Hallo, sinds ik mijn clio rt1.2 heb, schakelt hij lastig terug naar de 2e versnelling. Dit gebeurt, erg frappant, alleen als ik terugschakel vanuit de 4e. Vanaf de 3e doet hij dit niet, 5e ook niet.
Ik krijg hem dan gewoon niet in de versnelling, waarna ik eerst in de vrij moet zetten en koppeling op laat komen, en dan weer naar de 2e, of via de 3e naar de 2e. Maar ja, het zou niet horen.
Wat is dit probleem ern hoe kan ik het fixen?
gegroet
[Clio]Lastig terug schakelen naar 2e versnelling
-
Nee, iig geen synchromeshringen.Merijn schreef:Reinier, zeg jij er eens wat van...
Ik denk aan synchromesh ringen die versleten zijn, maar ik ben geen versnellingsbak-kenner.
Misschien kan een keer olieverversen uitkomst bieden, eventueel met een toevoeging.
Verder kan het ook liggen aan de afstelling van de schakelstang.
Ook is het mogelijk dat 1 of meer schakelvorken een beetje uitgeleuterd zijn.
Anyway, het lijkt mij geen reden om de bak eruit te halen. Of je moet je vervelen.......
En wie schakelt er nou van zn 4 gelijk terug naar zn 2, dat doet toch niemand
Nee, vanuit de 1e gaat het prima. En ja hoor, er zijn wel degelijk situaties om van 4 naar 2 te schakelen. Daar kom je wel achter als je zo'n soort probleem hebt. 
Gegroet
Gegroet
dit heb ik ook gehad toen ik hem net had,
maar heb er nu geen last meer van ging vanzelf weg
maar heb er nu geen last meer van ging vanzelf weg

-
Bekijk je motor en bak steunen eens goed. Vooral de onderste.
Die oplossing wordt inderdaad wel vaker gebruikt,,Je moet dan de D2 Automaten olie hebben..Ik gebruik het ook regelmatig bij auto,s die ik in onderhoud hebClioRSI-115pk schreef:Vervang de versnellingsbak-olie voor automatenbak-olie. Schakelen zal dan een stuk makkelijker gaan!!werkte bij mij in ieder geval wel