[5gtt] Apk vraagjes+blauwe rook...

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

17 jan. komt het weer...de APK :(

Moet nog eerst ff mijn mistlampen maken en nieuwe achterbandjes erop leggen..dan moet ie wel goed zijn denk ik (denk ik ja...zal dus wel niet :wink: ).

Alleen heb ik nog ff een vraagje; Mijn klepgeleiders of turbo keerringen lekken een beetje (kga er verder niet op in maar tis niet al te erg). Nu komt er dus een redelijk blauwe rook uit de uitlaat als ie stationair draait :( .

Zal dit de 4-gassentest beinvloeden? Zal hierdoor bijvoorbeeld de CO te hoog worden?

Als iemand het weet bedankt!

p.s. moet je achterruit verwarming het doen voor de APK?
SimonBalk
Contacteer:

op de laatste vraag kan ik alleen maar zeggen dat ik zonder achterruit verwarming door de keurig ben gekomen vorig jaar:). Volgens mij moet het raam ook beslagen zijn om het te testen en mijn ramen zijn altijd wel binnen een paar minuten helder, dus...

Maar of het ook echt moet werken, ligt aan de leeftijd. Mijn achterruitwisser doet het bijvoorbeeld ook niet, maar omdat mijn auto van voor het jaar 199X was, was dat niet verplicht voor de apk (zeiden ze).
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik dacht dat wanneer het erop zit het ook moet werken... :s
Turbo Tinus

ik kijk nog wel ff naar die verwarming..thanx.

Iemand nog wat over die 4gassen test?
Steven
Car: M536

Viergassentest is zover ik weet pas bij auto's vanaf '95, daarvoor wordt alleen het CO gemeten.

Maar die olie moet verder het CO niet beinvloeden zover ik weet, dus gewoon gaan met die bak :)

Een vriend van mij had een 200SX waar een kapotte turbo op had gezeten, hierdoor stond de hele uitlaat onder de olie. Maar deze is ook gewoon met een pittige rookpluim goedgekeurd.
Daarna ff met 235 over de snelweg en weg pluim.
Turbo Tinus

ok dan...weer een zorg minder :D
Steven
Car: M536

Valt me op dat veel mensen huiverig zijn over de APK, terwijl het eigenlijk gene reet voorstelt.

Zeker als je het met de TÜV vergelijkt hebben wij hier echt een koekie.
Turbo Tinus

Steven schreef:Valt me op dat veel mensen huiverig zijn over de APK, terwijl het eigenlijk gene reet voorstelt.

Zeker als je het met de TÜV vergelijkt hebben wij hier echt een koekie.
Ik hou er gewoon niet van :wink:.

Moet er niet aan denken dat ie straks niet meer mag rijden :( (en a.u.b. geen commentaar van 'tis voor je eigen veiligheid blablabla. :lol: )

maar het komt wel goed hoor :D
Plaats reactie