Projectje 19 2.0

Vertel hier alles over je project.
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Het gaat om deze auto

[img]http://members.chello.nl/c.visscher/fotolijstje.jpg[/img]

Wat ik zoal de afgelopen 9 maanden gedaan heb kunnen jullie op de volgende foto`s bekijken.

http://members.chello.nl/c.visscher/meganeblok/1.jpg

Je kunt die laatste 1 veranderen van 1 t/m 28
(heb nog geen zin/tijd gehad om er een site van te maken :D )
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

ziet er gelikt uit!!!
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Goed bezig Paul! :D Is het blokje nu een standaard 2.0 of heb je ook dingen aangepast? En ik kan die vermogensuitdraai niet echt goed lezen...hoeveel vermogen heeft ie nu dat erop staat?
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Het blok heeft een paar lichte aanpassingen. Alles is uitgebalanceerd en er is wat aan de kop aangepast.

Wat ik er trouwens nog wel over de testbank wil zeggen...

Dat is bij de ringsleutel gebeurd, aardige jongens daar en hadden er ook nog verstand van, maar... De eerste run die ze maakte (met de menno chip die er inzat) Deden ze zonder koeling, wat volgens mij toch echt zo'n 5% vermogens verlies betekend.

De 2e run, nadat de chip was aangepast, deden ze dat uiteraard wel met koeling. Volgens mij hebben ze er dus zeker geen 15pk bijgetoverd.

Wat sowieso wel gedaan is, is die dip in het koppel weg gewerkt, waar ik dus ook al blij mee was....
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Buiten het vermogen wat het je kost is het ook nog eens slecht voor je motor om zonder koeling te "blazen"

Wel vet...zijn er straks sowieso al 2 R19 2.0 in de club! :D
bartuitlauwe
Berichten: 935
Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
Locatie: Beneden - Leeuwen
Contacteer:

is zeker VET

Ziet er goed uit.

keep on going
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

bwa, dat van die koeling, ik weet niet of het zo erg kwaad kan voor je motor als je dit heel even doet.
Ik onlangs nog een vermogenmeting gedaan op een ford transit, en ik heb in het begin ook een meting gedaan zonder koeling.
Ik moet er wel bijzeggen, wij houden de temperatuur van het koelwater, de olie en de uitlaatgassen in het oog. Dat is natuurlijk wel belangrijk.

Maar verder is het wel een mooi project, suc6 nog
en hoevel Pk en koppel had hij nu? want dat is niet te lezen op de foto.
:wink:
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

jeroen.k schreef:Wel vet...zijn er straks sowieso al 2 R19 2.0 in de club! :D
3, die jongen met die Rieger happertjes in z'n zijscherm heeft ook een 2.0 16V. :wink:


@Paul, leuk dat het allemaal gelukt is (Y), hoe heb je het nou opgelost met het inlaatspruitstuk??
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

RO 16v schreef:
jeroen.k schreef:Wel vet...zijn er straks sowieso al 2 R19 2.0 in de club! :D
3, die jongen met die Rieger happertjes in z'n zijscherm heeft ook een 2.0 16V. :wink:


@Paul, leuk dat het allemaal gelukt is (Y), hoe heb je het nou opgelost met het inlaatspruitstuk??
Is dat die zwarte Ph1 met SK-achterbumper en 17 inch? Anders weet ik niet welke het is ben ik bang...
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

jeroen.k schreef:
RO 16v schreef:
jeroen.k schreef:Wel vet...zijn er straks sowieso al 2 R19 2.0 in de club! :D
3, die jongen met die Rieger happertjes in z'n zijscherm heeft ook een 2.0 16V. :wink:
Is dat die zwarte Ph1 met SK-achterbumper en 17 inch? Anders weet ik niet welke het is ben ik bang...
Jeb en leer interieur.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Aha...die stond op Speed dus op de stand...weet niet meer hoe die gast heet, maar zn maat hield nogal van een :smoke: zeg maar :p

Heb nog een tijdje met hem staan ouwehoeren maar hij had niks gezegd over een 2.0...is trouwens wel een Ubernette R19 :D
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Hij heeft er een Willy blok met bak in liggen, hij woont bij mij in de buurt en doet alles zelf (Y), en dat :smoke: kunnen ze beide.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Jah klopt ja ze stonden allebei heerlijk te paffen...en als ik dan hoor dat hij die 19 van de sloop af heeft kan ik ook maar 1 ding zeggen...RESPECT! Maar dat er een wili-motor inligt wist ik dus niet...wel vet :D

Maaruh...Paul ik zie wel dat je het hele blok los gehad hebt, maaruh is er ook nog wat vervangen oid? Of alleen alles schoongemaakt?
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Geert Claes schreef:bwa, dat van die koeling, ik weet niet of het zo erg kwaad kan voor je motor als je dit heel even doet.
Ik onlangs nog een vermogenmeting gedaan op een ford transit, en ik heb in het begin ook een meting gedaan zonder koeling.
Ik moet er wel bijzeggen, wij houden de temperatuur van het koelwater, de olie en de uitlaatgassen in het oog. Dat is natuurlijk wel belangrijk.

Maar verder is het wel een mooi project, suc6 nog
en hoevel Pk en koppel had hij nu? want dat is niet te lezen op de foto.
:wink:
Het zal idd niet slecht zijn voor het blok, maar wel voor het vermogen!

210Nm / 180pk aan het blok, op een dyno. bank
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Hmzz...dat is niet slecht...vooral qua koppel niet! (Y)

Alleen Dyno-banken waren toch niet goed? Of hoe zat dat nu? :s

Maar vermogen is dan dus te vergelijken met PtrGte zn blokkies...
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

RO 16v schreef:
jeroen.k schreef:
RO 16v schreef:
jeroen.k schreef:Wel vet...zijn er straks sowieso al 2 R19 2.0 in de club! :D
3, die jongen met die Rieger happertjes in z'n zijscherm heeft ook een 2.0 16V. :wink:
Is dat die zwarte Ph1 met SK-achterbumper en 17 inch? Anders weet ik niet welke het is ben ik bang...
Jeb en leer interieur.
Aron bedoelen jullie. Heb m'n phase 2 interieur van hem overgekocht. Klopt dat ie alles zelf gedaan heeft. Dat is 1 van de netste 19's die ik ken. :worship:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

zit die Meganekop erop nu dan???

ben wel benieuwd...

verder geen bijzondere aanpassingen zoals nokkenassies enzo dus, alleen gebalanceerde spullen?

of zie ik iets over het hoofd???

groeten :)
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

PtrGte schreef:zit die Meganekop erop nu dan???

ben wel benieuwd...

verder geen bijzondere aanpassingen zoals nokkenassies enzo dus, alleen gebalanceerde spullen?

of zie ik iets over het hoofd???

groeten :)
Tis een compleet Megane blok volgens mij alleen gebalanceerd, weet alleen niet welk inlaatspruitstuk ie heeft gebruikt, vermogen is bijna gelijk aan die van mij.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

oke op die fiets... :wink:

ben benieuwd naar het inlaatspruitstuk...

als dat die van de megane is, dan heeft het niet veel nut om de gewone 16vwokkel te gebruiken op een meganekop of wel???
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik gebruik dan de 16V wokkel en heb 10 n/m koppel meer bij dezelfde toeren, pk's zijn gelijk.

Maar om een verglijking te maken moet ik toch eerst wat meer info hebben, zoals nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, injectoren, wat is er allemaal gebalanceerd..enz.
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

RO 16v schreef:Ik gebruik dan de 16V wokkel en heb 10 n/m koppel meer bij dezelfde toeren, pk's zijn gelijk.

Maar om een verglijking te maken moet ik toch eerst wat meer info hebben, zoals nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, injectoren, wat is er allemaal gebalanceerd..enz.
Alles is uitgebalanceerd, ook drukgroep etc.

Megane blok, -kop, -inlaatspruitstuk, Elia uitlaatspruitstuk. 19 injectoren.
De kop is wel wat aan aangepast, iets meer als "wat" zelfs.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Wat is er met de kop gebeurt dan? Geflowed? Andere kleppen? andere klepveren?
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

jeroen.k schreef:Wat is er met de kop gebeurt dan? Geflowed? Andere kleppen? andere klepveren?
Inlaat kanalen zijn totaal anders gemaakt, uitlaat kanalen iets aangepast, kleppen iets aangepast, wel de zelfde kleppen.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

@Ro16v:

toch de 16v-wokkel dus gebruiken dus! :wink: (ik ben ermee bezig: freeswerk is wel aardig lastig... maar verder wel te doen natuurlijk! 8) )
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Visscher schreef:
RO 16v schreef:Ik gebruik dan de 16V wokkel en heb 10 n/m koppel meer bij dezelfde toeren, pk's zijn gelijk.

Maar om een verglijking te maken moet ik toch eerst wat meer info hebben, zoals nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, injectoren, wat is er allemaal gebalanceerd..enz.
Alles is uitgebalanceerd, ook drukgroep etc.

Megane blok, -kop, -inlaatspruitstuk, Elia uitlaatspruitstuk. 19 injectoren.
De kop is wel wat aan aangepast, iets meer als "wat" zelfs.
Ter verglijking: Megane blok en kop, aangepast 16V inlaatspruitstuk, Devil spruitstuk, Safrane injectoren, Williams nokkenassen (eigenlijk te tam), aan de kop zijn aangepast de klepzittingen en inlaatkanalen zijn bewerkt, niks is gebalanceerd.
Het aantal pk's is gelijk alleen heb ik dus in hetzelfde toeren gebied 10 n/m meer.

Ik denk dat het grootste verschil in de injectoren zit, die van mij leveren meer en hebben een betere versproeing.

Je zei dat de inlaatkanalen totaal anders zijn gemaakt, toch niet groter gemaakt???
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

RO 16v schreef:
Visscher schreef:
RO 16v schreef:Ik gebruik dan de 16V wokkel en heb 10 n/m koppel meer bij dezelfde toeren, pk's zijn gelijk.

Maar om een verglijking te maken moet ik toch eerst wat meer info hebben, zoals nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, injectoren, wat is er allemaal gebalanceerd..enz.
Alles is uitgebalanceerd, ook drukgroep etc.

Megane blok, -kop, -inlaatspruitstuk, Elia uitlaatspruitstuk. 19 injectoren.
De kop is wel wat aan aangepast, iets meer als "wat" zelfs.
Ter verglijking: Megane blok en kop, aangepast 16V inlaatspruitstuk, Devil spruitstuk, Safrane injectoren, Williams nokkenassen (eigenlijk te tam), aan de kop zijn aangepast de klepzittingen en inlaatkanalen zijn bewerkt, niks is gebalanceerd.
Het aantal pk's is gelijk alleen heb ik dus in hetzelfde toeren gebied 10 n/m meer.

Ik denk dat het grootste verschil in de injectoren zit, die van mij leveren meer en hebben een betere versproeing.

Je zei dat de inlaatkanalen totaal anders zijn gemaakt, toch niet groter gemaakt???
Zijn evengroot, de hoek is alleen anders. Mn luchtfilter zit trouwens wel totaal verkeerd, openluchtfilter achter de radiateur. Maja 400km zonder filter vond ik ook geen plan....
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

RO 16v schreef:
Visscher schreef:
RO 16v schreef:Ik gebruik dan de 16V wokkel en heb 10 n/m koppel meer bij dezelfde toeren, pk's zijn gelijk.

Maar om een verglijking te maken moet ik toch eerst wat meer info hebben, zoals nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, injectoren, wat is er allemaal gebalanceerd..enz.
Alles is uitgebalanceerd, ook drukgroep etc.

Megane blok, -kop, -inlaatspruitstuk, Elia uitlaatspruitstuk. 19 injectoren.
De kop is wel wat aan aangepast, iets meer als "wat" zelfs.
Ter verglijking: Megane blok en kop, aangepast 16V inlaatspruitstuk, Devil spruitstuk, Safrane injectoren, Williams nokkenassen (eigenlijk te tam), aan de kop zijn aangepast de klepzittingen en inlaatkanalen zijn bewerkt, niks is gebalanceerd.
Het aantal pk's is gelijk alleen heb ik dus in hetzelfde toeren gebied 10 n/m meer.

Ik denk dat het grootste verschil in de injectoren zit, die van mij leveren meer en hebben een betere versproeing.

Je zei dat de inlaatkanalen totaal anders zijn gemaakt, toch niet groter gemaakt???

mag ik jouw vermogenskromme + koppelkromme eens zien RO? staat ie ergens online?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Staat nergens on-line, zal hem van de week wel even regelen, de koppelkromme staat er alleen niet goed op, tevens is het een uitdraai van een motor test bank, de motor is dus zonder auto getest.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Wegens testrit in de 2.0 is mn 19-16v te koop :(
De rit terug was nie leuk Paul,ik mis ietsie vermogen. Ik hoop voor je dat je hem lang heel houdt.

Greetz Marcel

ps:hou je bumper in de gaten met die vlammen >-)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Ik heb nog wel een motor te koop voor in je 19 :) . Ben je denk ik wle even snel, misschien nog wel sneller
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

PtrGte schreef:@Ro16v:

toch de 16v-wokkel dus gebruiken dus! :wink: (ik ben ermee bezig: freeswerk is wel aardig lastig... maar verder wel te doen natuurlijk! 8) )

Is de kop van een megane dan zoveel anders? Komen de diameters dan niet overeen met een megane en een clio?

Sommige zetten toch ook wel eens een megane kop op een clio 16v blok? Past dat dan wel allemaal zo makkelijk of valt dat tegen? Ben benieuwd.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Nou, Ro heb er meer verstand van dan ik, maar makkelijk is het niet...

origineel spruitstuk past niet onder de kap, en de inlaatkanalen zijn inderdaad anders, dus spruitstukken aanpassen=veeeeel werk...

Je moet ook nog wat freeswerk aan de kop zelf verrichten om alles passend te krijgen...

dus alleen voor de echte doe hetzelvers of voor een ernstig bedrag bij echte Tuners... :wink:

klopt het zo een beetje Ro?

volgens mij wel... :)

groeten
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Maak dan een dikkere bult in je motorkap :wink:

ben je d'r ook lijkt me, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)
Mrtn = Maarten
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

je heb helemaal gelijk...

alleen sommige mensen zijn handiger met motoren aanpassen dan met motorkapjes aanpassen :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

PtrGte schreef:je heb helemaal gelijk...

alleen sommige mensen zijn handiger met motoren aanpassen dan met motorkapjes aanpassen :wink:
Doe mij dan een motor krijg jij een motorkap :p :wink: :beer:

Gr.Frits

en ik dus echt wel respect voor degene die een van de 2 kan. Ptr :worship: :worship:
Plaats reactie