[R5]Hellup! olielekkage, koppakking stuk?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Chris@R5

Ik heb een olielekkage aan m'n r5 TR. het blok is op veel plekken van de cilinderkop tot carterpan nat. Nu verdenk ik niet mijn kop, maar ook niet de kleppendeksel. Dit temeer omdat er niks van kleppendeksel tot de rand van de kop ligt qua olie. Nu is mij al verteld dat het wel eens mijn oliefilter kon zijn. de auto lekt niet erg als ie stil staat, slechts een enkel druppie gedurende de hele nacht.
Nu ga ik zaterdag m'n blok schoon spuiten om zo wat makkelijker te kunnen kijken.

Maar wat is nu vaak een voorkomend probleem en wat zijn daar vaak de kenmerken van? Misschien dat het mij een richtlijn geeft om naar te kijken.
Laatst gewijzigd door Chris@R5 op do 4 dec 2003 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
John (1916VCabrio)

chris ik heb hetzelfde probleem alleen bij mijn 1916v, heb al 2 keer de koppelingsplaten moeten vervangen omdat hij ging slippen op de platen, nou blijkt het achter mijn koppelingsplaten te komen.mijn oliekeerring is mij vertelt maar ik heb geen balle verstand van auto's. maar weet ook niet of het zelfde bij jouw kan zijn omdat ik niet weet hoe de indeling bij jouw wagen zit. hoop dat je er wat mee kan :wink:
Chris@R5

Het koppelen gaat verder goed en gezien de hoogte waar het vandaan komt kan het dat niet zijn.
John (1916VCabrio)

nou dan zou ik het ook niet weten succes ermee
Abel
Über-Spammer

mijn ex tr die zweette olie tusseb de kop en het blok
Chris@R5

Hoe erg? Heb je er mee door gereden?
Chris@R5

Ik herzie mijn mening. net ff gekeken en op de motorsteun bij het spruitstuk zit een witte aanslag die mij erg bekend voor komt uit de tijd dat ik nog scooter reed. Koelvloeistof dus. Dit omringt met wat zwarte, reeds opgedroogde zwarte vlekjes. Olie neem ik aan. De auto ruikt nl naar verbrande olie als je 'm na een lang stuk uit zet. Dat zou kunnen ivm een warm spruitstuk. Nu is mijn constatering een lekke koppakking.
Of heeft iemand een ander idee:s?
Chris@R5

Trouwens welke set of pakking moet ik hebben uit deze lijst? 1/2 of 3/4?
http://62.58.78.150/hbase/artikelen/art ... OQ&s=22&k=
Abel
Über-Spammer

Chris@R5 schreef:Trouwens welke set of pakking moet ik hebben uit deze lijst? 1/2 of 3/4?
http://62.58.78.150/hbase/artikelen/art ... OQ&s=22&k=
Duur spul man ga eens langs de dealer het is voor jouw gewoon de 1.2mm versie

en ik had de koppakking vervangen ;)

eitje echt!
Plaats reactie