[R5GTT]Acculampje blijft branden
hmm ik heb (volgens de garage) een dooie dynamo. Hoe kan ik dit testen? Ik reed op de snelweg en mijn lampen gingen opeens feller schijnen en zowel mijn acculampje als beide knipperlichten gingen telkens aan en uit.
Nu hebben ze bij de garage alleen ff aan de stekkers gewrikt, als ik het zo hoor is dat niet voldoende om het te testen
Nu hebben ze bij de garage alleen ff aan de stekkers gewrikt, als ik het zo hoor is dat niet voldoende om het te testen

-
dat heb ik ook met mijn willi gehad daar had ik ook de dynamo van getest en bleek de spanings regelaar kapot te zijn na deze vervangen te hebben probleem opgelost
kan best zijn dat er een gelijkricht diode is door gebrand
of de koolborstels zijn versleten
kan best zijn dat er een gelijkricht diode is door gebrand
of de koolborstels zijn versleten
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Ik was nog ff naar de sloop geweest, toch die dynamo maar laten zitten, die man bij de sloop zei ook al dat het waarsch niet aan mijn dynamo lag. Hij begon trouwens over een massakabel waar iets mis mee zou zijn... Wat is een massakabel precies? 

Als je een spanningsmetertje hebt; gewoon met draaiende motor op de polen van de accu zetten. Geeft de meter 13.8V aan dan is je dynamo ok, minder dan 13.5V -> nieuwe dynamo regelen. Check wel ff de stekkertjes die op de dynamo zitten; kunnen geoxideerd zijn->ff schuren/schoonmaken!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
thanks