Rem en Koppeling functionere niet meer

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
De Witte 88
Contacteer:

Ben gister komen stil te staan met mijn R5 GTS nadat de koppeling niet meer pakte. Koppeling indrukken gaat en schakkelen ook maar hij pakt niet! Tevens bij het wegslepen merkte ik op dat de remmen ook niet meer functioneerde!Mijn vraag heeft dit met de kabels te maken??Of zal toch iets anders het probleem zijn??

Groetuh
Dennis
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Er moet bijna wel iets aan de hand zijn met je pedalen of iets dergelijks. Het is wel heel vreemd dat beide het ineens niet meer doen... Ik denk dat er iets is losgeschoten, maar ik weet niet precies hoe de pedalen werken in een 5je, dus dat zou ik eens goed uitzoeken als ik jou was. Het lijkt er in ieder geval op dan je koppeling ten alle tijden is ingeduwd, anders had je 'm niet in de versnelling gekregen...

Succes!
jeroen.k

Als de kabels los zijn blijft je koppeling niet ingeduwd, dus dat lijkt me onlogisch...hoe voelt het koppelingspedaal aan? Zoals hij hoort? Of heel slap...zeg maar geen weerstand...dan is namelijk je kabel los...anders niet.

Bij je remmen zou er een lek in een leiding kunnen zitten waardoor hij niet remt...? Dan verliest hij druk en gaat remmen zeker zeeeeer lastig...

Je kon hem wel in de versnellingen krijgen...was dit met draaiende motor? Als je motor uitstaat kun je ze altijd wel in alle versnellingen krijgen namelijk...
Tijn
Contacteer:

zou het niet zo zijn dat hij BEROERD remde in plaats van niet ?

als je motor niet loopt heb je geen motorvacuum en dus werkt je rembekrachtiger ook niet.
Lijkt me stug dat dat er allebei tegelijk mee uitscheit en gerelateerd aan elkaar is het denk ik alleen als je hele ophanging van je pedalen losgelaten heeft (en dat had je echt zelf ook wel gemerkt)
jeroen.k

Lijkt me logischer ja, dan is het ook logisch dat je gewoon kan schakelen...met de motor uit dus...waarom je koppeling niet meer pakt weet ik niet...misschien helemaal op?
De Witte 88
Contacteer:

Heb eens nader bekeken en de kabel van de koppeling is het niet!Wel heel vreemd kan hem gewoon in de versnelling duwen zonder de koppeling in te duwen bij lopende motor!En wat betreft de rempedaal die krijg ik helemaal niet ingedrukt ja 2 cm!!Voor eventuele tips wat het kan zijn graag!!

Groetuh

Dennis
Marcel J.

Kan het niet in de bak cq def zitten?! als er iets van de koppeling kapot is dan zou hij niet meer kunnen schakelen...

en wat die remmen betreft zonder lopende motor heb je haast geen remmen, toch?
jpp_GTX

edit
Plaats reactie