{R5GT} Uitvallen en daarna (bijna)niet mee te starten

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Mijn 5 GTE is weer een beetje ziek :D

ik heb hem nu twee keer uitlaten vallen (gaat sneller als eerst) als ik bijv een drempel op moet rijden en geef niet genoeg gas dan valt hij uit of als ik vanaf stilstand weg wil rijden valt hij uit. En als hij dan is uitgevallen dan is hij eigenlijk niet meer te starten. ik heb het gister wel 10 keer geprobeerd en je hoort de startmotor wel gewoon god maar voor de rest niets. En toen ik hem aan had geprobeerd te duwen (ik weet het mag eigenlijk niet want hij heeft een kat)deed hij het nog nie maar toen ik hem daarna probeerde te starten deed hij het de tweede keer wel. wat kan dit zijn?

Ik heb zelf het idee dater iets mis is met de brandstofpomp want als hij dan stationair loopt hoor ik die en volgens mij heb ik die van te voren eigenlijk nooit gehoord als hij stationair loopt. Zou dit kunnen kenners?

Zoja, de brandstofpomp van een 5GTE zit die ook nog op een andere renault? kun je een brandstofpomp laten reviseren? hoe duur is een nieuwe pomp?

Alvast bedankt.

Ad
Mrtn
Car: R5GTT

Een auto zonder kat gewoon aanduwen hoor, dan moet ie het maar doen :wink:

brandstofpomp ken je oa ook van 19's pakken met injectiemotor, bij 5jes kom je ze bijna niet tegen op de sloop.

succes :)
Mrtn = Maarten
gille
Contacteer:

lekkende injektor,kan dat die ergens blijft nevelen,laat ze eens uittesten,desnoods reinigen.
jeroen.k

Het is heel goed mogelijk dat je je brandstofpomp hoort met stationair lopen. Die van mij piept ook vrolijk mee...dit is niet echt slecht ofzo...betekent alleen dat het einde in zicht is (maar dat duurt dan nog wel redelijk lang.)

Denk niet dat het vervangen van de pomp zin heeft als ik dit zo hoor...want je hoort hem met stationair draaien, dus dan doet hij het! Maar wanneer valt hij uit? Als je in een bepaald laag toerengebied komt? Misschien zit je benzinefilter wel verstopt? Benzineleiding geknakt?

Ennuh...mocht je toch je pomp gaan vervangen. Je kunt dus niet zomaar de pomp van een R19 pakken...de phase2's hebben een dompelpomp in de tank en daar heb je zonder een tank van een R19 sowieso al niks aan dus. Het wordt dus zoeken naar de pomp van een ph1 TXE of 16v. Je moet namelijk ook de pomp van een multipointer hebben. Een monopointer heeft namelijk een werkdruk van 1 bar en die van een multipointer van 3 bar. Op zich red de monopoint pomp het wel, maar niet voor lang...voor zover ik weet zijn er behalve de GTE geen 5-jes met multipoint gemaakt...dus dan is daar de GTE je enige kans...nieuwe pompen zijn overigens duur!
Douwe

Even een leek tussendoor. Maar met mijn Twingo heb ik precies hetzelfde gehad bij mij bleek een scheur in de brandstof pomp te zitten, deze kunnen ze met speciale hars lijmen. Hebben ze bij mij +/-6 maanden geleden ook gedaan en rijdt nog steeds als een zonnetjes. En afhankelijk van waar je het laat doen kost het maar weinig. Als het dit is natuurlijk :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

TIP : verkoop dat autootje . Of schors hem en kijk hem een keer helemaal goed na .
Ik geloof dat je elke maand wel wat heb met de 5 gte , zonde en jammer .
Ad van Haperen
Contacteer:

het is nu dus eigenlijk net nadat ik hem van de lasser terug heb en die heeft natuurlijk de benzinelijdingen omgelegt tijdens het lassen dus het zou miss kunnen dat er iets van een knik inzit.

zal eens gaan kijken.

en ja hass nu stoppen met die auto is ook zonde he als je er al weer van alle sheb gedaan dat geld is weggegooit als je er nu mee stopt.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ja das ook weer waar , ik kan me alleen voorstellen dat je het een beetje zat word .
Tom
Moderator
Car: MB

een knik lijkt me niet, dan zou ie er altijd last van hebben.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ad van Haperen
Contacteer:

jochem de haas schreef:ja das ook weer waar , ik kan me alleen voorstellen dat je het een beetje zat word .
een beetje :D

nee om de een of andere rede heb ik het idee dat dit niet zo erg is maarja mijn gevdoel is meestal fout. bij dat lassen dacht ik heel erg en dat viel reuze mee duss...

maar hoe kan ik die injectoren controleren?
Ad van Haperen
Contacteer:

Mrtn schreef:Een auto zonder kat gewoon aanduwen hoor, dan moet ie het maar doen :wink:
sorry volg hem niet maar hij heeft juist wel een kat he
Ad van Haperen
Contacteer:

Het is weer zo'n lekker vage klacht trouwens. vanmorgen bij het starten viel hij nog een keer uit toen hij liep b\maar bij opnieuw starten deed hij het goed. en vanmiddag heb ik hem nog 6 keer gestart en alle keren ging het gewoon goed. dusja je kun ook nergens na zoeken als hij het niet altijd heeft
Douwe

Zoals ik al zei klinkt precies als een scheur in de brandstof pomp! Ook dat hij beroerd loopt je opnieuw start en hij loopt weer goed dat is precies wat ik ook had! Ik zou echt de pomp nakijken of nalaten kijken!!
Ad van Haperen
Contacteer:

Douwe schreef:Zoals ik al zei klinkt precies als een scheur in de brandstof pomp! Ook dat hij beroerd loopt je opnieuw start en hij loopt weer goed dat is precies wat ik ook had! Ik zou echt de pomp nakijken of nalaten kijken!!
Ok dank je ik ga er zeker even naar kijken! bedankt voor de tip iig. meer tips zijn eventueel welkom :D
Douwe

Succes nog 1 tip als het je brandstof pomp is en ze willen die vervangen niet zomaar doen!! Bij mij heeft een beun het met hars gerepareerd en werkt super! Tuurlijk kan het zijn dat het niet goed gaat maar goed dan kun je altijd alsnog je brandstof pomp (laten) vervangen.
Mrtn
Car: R5GTT

Hooliead schreef:
Mrtn schreef:Een auto zonder kat gewoon aanduwen hoor, dan moet ie het maar doen :wink:
sorry volg hem niet maar hij heeft juist wel een kat he
met kat dan :D
Mrtn = Maarten
Plaats reactie