Erg tevreden met mijn nwe 21 turbo totdat ik het hitteschild weghaalde...er zitten meerdere haarscheuren in het spruitstuk en de Turbo. Het vreemde is dat de Turbo nog echt primas druk levert [meer dan mijn andere] Wat is hier aan te doen???
[img]http://www.wapag.com/maarten/turbo.jpg[/img] Verder viel me net nog op dat als de motor draait en je trapt vaak genoeg de rem in het abs lampje en kort daarna die van de handrem gaat branden, iemand enig idee wat dat betekent?
Le Mec schreef:Dus eigenlijk geen probleem:) Maar nu een ander chip erin en de druk omhoog, kan dat dan nog?
yep heb er 35000km met zo een spruitstuk(en is ook gechipd)
En ook een scheur in je turbo? en btw heb je toevallig ook eens last gehad van abs problemen?
grtz Maarten
yep
wat ABS betreft hij werkt pas opnieuw 2 jaar nie gewerkt,nieuwe achteras gemonteerd(gekocht voor een prikkie bij raepers)met nieuwe schijven lagers en getand ring(waar sensor overkomt)
het probleem is meestal dat die getande ring roestig word,dan kan de sensor dus niks lezen,best is die nakijken en ff opschuren,werkt die weer voor een tijdje,en opzoeken of erergens geen sensor kabel afgescheurd is,had ikook voorgehad
Bedankt zal ik Menno eens om een chippie gaan vragen
Wat betreft de ABS; bij mij lijkt het net andersom, soms raak ik het pedaal nog maar net aan en begint dat ding al te trillen. Verder valt de druk ook nog wel eens weg, maar k heb nog lekage ergens gezien. Heel apart dus..
ja maar gille,dan gaat alleen het lampj van ht abs branden,niet die van de handrem erbij toch!!??
ik heb toch gelezen dat als beide gaan branden dat je dan meteen de wagen aan de kant moet doen.
maar dat is wat ik erover heb gelezen,wie heeft meer info?
patrick 21TURBO schreef:ja maar gille,dan gaat alleen het lampj van ht abs branden,niet die van de handrem erbij toch!!??
ik heb toch gelezen dat als beide gaan branden dat je dan meteen de wagen aan de kant moet doen.
maar dat is wat ik erover heb gelezen,wie heeft meer info?
slik,..das nie best dus; meer info is meer dan welkom! is dit dan ook abnormaal: als ik de auto start ongeveer een minuut of anderhalf wachten voor alle lampen van de remmen uit gaan [abs&handrem]
Controleer je remvloeistofpeil eens, als het peil drastisch laag wordt gaat het lampje van de ABS als ook het lampje van de handrem branden.
Ook als je pomp het circuit niet boven de 105 bar kan houden gaan beide lampjes aan, als dit gebeurt regelt de abs puur de remdruk naar de achterwielen!!! Dit lijkt wel op jouw probleem.
Controleer je vloeistofpeil dus en controleer de bedrading eens, en vervang desnoods de ABS-pomp (prijzig).
ABS is bekend probleem bij de 21.
Check vooral de ringen bij de achteras wat Gille ook al zei als er hier eentje bijna weg is geroest krijg je dit probleem.
Heb zelf dit probleem ook als ik stapvoets rij dan trilt mijn rempedaal.
Boven de 180km/u gaat abs lamp branden en heb ik geen abs meer maar wel een giga remsysteem want dan kun je echt laat en zeer hard remmen.
Scheur in het slakkenhuis van de turbo moet je wel goed in de gaten houden hier kan hij uit gaan lekken.
Spruitstuk nieuw kost rond 400 euro.
JW 21T schreef:ABS is bekend probleem bij de 21.
Check vooral de ringen bij de achteras wat Gille ook al zei als er hier eentje bijna weg is geroest krijg je dit probleem.
Heb zelf dit probleem ook als ik stapvoets rij dan trilt mijn rempedaal.
Boven de 180km/u gaat abs lamp branden en heb ik geen abs meer maar wel een giga remsysteem want dan kun je echt laat en zeer hard remmen.
Scheur in het slakkenhuis van de turbo moet je wel goed in de gaten houden hier kan hij uit gaan lekken.
Spruitstuk nieuw kost rond 400 euro.
ik had het boven de 160 ,en met de nieuwe ringen niemeer,maar remt die minder das waar
JW 21T schreef:ABS is bekend probleem bij de 21.
Check vooral de ringen bij de achteras wat Gille ook al zei als er hier eentje bijna weg is geroest krijg je dit probleem.
Heb zelf dit probleem ook als ik stapvoets rij dan trilt mijn rempedaal.
Boven de 180km/u gaat abs lamp branden en heb ik geen abs meer maar wel een giga remsysteem want dan kun je echt laat en zeer hard remmen.
Scheur in het slakkenhuis van de turbo moet je wel goed in de gaten houden hier kan hij uit gaan lekken.
Spruitstuk nieuw kost rond 400 euro.
Dat verklaart een hoop, die andere 21T remde naar mijn idee al veel harder. Ben maar eens onder de wagen gaan kijken, er was een hoop getril&kabaal [los subframe ], en idd die tanden zijn aardig verroest maar volgens mij zijn de achterschijven ook afgedraaid zou dat ook nog iets uitmaken?
Afgedraaide schijven maakt niks uit.
Roest aan de ringen wel.
Probeer deze goed schoon te krijgen en kijk of er geen tandje weg is.(of half wat ik dus wel heb.)
Ze hebben deze tandjes veel te dicht op elkaar gezet.
Als je bij mijn Safrane kijkt dan is dit veel groffer.
Tandjes liggen veel verder uit elkaar en je hebt nooit problemen.
De remmen zo hun kuren, zal idd wel de pomp zijn of een waterzooi in de remolie. Verder heb ik nog eens geinformeerd naar revisie/omruilen van de Turbo en dit schijnt zo'n 600 euro te kosten de vraag is of het dan niet verstandiger is om maar meteen een betere/nieuwere erin te zetten...iemand suggestie's??
oja, vergeleken met mijn andere 21T trekt ie wel een flink stuk harder kun je ergens "zien" of hij gechipped is?
als er een scheurtje in je uitlaat huis zit van je turbo zou ik er me niet zo heel erg druk over maken..
Gewoon mee blijven door rijden..
Ik zou me eerst volledig op de temmen richten. zo lang de turbo het goed doet, wat wil je dan meer.. dat beetje lekken merk je niet.. dat corrigeert hij wel met de wastegate
Als 't handremlampje gaat branden, zou je het dan niet kunnen zoeken bij versleten remblokjes? gaat dat lampje ook branden als er ergens drukverlies/lekkage in het systeem is? Een vasthangende zuiger kan dat geen oorzaak zijn van het oplichten van het lampje?
Ik denk niet dat het de remblokken zijn, doe zien er nog redelijk uit en dan zou het lampje ook altijd branden.
Ergens zal het wel misgaan met de druk, maar ik heb het peil nog niet dramatisch zien dalen. Dus zou het, denk ik nu, een kapot ventiel kunnen zijn of zit ik nu helemaal op het verkeerde spoor?
gille schreef:dom vraagje ,maar hoe is het gesteld met je remdruk,heb je drukverlies als je fel remt of blijft die goed stabiel????
Ik heb nog niet meegemaakt dat ik dacht ojee voorganger, maar als je een paar keer flink op de rem gaat staan lijkt het alsof hij moet bijkomen; je hoort de pomp zn best doen. Daarna gaan alle lampen ook gewoon weer uit.
gille schreef:dom vraagje ,maar hoe is het gesteld met je remdruk,heb je drukverlies als je fel remt of blijft die goed stabiel????
Ik heb nog niet meegemaakt dat ik dacht ojee voorganger, maar als je een paar keer flink op de rem gaat staan lijkt het alsof hij moet bijkomen; je hoort de pomp zn best doen. Daarna gaan alle lampen ook gewoon weer uit.
zoals menno zegt de pomp is aan zijn eind,probeer robert 001 eens die heeft zoiets wel liggen,beter pomp vervangen dan je voorkant vervangen(die is verschrikkelijk duur)pomp in occasie is nie duur,heb er ook nog eentje liggen moest je korter bij huis geen vinden.
groetjes
thnx! binnerkort eens aan de slag, er tikt iets bij de achterremmen blijkt nu [nu het lawaai van het bonkende subframe weg is ] hoop dat t een los veertje is ofzo.
Le Mec schreef: thnx! binnerkort eens aan de slag, er tikt iets bij de achterremmen blijkt nu [nu het lawaai van het bonkende subframe weg is ] hoop dat t een los veertje is ofzo.
Die doet het uitstekend dat getik houdt btw op zodra je de rem intrapt dus..zal daaro iets zijn[/quote]zuiger wat vast,heb ik ook gehad,revisiesetjes zijn er te vinden,ik heb de mijn ge-upgrade naar ph2 remmen(betere klauwen).