennis met JAWEL een volvo740 sedan
met een 5.7 liter chevrolet motor met race versnellings bak en 450 pk
en er ryden ook wel een paar opel manta s rond met een 3 liter 6 cilinder met 204 pk op kenteken
een golf caddy met g60 motor moet ook naar de rdw want is zo nooit orgineel geleverd af vw
uiteraardalles moet wel gekeurd worden

vroeger kon je naar lelystad naar de test baan werd ie helemaal getest koste een vrye dag en meen 450 gulden
tegenwoordig zyn de regels verandert moet je meen ik
alle testen apart betalen kan wel aardig in de euroos lopen
maar weet het laatste niet helemaal zeker
als je meer wilt weten een Pm sture
Marcel
Douwe

RO 16v schreef:Volgens de nederlandse regels moet je auto opnieuw laten keuren en verzekeren als het vermogen met meer dan 25% verhoogt wordt, dit doet alleen bijna niemand mede vanwege de kosten en het gezeur van de RWD.
Doe je dit niet en je krijg een ongeluk dan kan de verzekering moeilijk gaan doen omdat de auto meer kw's heeft dan orgineel.
Ik heb de Clio niet opnieuw laten keuren maar wel de verzekering op de hoogte gesteld van de aanpassingen/veranderingen.
Maar als je nu een ongeluk krijgt betaald de verzekering dus wel uit?

Is dit een inkopper??? :wink:
Voor mij helaas niet wat ik bedoel ik weet dat ik er 4 heb maar ik weet nada over alle andere type renault motors dus ook niks over de hoeveelheid cilinders.
Mrtn
Car: R5GTT

:lol: tot 2.0 hoef jij je niet druk te maken over meer dan 4 cilinders :lol: of wat enigzins nog past in een Twingo :p
Mrtn = Maarten
Roy
Moderator

RO 16v schreef:Volgens de nederlandse regels moet je auto opnieuw laten keuren en verzekeren als het vermogen met meer dan 25% verhoogt wordt, dit doet alleen bijna niemand mede vanwege de kosten en het gezeur van de RWD.
Bij een vermogenstoename van 40% moet de auto toch gekeurd worden?
5 GT Turbo '88 GT5
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

oldskool schreef:dus een clio met eerst een 1.4 naar een 2.0 ombouwen mag want die zyn via de dealer geleverd
Behalve als je een 2.0 8v er in gooit (f3R)?? Want die zijn officieel niet geleverd in nederland in de clio?? Of zit ik nu ook ergens fout?

Gr.Frits
Douwe

Ik heb ergens op het forum gelezen dat als je je kat eronder uit haalt je 30% meer "lawaai" krijgt alleen klopt het ook dat het geluid dan scheller wordt i.p.v. mooi donker?????
Thierry

Douwe schreef:Ik heb ergens op het forum gelezen dat als je je kat eronder uit haalt je 30% meer "lawaai" krijgt alleen klopt het ook dat het geluid dan scheller wordt i.p.v. mooi donker?????
Met kat klinkt ie zwaarder en met katvervanger scheller.
Douwe

K thx :D
Bart V

mooi man dat schelle :worship:
Thierry

Bart V schreef:mooi man dat schelle :worship:
Is idd wel mooi ja, maar geluid is nog mooier in combinatie met open luchtfilter :D . Die ga ik er binnenkort toch maar weer insteken denk ik.
Douwe

Hmmm ik heb er een openluchtfilter inzitten :D maar ik dacht dat juist donker goed was of is dit een kwestie van smaak??

Ach ik merk het wel als het me met kat niet bevalt is het een kleine moeite om er een katvervanger tussen te zetten 8)
Plaats reactie