r5 stuurbekrachtiging?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
r5alpine-turbo

ik had bij aanschaf van mijn r5at nog wat extra onderdelen erbij gehad.nou zag ik er 2 stuurhuizen tussenzitten met hydraulische aansluitingen en een hydraulische plunjer.

heeft dezelfde lengte als mijn normale stuurhuis en ziet er origineel uit.plunjer en huis hebben ook renaultnummers erop staan.had men destijds echt r5at`jes met stuurbekrachtiging of komt dit van een ander renault model af?

heb er eigenlijk nooit van gehoord.alleen de stuurbekrachtigingspomp zat er niet bij (N) .niet dat ik stuurbekrachtiging op die wagen wil maar was gewoon even benieuwd naar de deatails.btw de GTT heb ik ook nog nooit met stuurbekrachtiging gezien of zijn die er wel?
Bart V

gtt is niet met stuurbekr geleverd, alleen de 5 gtx baccara naar mijn weten.
Jasper11turbo

er was ooit eens een 5 TX (van voor 1984)
deze was voorzien van stuurbekrachtiging
,
electrisch bedienbare ramen , toerenteller (als in de 5 TS)
en klokje in de hemel... (dit weet ik niet zeker)
maar wel , luxere bekleding.
En aparte velgen .

Weet Sven hier ook niet van ??
denk het wel , anders moet ik even kijken , zwerft nog wel een folder hier rond

let wel !! dit is dus van voor 1984
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
bruno @af
Contacteer:

De TX had idd als enige 5 (-'84) stuurbekrachtiging .
Ik heb het indertijd nog op m'n 5 alpine gemonteerd . Robert is er nu mee aan het experimenteren .

Bruno
robert

ik ben klaar met expirimenteren want het werkt gewoon.
IIG niet wegmieteren die stuurhuizen! Als eea ooit gecombineerd moet worden: ik heb nog een paar pompen liggen. Aan te drijven met v-snaar.
Zelf heb ik een electrische pomp genomen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wat kosten ze?
ik zoek er ook nog minimaal 1
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert

1 bekrachtigd stuurhuis ruilen tegen 2 pompjes?
moet het huis wel enigzins ok zijn, iig de heugel en de hydr. plunjer.
r5alpine-turbo

waarom heb je jouw versie met een elektrische pomp gemaakt en niet met een mechanisch v-snaar aangedreven exemplaar?
robert

ik heb niezoveel plek....

[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=547112[/img]

als je heel goed kijkt dan zie je pomp op de plek van het koelwaterreservoir. (rechts tussen de bougiekabels en het luchtfilter)

Het koelwatertankje (tanx aan JL) zit nu op de plek van de ruitensproeiertank.

En die zit nu onder bij de bumpert :) Je ziet nog net het blauwe klepje voor de vulopening.
r5alpine-turbo

dat ziet er netjes en indrukwekkend uit robert. :worship: volgens mij zit hier wel wat meer in dan de standaard 107 pk :wink: .

doet een getunde gtt hier nou voor onder of is een gtt die in dezelfde mate getuned is sneller?ik denk van niet eigenlijk maar oke dat terzijde,ik ga weer teveel off-topic :wink: .

ik weet nog niet of ik stuurbekrachtiging erop wil.vond hem best zwaar sturen eigenlijk standaard.raak je niet teveel het gevoel met de weg kwijt met stuurbekrachtiging of valt dit wel mee?
robert

r5alpine-turbo schreef:dat ziet er netjes en indrukwekkend uit robert. volgens mij zit hier wel wat meer in dan de standaard 107 pk :wink: .
nou dank je maar momenteel is het vermogen helemaal ruk. Dat vanwege een klein expirimentje met een nokkenas. ;) sja dat weten we nu ook weer.
Een verse nokkenas ligt al een tijdje te trappelen om gemonteerd te worden. Daarna praten we verder over vermogen.
r5alpine-turbo schreef: doet een getunde gtt hier nou voor onder of is een gtt die in dezelfde mate getuned is sneller?ik denk van niet eigenlijk maar oke dat terzijde,ik ga weer teveel off-topic
een gtt is veel makkelijker snel te maken, door de lagere cv, de ic en vooral de t2 ligt een gtt gelijk 15 meter voor. (beetje spelen met tijn en me)
Ik heb em niet louter op vermogen getuned, maar ook op zuinigheid. Das wel een andere invalshoek.
r5alpine-turbo schreef: ik weet nog niet of ik stuurbekrachtiging erop wil.vond hem best zwaar sturen eigenlijk standaard.raak je niet teveel het gevoel met de weg kwijt met stuurbekrachtiging of valt dit wel mee?
ik ben juist blij dat het gevoel weg is. maar het gevoel was bij mij *nogal* heftig omdat ik een sper heb.
Ik had deze sb uit de racer van bruno gesloopt. Hij reed er slalom's mee, en die bekrachtiging beviel em zeer goed. Het stuurhuis is ook ietsjes (15%) korter.
ehm 15% minderdraaien dus.
bruno @af
Contacteer:

robert schreef:Ik had deze sb uit de racer van bruno gesloopt. Hij reed er slalom's mee, en die bekrachtiging beviel em zeer goed. Het stuurhuis is ook ietsjes (15%) korter.
ehm 15% minderdraaien dus.
En ... hoe minder je moet sturen om te draaien (???) , hoe beter bij bw's of slalom dacht ik toch :smoke: :lol:
r5alpine-turbo

er was ooit eens een 5 TX (van voor 1984)
deze was voorzien van stuurbekrachtiging
,
electrisch bedienbare ramen , toerenteller (als in de 5 TS)
en klokje in de hemel... (dit weet ik niet zeker)
maar wel , luxere bekleding.
En aparte velgen .
die elekrische ramen zitten er ook in bij mij,geen idee of het origineel is.in de deurbekleding zit ook geen gat voor de slingers en d`r zit een mooie steun in de deur voor het motortje.alle bedrading is zwart van en naar die motoren.dus het is er in ieder geval later ingezet.

zal wel eens kijken of die motortje van renault zijn of dat het zooi van de conrad is.alleen jammer dat een deur aan de onderkant rot is.ook dat klokje heb ik in het hemeltje zitten.
Tijn
Contacteer:

robert schreef: het gevoel was bij mij *nogal* heftig omdat ik een sper heb.
ik mocht er van mijn fysiotherapeut in ieder geval niet meer mee sturen. NOGAL wel zo tamelijk niet te doen was dat, zo zwaar als dat stuurde.
da-goof
Contacteer:

Hier zit nog zo'n gast die op zoek is naar zo'n stuurhuis. Voor in m'n race viertje wel te verstaan. Dus als er nog mensen zijn die het een of ander in de aanbieding hebben, dan graag.
Hoe zeldzaam is dat spul trouwens?
robert

nou ik heb er een half jaar naar gezocht, incl een stuk of 10 franse demolitions.
Tenslotte maar een complete auto ervoor gekocht. (die racer van bruno) ok, er zat ook een coupe veringssetje op.

En net nu je het niet meer nodig hebt struikel je erover.

sb in een 4tje? waar is dat nu weer voor nodig? Tspul kent ook nadelen namelijk. (gaat kapot/lek, geen spareparts meer, ongevoelig sturen)

Duzz ik wil nog wel een stuurhuis voor spareparts.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wat moet je hebben voor alles incl. elek ramen shit
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie