Ik heb een probleem, ben al de hele dag bezig om het te verhelpen maar niks helpt.
Het ging als volgt, ben eerst een stukje wezen rijden, alles liep als een zonnetje, toen de motor stil gezet en toen niks meer, motor draait nog wel rond maar wilt niet meer aanslaan.
- startmotor doet het
- vonken doet ie
- brandstof krijgt ie
- injectoren werken
- startonderbreker zit er niet in
- alle relais/zekeringen zijn goed
Alles doet het maar aanslaan doet ie dus niet en ik heb echt geen idee meer waar ik het moet zoeken, dus iemand een tip.
Bij voorbaat dank, Ro
[Clio 16V] probleem, motor wil niet aanslaan.
Opname element vliegwiel?
Is dit probleem echt sinds vandaag ,of heeft hij al eens eerder zoiets gehad?
Vaker voorkoment probleem heArie16v schreef:Inderdaad, volgens mij iets met het opname element. mijn koppelingsplaat heeft die een keer vergalt, toen die uit elkaar knalde. starte deed ie wel, maar aanslaan ho maar

Heb je de min- pool er ook al eff afgehad?RO 16v schreef:Probleem is sinds vandaag, hij heeft ook al aan de test computer gehangen en die zegt dat alles prima is.
Ik sta echt voor een groot raadsel.
Andere ECU al geprobeerd?
-
Als ie vonkt wil dat toch zeggen dat de BDP sensor/opname-element goed fuctioneert?
Dat kan het dus niet zijn.
Dit heb je nodig (maar dat weet je al):
-vonken
-brandstof IN DE CILINDERS!!!
-compressie
Als je dit allemaal hebt MOET de motor op zn minst een beetje pruttelen/knallen/aanstalten maken om aan te slaan.
Als je echt alleen de startmotor hoort die de motor tevergeefs aanzwengelt, dan heb je 1 van bovenste 3 niet in orde.
Compressie valt niet zomaar weg bij ALLE vier de cilinders, tenzij je een riembreuk hebt.
Dus moet het wel aan 1 van de andere 2 liggen: geen vonken of geen benzine in de cilinders.
Aangezien ik weet dat jij niet blind bent
en vonken ziet (aan de bougie!) is het misschien een brandstof kwestie.
-Wordt tijdens het starten de brandstofpomp aangestuurd? (zoemen)
-Gaan de injectoren open en dicht, krijgen ze een signaal?
-Worden de bougies nat van de benzine?
Koop anders een spuitbus starthulp/ether en spuit dit in het inlaatspruitstuk.
Geeft de motor dan wel tekenen van leven dan is het zeker je brandstofsysteem.
Dat kan het dus niet zijn.
Dit heb je nodig (maar dat weet je al):
-vonken
-brandstof IN DE CILINDERS!!!
-compressie
Als je dit allemaal hebt MOET de motor op zn minst een beetje pruttelen/knallen/aanstalten maken om aan te slaan.
Als je echt alleen de startmotor hoort die de motor tevergeefs aanzwengelt, dan heb je 1 van bovenste 3 niet in orde.
Compressie valt niet zomaar weg bij ALLE vier de cilinders, tenzij je een riembreuk hebt.
Dus moet het wel aan 1 van de andere 2 liggen: geen vonken of geen benzine in de cilinders.
Aangezien ik weet dat jij niet blind bent
-Wordt tijdens het starten de brandstofpomp aangestuurd? (zoemen)
-Gaan de injectoren open en dicht, krijgen ze een signaal?
-Worden de bougies nat van de benzine?
Koop anders een spuitbus starthulp/ether en spuit dit in het inlaatspruitstuk.
Geeft de motor dan wel tekenen van leven dan is het zeker je brandstofsysteem.
-
Mm, lees nou dat de injectoren werken en dat er brandstof wordt ingespoten......
Vaag...
Alles eens double checken?
Vaag...
Alles eens double checken?
-
dit heb ik ook een keer gehad!
Ik was toen ook ten einde raad.
ik heb toen de accu eruit gehaald, omdat die al een stuk leger aan het raken was, en toen een volle accu erin gezet. en je raad het al....
Bij mij een tikkie en lopen.
of het aan de accu lag weet ik niet, maar daarna heb ik het niet meer gehad.
succes

Ik was toen ook ten einde raad.
ik heb toen de accu eruit gehaald, omdat die al een stuk leger aan het raken was, en toen een volle accu erin gezet. en je raad het al....
Bij mij een tikkie en lopen.
of het aan de accu lag weet ik niet, maar daarna heb ik het niet meer gehad.
succes

Vanmorgen nog eens proberen te starten en in 1 keer lopen
, nu begrijp ik het helemaal niet meer, heb er niks meer aan gedaan sinds gisteren.
Ben blij dat ie het weer doet maar ik wil er alleen nog achter zien te komen wat het nou was, want dit is wel heel erg vreemd.

Ben blij dat ie het weer doet maar ik wil er alleen nog achter zien te komen wat het nou was, want dit is wel heel erg vreemd.
Lekker vaag
Heb je ook meteen al weer gereden? en weer uitgezet en gestart

check eens of er misschien water in je computer staat, daar krijg je wel zulke vage klachten van.
Volgens mij wissel jij dat ding ook regelmatig, dan wil 't nog wel eens wat minder waterdicht worden.
Volgens mij wissel jij dat ding ook regelmatig, dan wil 't nog wel eens wat minder waterdicht worden.
rev it like a rental
-
Ja is een bekend item van de Clio, altijd op blijven letten. Je ziet de comp. ook wel eens ingepakt in een plasticzak o.i.d.Menno schreef:check eens of er misschien water in je computer staat, daar krijg je wel zulke vage klachten van.
Laatst gewijzigd door Robert dB. op za 22 nov 2003 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar heb ik nog aan gedacht, die was alleen kurk droog en niks aan te zien, een geoxideerde computer heb ik al meegemaakt en dat is niet zo leuk.Menno schreef:check eens of er misschien water in je computer staat, daar krijg je wel zulke vage klachten van.
-
- Contacteer:
Jemig je meot er maar naar kijken
naja beter dat als iets wat veel geld kost 

-
Ik heb precies hetzelfde probleem kun je eens uitleggen waar die stekker zit dan hoop ik dat het bij mij ook zo is, alvast bedankt gr Edwin
Williams ..... .....
Als je de bovenkant van je dashboard eraf haald zie je de stekker zo zitten, zit vast aan de dikke kabelboom.edwin_williams schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem kun je eens uitleggen waar die stekker zit dan hoop ik dat het bij mij ook zo is, alvast bedankt gr Edwin
Als het die stekker niet is kan het ook nog de stekkers zijn die in je relai kast zitten, een witte en bruine (onder de motorkap bij je accu).
goeiendag mensuh
hier denk ik weer t zelfde probleem als besproken. ik ga van de week op pad nix aan de hand, ga tanken zet de moter af wil hem weer starten en wat denk je? doet ie ut nie meer??? gooit hem nog wel rond maar startte ho maar. wel een beetje vaag zomaar in een keer. nu mijn vraag de stekker waar jullie het over hebben waaraan herken ik die? en waar is die mee verbonden? alvast bedankt...
heb van de week trouwens nog foto's van mn clio gemaakt alleen ik krijg ze niet online kan iemand ze plaatsen voor mij.
hier denk ik weer t zelfde probleem als besproken. ik ga van de week op pad nix aan de hand, ga tanken zet de moter af wil hem weer starten en wat denk je? doet ie ut nie meer??? gooit hem nog wel rond maar startte ho maar. wel een beetje vaag zomaar in een keer. nu mijn vraag de stekker waar jullie het over hebben waaraan herken ik die? en waar is die mee verbonden? alvast bedankt...
heb van de week trouwens nog foto's van mn clio gemaakt alleen ik krijg ze niet online kan iemand ze plaatsen voor mij.