Hallo,
Ik zoek een eenvoudige manier om mijn auto sneller te laten gaan, want ik lijk wel een opa op de weg.
Wie heeft goede ideeen? Het is een clio1.2 rt uit 1993.
groete
Clio 1.2 RT gaat te langzaam, help!
Ik denk niet dat je veel uit een 1.2 kan halen. Je zou voor een openluchtfilter kunnen gaan en je clio voorzien van een sportdemper. Misschien nog je kat. er tussen weg, maar dan houd het wel zo'n beetje op. Of een 2.0 motor erinturbro schreef:Hallo,
Ik zoek een eenvoudige manier om mijn auto sneller te laten gaan, want ik lijk wel een opa op de weg.
Wie heeft goede ideeen? Het is een clio1.2 rt uit 1993.
groete

Waarom moet dat nou steeds sneller en sneller,
rijd zelf in een 1.2 en het rijd heeeeeeerlijk
Top snelheid valt ook niet tegen>>>>170 km/h,
maar dat rijd je nooit (ik spreek namens mijzelf
)
En ik ben echt geen oude zak op de weg hoor
We zijn gelukkig allemaal verschillende mensen he
rijd zelf in een 1.2 en het rijd heeeeeeerlijk

Top snelheid valt ook niet tegen>>>>170 km/h,
maar dat rijd je nooit (ik spreek namens mijzelf

En ik ben echt geen oude zak op de weg hoor

We zijn gelukkig allemaal verschillende mensen he

tja, het is wel zo ja, uit een 1.2 haal je niet erg veel meer... heb zelf een 1.4, wat overgens goed rijdt..maar wil je sneller moet je toch denken aan een 1.8 RSI of 16V, of een GTT 

Vandaar dat ik zei "gelukkig is iedereen verschillend"Jasper16v schreef:omdat hij dat wilJohn B schreef:Waarom moet dat nou steeds sneller en sneller,
...............

Bekijk het ook eens van de andere kant e. Zo een 1.2 zal dan ook wel veel minder benzine drinken dan een willy of een 16V.
En mischien zal het ook heel veel eurotjes schelen met het onderhoud en het draaiende te houden van de motor.
Ik rijd in een 5je 1.1 Hij is 16jaar oud en ik rijd er al 3jaar mee. Op die drie jaar heb ik nog niets van problemen dan juist een kappote radiator.
Een kennis van mij heeft over een jaar een GTT gekocht en heeft al in de motor om 2000euro gepompt.
Maar ja het verschil is groot als hij met zijn GTT zonder moeite mij voorbij vliegt. Het is gewoon een prachtig stuk op 4 wielen met veel kosten aan.
Voor zo iets moet je keuzes maken. Moest iedereen nu per se een clio16V willen en kopen het zou er maar saai uit zien op de wegen na een tijdje.
smaken verschillen. En gelukkig maar 
En mischien zal het ook heel veel eurotjes schelen met het onderhoud en het draaiende te houden van de motor.
Ik rijd in een 5je 1.1 Hij is 16jaar oud en ik rijd er al 3jaar mee. Op die drie jaar heb ik nog niets van problemen dan juist een kappote radiator.
Een kennis van mij heeft over een jaar een GTT gekocht en heeft al in de motor om 2000euro gepompt.
Maar ja het verschil is groot als hij met zijn GTT zonder moeite mij voorbij vliegt. Het is gewoon een prachtig stuk op 4 wielen met veel kosten aan.
Voor zo iets moet je keuzes maken. Moest iedereen nu per se een clio16V willen en kopen het zou er maar saai uit zien op de wegen na een tijdje.

-
ik weet het niet zeker, maar zijn die onderblokken en koppen van een 1.4 en een 1.2 niet gelijk (qua maat)? Kanalen en kleppen zullen allicht verschillend zijn, maar anders zou je der misschien de nokkenas van een 1.4 in kunnen douwen. Zou toch moeten schelen...
grz Thijs
grz Thijs
Als de synchromesh het niet meer bijhoudt is het pas echt gezellig!!!
-> In oplopende volgorde:turbro schreef:Ik zoek een eenvoudige manier om mijn auto sneller te laten gaan
Clio S
Clio RSi
Clio 16v
Clio Williams
-> Gang is alles...turbro schreef:want ik lijk wel een opa op de weg
Grtz,
Zzpeedie...

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
speedline schreef: -> In oplopende volgorde: