autoradio inbouwen in een Clio uit 91

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hey allemaal,

Mijn autoradio is er zojuist (voor de 3e keer) uitgebroken :@ en nu hebben ze ook die stekkertjes (iso blok?) meegenomen met als gevolg dat ik nu niet meer weet welk draadje wat is.
Dit is wat er zit;
1 bruin,
1 dikke zwart
1 geel/groen
1 antenne
&
4 speakerkabeltjes

Op dat iso blok van de autoradio staat dat je voor iedere speaker een plus en een min nodig hebt. Dat zijn er dus 8 en ik heb er maar 4. |:
Verder wil ie een 'continuplus, een 'schakelplus' en een 'massa'. Ik neem aan dat geel/groen de aarde(massa) is, maar welke is dan de permanentspanning en welke de contactspanning? Zou die dikke zwarte kabel de contactspanning zijn?

Alvast waanzinnig bedankt voor de hulp :worship:
Robke
Car: Lexus IS250

Als het goed is zit er ook nog een Renault stekker, dat is een rode, brede stekker.
Je kunt dan gewoon een nieuwe stekker halen waar die iso stekkers weer aanzitten.

Mocht dat niet het geval zijn, moet je gewoon effe meten welke draad waarvoor is.
Floris
Contacteer:

haal bij een caraudio-zaak het complete setje voor de clio, je bent dan van al het prutswerk af, en kan makkelijk dingen verwisselen (autoradio etc.).
:)
Marcel B.

http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html

Misschien dat je hier nog wat aan hebt?
Don't walk the grass... smoke it
-=Chuckie=-
Contacteer:

Ik heb alles nieuw getrokken en ff een ISO setje opgehaald die draadjes die er in zitten vindt ik maar niks
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

welkom op de site stel je hier even voor:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=650
Plaats reactie