Vreemde schakelaar in R5

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Chris@R5

Ik ben laatst een vreemde schakelaar tegen gekomen onder mijn dashboard waarvan ik de functie niet kan plaatsen.
Het schakelaartje zit aan de onderkant ter hoogte van het contactslot en is een simpele aan-/ uitschakelaar. Hij lijkt mij origineel aangezien het geen zelfgemaakt gat is.
Als ik 'm aan doe gaat vreemd genoeg het dashboardlampje van mijn stadslichten feller branden en licht het tellergedeelte van mijn brandstof meter feller op. Verder gebeurt er niks met mijn verlichting binnen noch buiten de auto.
Waar is dit nou voor bedoeld:S?
iwi

volgens mij is het de useless-button :D

Wat voor een type 5 heb je?
laguna2
Contacteer:

Bij mij zit daar het wieltje om de dashboardverlichting mee te regelen (GTT) misschien dat er bij jou een hoog-laag schakelaartje is gemaakt...
Chris@R5

Als dat het alleen is (S)...
Het is trouwens een TR 1.4
||
||
\/

||
||
\/
Floris
Contacteer:

of het is een schakelaar voor je verlichting. misschien is bij de vorige eigenaar de licht-unit wel kapot gegaan en heeft men een schakelaar gemaakt. Ik heb dit wel vaker gezien in een 5.
Tom
Moderator
Car: MB

vaak zit daar idd zo'n wieltje -zoals "laguna" al zei- om de dashboard verlichting mee te dimmen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mrtn
Car: R5GTT

een weerstandje dus :lol:
Mrtn = Maarten
Chris@R5

:wink: nou als dat het is dan kan ik 'm wel mooi gebruiken voor toekomstige plannen voor mistlampen of radardetector.
Corniels
Contacteer:

en jij wil in de toekomst nog een radar-detector aanschaffen????

Je weet dat ze na 1 januari 2004 Illegaal zijn en dat ze dan niet meer in de winkel te koop zijn???
Chris@R5

Corniels schreef:en jij wil in de toekomst nog een radar-detector aanschaffen????

Je weet dat ze na 1 januari 2004 Illegaal zijn en dat ze dan niet meer in de winkel te koop zijn???
Ik hoef 'm ook niet in de winkel te halen...
Trouwens, hard rijden is zeker wel toegestaan :wink: ?
Corniels
Contacteer:

Ja tuurlijk hoe harder je rijd des te meer geld ze van je kunnen innen!!! :( :@
Bart V

Corniels schreef:en jij wil in de toekomst nog een radar-detector aanschaffen????

Dat moet ik nog maar zien, tis al de 3e keer dat ze het gaan verbieden.... :lol: :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Volgens mij gaat het dit keer dus echt door.

Ik heb al enkele winkeliers zien stunten met die apperaten, en heb zelf een negatief verkoopadvies gekregen voor mijn bedrijf.

Weer typisch een overheid regeltje. big sucka's
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Thierry

Ik heb ook zo'n schakelaartje in mijn Willie, die geen functie heeft. Maar ik heb gehoord dat de vorige eigenaar er een radardetector in had zitten, dus het zal daar wel voor geweest zijn. De schakelaar zit trouwens in dat bakje voor de versnellingspook (met dat klepje).
Jasper16v

SToRM666 schreef:Ik heb ook zo'n schakelaartje in mijn Willie, die geen functie heeft. Maar ik heb gehoord dat de vorige eigenaar er een radardetector in had zitten, dus het zal daar wel voor geweest zijn. De schakelaar zit trouwens in dat bakje voor de versnellingspook (met dat klepje).
Bij de asbak en dat sigarettenaansteek geval? Daar zit bij mij knoppie voor centrale deurvergrendeling.
Thierry

Nee joh, hij zit in dat bakje, en het is zo'n metalen schakelaartje :)
Jasper16v

ow home-made :D
Thierry

Ja zoiets :) , maar is misschien wel handig als ik er ooit nog een radardetector in zou willen zetten :D .
Plaats reactie