5GTTi 'Blue Sport' Project (update 30-01-05+ foto's)

Vertel hier alles over je project.
Radar One
Contacteer:

Sommigen van jullie hebben gezien dat ik de website http://www.blue-sport.nl ben begonnen. Daarop had ik al aangekondigd dat ik met de mijne bezig ben.

De bedoeling was revisie van mijn motor en versnellingsbak bij Jeroen Lubking (Y) en eventueel later opnieuw spuiten als de kosten meevallen. 8)
[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/imag ... -18-11.jpg[/img]

De revisie was geen probleem: (F)
[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/blok5.jpg[/img]

Maar m'n BS is flink aan het bloeden: (N) (N) (N)

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/imag ... orkant.jpg[/img]

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/imag ... roest2.jpg[/img]

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/roest3.jpg[/img]

Voor mijn tijd heeft de BS flinke schade gehad aan de voorkant en nu is gebleken dat ze dat zeer slecht hebben gerepareerd. Om het te maken zou er een nieuwe neus op gelast moeten worden. Plus de reparatie van alle andere roest zou een flink kostenplaatje opleveren.

Jeroen had nog een harde GT staan. Deze heb ik geadopteerd.
[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/donor2.jpg[/img]

Alle bruikbare onderdelen van mijn BS gaan we overzetten om uiteindelijk de wagen weer in Blue Sport kleur te spuiten. Het zal helaas :( nooit meer een echte BS worden omdat we de plaatjes niet overzetten. De papieren van de donor zijn veel beter (geen schade en maar 90.000 km).

Op mijn website ( http://www.blue-sport.nl ) staat een uitgebreid verslag van de eerste fase van de revisie/ombouw met veel meer foto's.
Spoedig zal ik meer foto's plaatsen van de sloop :( en andere werkzaamheden.
Laatst gewijzigd door Radar One op zo 30 jan 2005 17:07, 6 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Mooi project en je zult het goed overdacht hebben...maar is het niet zonde en zul je er later geen spijt van krijgen? Zo verdwijnt er toch een originele blue sport...
Radar One
Contacteer:

Ollie schreef:Mooi project en je zult het goed overdacht hebben...maar is het niet zonde en zul je er later geen spijt van krijgen? Zo verdwijnt er toch een originele blue sport...
De beslissing was zeker niet gemakkelijk. Ik heb nog wat bedenktijd.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

toch goed bezig
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Tja zonde ik heb het live gezien ik was bij de ontdekkingen erg zonde en nooit verwacht waarschijnlijk .

Tja ik zou jeroen helemaal gek maken , dat als ie toch bezig is dan ook maar ff de veerpoten verwisselen .
Het kost wel ff wat meer , maar dan heb je tenminste nog een "echte" bleu sport en niet zo'n ingevoerd kenteken ding ( sorry ) .

Je geeft echt veel geld uit en dan maakt je het net niet af , zonde ( de rest in natuurlijk helemaal top ) . Ik zou het wel weten dan maar 500 euro meer maar dan heb je wel weer een voor het goede oog een orginele bleu sport .

Wat maakt je km stand nou uit ? , blok gereviseerd .

Veel plezier en succces .
Radar One
Contacteer:

jochem de haas schreef:Tja zonde ik heb het live gezien ik was bij de ontdekkingen erg zonde en nooit verwacht waarschijnlijk .

Tja ik zou jeroen helemaal gek maken , dat als ie toch bezig is dan ook maar ff de veerpoten verwisselen .
Het kost wel ff wat meer , maar dan heb je tenminste nog een "echte" bleu sport en niet zo'n ingevoerd kenteken ding ( sorry ) .

Je geeft echt veel geld uit en dan maakt je het net niet af , zonde ( de rest in natuurlijk helemaal top ) . Ik zou het wel weten dan maar 500 euro meer maar dan heb je wel weer een voor het goede oog een orginele bleu sport .

Damn :@ Wat maken jullie het me lastig. Komende week met Jeroen nog even babbelen.
Michiel

jochem de haas schreef:Tja zonde ik heb het live gezien ik was bij de ontdekkingen erg zonde en nooit verwacht waarschijnlijk .

Veerpoot kan wel overgezet worden maar dan is het nog steeds geen (originele) Blue-Sport!! Kun je volgens mij beter de Blue Sport fixen. Hoef je ook de binnenkant niet meer te laten spuiten (scheelt ook al weer wat geld)! En verder....wat ziet dat motorblok er MEESTERLIJK uit!! Ga zo door!!!!!!!!!!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Dat zou ik zeker doen ! ( niet zeggen dat ik het gezegd heb over de veerpoten :lol: ).

En als ie zegt te veel werk . . .. oef , zucht , kreun . Gewoon vragen wat kost het ? oke niet zeuren ik betaal je er toch voor .

Ik heb net je site gezien ( ziet er goed uit ) daar staan allemaal orginele BSen op alleen jij krijgt dan zo'n namaak ding , dat KAN toch NIET .

Ik weet het zeker als je het niet doet krijg je spijt . Je bent een liefhebber anders had je het tot zover al niet gedaan .
Zet dan die laatste stap ook

Wat heb je liever YD-30- .. of PV-V.-.. ?

Leuk he van die mensen die zich ermee bemoeien
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Michiel schreef:

Veerpoot kan wel overgezet worden maar dan is het nog steeds geen (originele) Blue-Sport!! Kun je volgens mij beter de Blue Sport fixen. Hoef je ook de binnenkant niet meer te laten spuiten (scheelt ook al weer wat geld)! En verder....wat ziet dat motorblok er MEESTERLIJK uit!! Ga zo door!!!!!!!!!!!!
Ja daar heb je gelijk in . Maar je hebt hem wel zo op kenteken en een orgineel kloppend kenteken .
Ik neem aan dat ze hem niet meer weg doen na zo'n operatie , das eeuwig zonde
Anonymous

Pootje overzetten!!

Pas wel op dat er het goed gebeurd anders strond aan de knikker bij de APK en toon dan nog maar eens aan dat het te goeder trouw is gebeurd. Anderzijds, informeer eens bij de RDW, normaal gezien kun je dit ook legaal doen.

Zou wel rare zaak zijn als je em ooit verkoopt en als er dan schade mee gereden wordt, een (van origine) witte blue sport....
Tijn
Contacteer:

C5ZJ ?
Anonymous

C5ZD .... (N)

Nog steeds lopende....
Tijn
Contacteer:

t*%^ing nog steeds ?
nog geen schot in de zaak ook ?
Anonymous

tja....niet echt zeg maar...heb de hoop al opgegeven.
PtrGte
Contacteer:

eej, gewoon die witte opbouwen man, schijt aan dat ie dan niet meer origineel is...ik neem aan dat het alleen van belang is dat ie helemaal origineel is als je hem gaat verkopen, en aangezien je je motor gereviseerd hebt en dat ding nog gaat spuiten, neem ik aan dat je het niet doet voor de verkoop...

maar ja...da's mijn mening...

ik vind het niet zo'n ramp om over een tijdje in m'n compleet nieuw opgebouwde R5 GTX met "ander motortje" :wink: te zitten terwijl er gewoon Renault 5 C op m'n kenteken staat... :D

who cares? :)
~thijs~
Contacteer:

Tjesuman! lekker bezig Reynder (Y)
-Ray-
Contacteer:

die lubking... toch zijn harde GT weg gedaan :)

succes reynder, heb je car al een aantal malen gezien, en het was niet echt je van het meer helaas... succes!
Immer wieder die verdammte Holländer
speedline

Wat is in hemelsnaam de meerwaarde van een Blue Sport/ Alain Oreille? Staat het uberhaupt op je kenteken?

Het is eigenlijk gewoon een actiepakketje! Niets meer en niets minder. Ding is technisch niet anders als elke andere phase 2 gtt. Dus ik zie het probleem niet zo om een harde gtt in een blue sport look-alike te veranderen? Carrosserie is identiek en wat kan iemand nou dat chassisnummer schelen. Als die auto maar technisch en optisch goed is! Toch?

Grtz,

Zzpeedie.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Er is eigenlijk helemaal niets zo bijzonder aan een blue sport , sterker nog . . . . . het is zo'n opmaak model :wink: :lol:

Ik vind het alleen zo zonde van het kenteken , maar zo ben ik .

Iedereen hecht toch andere waarden aan dingen .
Radar One
Contacteer:

De Blue Sport was toch de laatste versie om de GT Turbo reeks af te sluiten? Ik vind dat dat 'm speciaal maakt. Daarnaast vind ik het interieur vele malen fraaier dan nogal plastic interieur van de andere GT's.
Rick D.

Succes ermee, ik heb de Blue Sport bij JL zien staan. Er zit echt heeeeeel veeeel werk in, wel zonde.
Die witte is echt netjes.!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Bijde auto's gezien en je hebt nu een top auto om verder mee te gaan.

suc6 met je project.
Tijn
Contacteer:

Radar One schreef:De Blue Sport was toch de laatste versie om de GT Turbo reeks af te sluiten? Ik vind dat dat 'm speciaal maakt. Daarnaast vind ik het interieur vele malen fraaier dan nogal plastic interieur van de andere GT's.
tuurlijk , mooie bekleding, gaat overigens geen stuiver harder dan iedere ander eind 89-er of 90-er.

Hij is zonder meer mooi, de meeste mensen vonden het destijds de eerste waardige opvolger van de alpine turbo omdat hij eindelijk verlost was van de schreeuwerige stickers op de zijkant (en de luchthappers aan de zijkant van de fase 1 waren daarvoor voor vele AT liefhebbers ook al een doorn in het oog)

Maar op kenteken staat niets van dat BS vermeld en de technische specs zijn gewoon phase 2 laatste spec.
Tom
Moderator
Car: MB

plastic interieur?! Wat is er dan minder plastic aan een BS interieurtje? Alleen de kleurtjes zijn toch anders (en meer ook echt niet!)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tijn
Contacteer:

Tom schreef:plastic interieur?! Wat is er dan minder plastic aan een BS interieurtje? Alleen de kleurtjes zijn toch anders (en meer ook echt niet!)
stoffen deurpanelen zoals alle eind 89 en 90 modellen.
Tom
Moderator

daarom, dat verhaal gaat dus ook niet op. Tuurlijk is een BS wat aparts en is het met name de exlcusiviteit die hem voor velen zo aantrekkelijk maakt, maar naast andere kleurstelling en plaatjes op de deurstijlen zit er niet zo gek veel anders op dan idd een late 89 of 90'er. Als je bijvoorbeeld naar het verschil tussen een clio 16v en een willi kijkt dan zijn daar WEL veel verschillen (al is de carros. ook daar hetzelfde).

Ik zou gewoon die witte strak maken en weer opbouwen als BS. Lijkt me de slimste/betaalbaarste oplossing
Anonymous

Tom schreef:daarom, dat verhaal gaat dus ook niet op. Tuurlijk is een BS wat aparts en is het met name de exlcusiviteit die hem voor velen zo aantrekkelijk maakt, maar naast andere kleurstelling en plaatjes op de deurstijlen zit er niet zo gek veel anders op dan idd een late 89 of 90'er. Als je bijvoorbeeld naar het verschil tussen een clio 16v en een willi kijkt dan zijn daar WEL veel verschillen (al is de carros. ook daar hetzelfde).

Ik zou gewoon die witte strak maken en weer opbouwen als BS. Lijkt me de slimste/betaalbaarste oplossing
Het is gewoon heel simpel; een BS is een meer luxe uitvoerig van de GT, afsluitend model of niet, leuke auto :) maarja of dat 90-er kenteken nu echt zo bijzonder moet zijn.... je kunt hem er aan herkennen want het staat dus zoals Tijn al zegt niet op kenteken.

Kijk een Coupe of een Copa >-) is wel weer dezelfde vergelijking als een 16V en een Willi. Motorisch gezien niet, de rest weer wel :)

Dus ach het blijft een HOK op 4 wielen en maak hem lekker van die harde auto want deze auto heeft straks ook weer zijn bijzondere verhaal :) (als het daar dan om moet gaan :))

(wat een blaat-verhaal... wat ik eigenlijk wil zeggen...... wees blij met wat je hebt en laat de rest lekker zeuren :))
Tom
Moderator

maar hij IS toch helemaal niet luxer! De meeste "normale" GTT's van die tijd hadden exact dezelfde opties. De mijne was van 89 en had ook CV met AB, elektrische raampjes, 4 speakers, stoffen deurpanelen, onsteking in bakje,...............bla bla......

een copa heeft dan idd weer andere kleurstellingen en bijvoorbeeld het andere materiaal van het dashboard. Dit is echter een beetje kromme vergelijking, aangezien die nooit in NL geleverd zijn (en zo is dus ieder type wel wat anders in andere landen)
Tijn
Contacteer:

psies. het moet maar eens afgelopen zijn met dat iedereen zijn eigen visie opdringt aan andere mensen hun projecten.

ieder zijn lol zeg ik maar. :smoke:
Tijn
Contacteer:

Tom schreef:maar hij IS toch helemaal niet luxer! De meeste "normale" GTT's van die tijd hadden exact dezelfde opties. De mijne was van 89 en had ook CV met AB, elektrische raampjes, 4 speakers, stoffen deurpanelen, onsteking in bakje,...............bla bla......

een copa heeft dan idd weer andere kleurstellingen en bijvoorbeeld het andere materiaal van het dashboard. Dit is echter een beetje kromme vergelijking, aangezien die nooit in NL geleverd zijn (en zo is dus ieder type wel wat anders in andere landen)
blauw zit lekkerder
Anonymous

Tijn schreef:
Tom schreef:maar hij IS toch helemaal niet luxer! De meeste "normale" GTT's van die tijd hadden exact dezelfde opties. De mijne was van 89 en had ook CV met AB, elektrische raampjes, 4 speakers, stoffen deurpanelen, onsteking in bakje,...............bla bla......

blauw zit lekkerder
Neej zwart !! (misschien blauw straks ook :p)
Tom
Moderator

ach ja, als ik de keus had zou ik ook een BS nemen hoor :p . Het zijn allebij fijne bakkies
Anonymous

Tom schreef:ach ja, als ik de keus had zou ik ook een BS nemen hoor :p . Het zijn allebij fijne bakkies
Of je neemt ze allemaal 8)
Radar One
Contacteer:

Ik hou het bij de witte ombouwen naar BS zonder het omzetten van de plaatjes en dergelijke. De auto gaat nooit meer weg (Y) (Y)

Woensdag wordt de motorcabine gespoten. Donderdag en vrijdag ga ik helpen bij het inbouwen van de motor, versnellingsbak en interieur. Foto's zullen spoedig volgen. :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

oke dan veel succes ermee (Y)
Plaats reactie