WIlliams '93 Wil niet starten :@

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
edwin_williams
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 12:17
Locatie: Putte Noord Brabant

Hoi,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een echt kl@te probleem!! Mijn auto wil gewoon niet starten, de startblokkeringen van het alarm zijn doorgemeten en werken gewoon naar behoren.

Mijn dinamo is helemaal kappot geweest en er is inmiddels een nieuwe opgezet, werkt perfect (Y) , alleen nu gaat t blok wel gewoon netjes rond maar hij slaat niet aan.

Wat me ook opviel is dat het lampje van de olie niet brandt, dit lampje gaat ook pas brabdeb als ik het alarm heb uitgezet, maar daar kan het gewoon niet aan liggen.

Een vriend van me die denk dat het weleens iets te maken zou kunnen hebben met de computer maar daar heb ik weinig verstand van!

Wie kan me helpen, het is toch zonde dan een williams geen meter voor of achteruit komt in ons mooie landje!? :(

Alvast erg bedankt Gr Edwin, Ik ben altijd bereikbaar voor tips of sug. 0642927021
:D
Williams €€€€€€€ ..... .....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

heb je wel vonken en benzine?

wellicht handig topic:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ik begrijp dat de spanning vanaf 't contactslot pas door wordt geschakeld als de startblokkering er af is. Nu gebeurt dat niet, en verdomd, hij start niet.

Oftewel: je startblokkering is naar de kloten. Reparern of verwijderen lijkt me.

Als je 'm op contact zet, hoor je de pomp dan wel ff aangaan?
rev it like a rental
edwin_williams
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 12:17
Locatie: Putte Noord Brabant

Ja de pomp hoor ik wel gewoon inderdaad
Williams €€€€€€€ ..... .....
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Ik zou eerst de startblokkering checken, als het kan ff ertussen uit geeft toch wel vaak problemen
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

De motor draait rond zegt ie, dus dan heeft hij spanning vanaf z'n contact, en z'n pomp zoemt, dus benzine krijgt ie ook. (doet de benzinepomp het ook nog wanneer je doorstart?) Wat je dan niet hebt is spanning op je ontsteking, ervan uitgaande dat de bougies en kabels goed zijn. Dus of de bobine kan stuk zijn of het onstekingsgedeelte van de computer doet z'n werk niet.

tenminste, zo'n idee heb ik :)
Mrtn = Maarten
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Lijkt wel hetzelfde probleem wat ik had.

Bij mij was het een stekker achter het dashboard die rustig los trilde, als je de bovenkant van het dashboard eraf haald zie je stekker zo zitten zit aan de dikke kabelboom die van je zekeringkast naar je tellerkast loopt.
Stekker even inspuiten met contactspray en dan goed vast tapen.
edwin_williams
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 12:17
Locatie: Putte Noord Brabant

Alvast bedankt voor de tips jongens!! Ik ga direct aan de slag.

Edwin
Williams €€€€€€€ ..... .....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

RO 16v schreef: Bij mij was het een stekker achter het dashboard die rustig los trilde
Dan zou dat de kabelboom zijn die naar de motorruimte gaat en zo (via contact) de motor aanstuurt.

Zou mogelijk zijn, aangezien de benzinepomp het wel doet en niet via deze kabelboom loopt, maar vanaf de zekeringkast rechtsonder via de deurstyle naar achteren loopt.

Heb je wat uit te zoeken :)
Mrtn = Maarten
edwin_williams
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 12:17
Locatie: Putte Noord Brabant

Ik heb gekeken maar daar lag t ook niet aan :( , net maar even naar de renault gebracht komt t altijd goed
Williams €€€€€€€ ..... .....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zal best goed komen ja, maar of het goed is voor je centjes valt te betwijfelen :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

edwin_williams schreef:Ik heb gekeken maar daar lag t ook niet aan :( , net maar even naar de renault gebracht komt t altijd goed
Je had ook al gekeken of het de wit en bruine stekkers waren die in je relai kast zitten (naast je accu), daar kan het ook nog aan liggen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

had je wel gekeken of je een vonk had?
:wink:
edwin_williams
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 12:17
Locatie: Putte Noord Brabant

nee niet naar gekeken, maar ja ik heb m nu al weggebracht en idd de centen dat is altijd kloten, echt zonde (N) ik laat wel weten hoe het is afgelopen ok mzzls
Williams €€€€€€€ ..... .....
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

kan het geen vast zittende/vieze injectoren zijn.Dit heb ik ook al een keer gehad.
edwin_williams
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 12:17
Locatie: Putte Noord Brabant

ik schaam me kappot, het was een zekering :lol: oeps...
Williams €€€€€€€ ..... .....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat meen je niet!?!?

Knuppel! (N)

:)
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Welke zekering was er kapot?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik denk niet van de radio .......... :wink: :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Paskie
Berichten: 631
Lid geworden op: vr 25 jan 2002 0:00
Locatie: Arnhem...

En wat heeft ome Renault gerekend voor t verwisselen van die zekering? :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er zat een 25A zekering in, maar die heeft 'ie vervangen door een 30A exemplaar, omdat de 25A er steeds uitklapte. Mij lijkt, wanneer er origineel een 25A in zit, dat er dan toch iets meer mis is. :s
edwin_williams
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 12:17
Locatie: Putte Noord Brabant

Inderdaad Merijn, heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen :@ het was de zekering van 25A links voor onder de motorkap, (symbool motortje) tijdelijk vervangen voor een 30A maar is uiteraard niet de bedoeling dacht ik zo. Ome Renault heeft me gematst...
Williams €€€€€€€ ..... .....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hoort er officieel (volgens het boekje) een 25A in?
edwin_williams
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 12:17
Locatie: Putte Noord Brabant

Probleem opgelost, er hoort een 25 a in. maar het probleem lag m in een kabelboom die vonkte, dus die is netjes dichtgemaakt en er ontstaat nu geen kortsluiting meer. En ik heb nog beter nieuwe de devil ligt eronder wow leve de tunnels

mzzl edwin
Williams €€€€€€€ ..... .....
Plaats reactie