[5gtt] Snelheidsmeter tot max 130 :(

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

Ff een vraagje;

Mijn Snelheidsmeter gaat maar tot 130-140 dan stopt ie ermee. Ik heb de teller al vervangen door een andere (2e hands) maar het probleem blijft.
Ook is het zo dat de dagteller en kilomterteller problemen hebben; bij elke 99km heeft ie er ff geen zin in, dan duurt het ong. 300 km voordat ie weer op 00 springt (snappie??).

Ik denk dus dat deze 2 dingen iets met elkaar te maken hebben.
Ik kan niet echt een Topic hierover vinden (nog niet)

Kan het de 'gever' zijn (in de versnellingsbak)?
Iemand die hetzelfde heeft gehad?

p.s. Ik rij nu wel altijd lekker 130 op de snelweg :wink: en de km stand gaat maar een klein beetje omhoog :worship:
-Ray-
Contacteer:

achter je luchtfilter zit een driepolige stekker. losmaken, schoonmaken, inspuiten met contactspray....

en dan?? :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Turbo Tinus

-Ray- schreef:achter je luchtfilter zit een driepolige stekker. losmaken, schoonmaken, inspuiten met contactspray....

en dan?? :)
al gedaan :( ..maarja misschien nog een keer proberen....
GTTprutser

Kijk eens naar de stekkers die achter op het dashboard komen.

Succes! (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Turbo Tinus

GTTprutser schreef:Kijk eens naar de stekkers die achter op het dashboard komen.

Succes! (Y)
nou dat zal idd weleens kunnen. Af en toe valt ie helemaal uit, maar na een klein tikje doet ie het weer.
Maar het vreemde vind ik eigenlijk dat ie het tot 130 wel doet en daarna niet meer (teveel weerstand dan ofzo??)
Benny_R

je kunt hem stellen door aan het potmetertje achterop te draaien, maar als je het idee hebt dat ie geen stabiele waarde aangeeft heb je daar naturlijk nix aan he...

twas maar un suggestie natuurlijk :)
Turbo Tinus

Benny_R schreef:je kunt hem stellen door aan het potmetertje achterop te draaien, maar als je het idee hebt dat ie geen stabiele waarde aangeeft heb je daar naturlijk nix aan he...

twas maar un suggestie natuurlijk :)
hij geeft idd gewoon de 'echte' snelheid aan.

Maar kan de 'gever' (ben ff kwijt hoe dat ding ook alweer heet) die in de versnellingbak zit kapot kunnen zijn?
Of zal de snelheidsmeter het dan helemaal niet meer doen?
Heino

Als de snelheidsgever kapot is doet hij niets meer.Wat vaak bebeurt is dat de bedrading die vlak langs de turbo loopt hard wordt en gaat scheuren,met als gevolg slecht of geen kontakt meer.Je snelheidsmeter wil dan wel eens gaan flipperen.Wat ook kan,aangezien je ook een andere teller hebt geprobeerd is de voedingsspaning even meten.Het is een electronische meter dus gevoelig voor de spanning die hij krijgt.
Plaats reactie