Middendemper verwijderen veel herrie? (winst in vermogen?)
Ik ga m'n middendemper verwijderen om wat meer roffel uit mn Remus te krijgen, maar ik vroeg me af of er ook een heel klein beetje vermogenswinst mee te boeken viel.
Maakt het bij een 1.4 trouwens veel uit qua geluid om de middendemper te verwijderen? Of word het zelfs teveel van het goede? Ik heb nl een beetje moeite een betaalbare buis te vinden, dus als het 't niet waard is.
Maakt het bij een 1.4 trouwens veel uit qua geluid om de middendemper te verwijderen? Of word het zelfs teveel van het goede? Ik heb nl een beetje moeite een betaalbare buis te vinden, dus als het 't niet waard is.
Laatst gewijzigd door Chris@R5 op di 25 nov 2003 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik had gehoord dat motoren met kleine inhoud best wat herrie maken zonder middendemper. Ik wil wel een diepe brom en naroffelen. Dat heb ik nu ook wel, maar wordt dat beter als de middendemper eruit gaat?
En is leeg halen ook net zo goed als een andere pijp?
En is leeg halen ook net zo goed als een andere pijp?
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Ik ben er ook wel benieuwd naar, ga het binnenkort ook zelf doen
Ik slijp hem er gewoon onderuit en zet er een nieuwe buis tussen, wel op zo'n manier dat ik eventueel de middendemper wel terug kan zetten.
Misschien dat ik wel een stuk van een oude uitlaat ga gebruiken, maar ik wil wel eens weten of er nu echt een beetje vermogenswinst uitkomt.. ik denk van niet

Ik slijp hem er gewoon onderuit en zet er een nieuwe buis tussen, wel op zo'n manier dat ik eventueel de middendemper wel terug kan zetten.
Misschien dat ik wel een stuk van een oude uitlaat ga gebruiken, maar ik wil wel eens weten of er nu echt een beetje vermogenswinst uitkomt.. ik denk van niet
don't be a fool, wrap your tool
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Bij mij zal het wel meevallen denk ik.. Ik heb een sebring van voor tot achter, maar heb een turbo en dat dempt ook wel een klein beetje
Het leuke van mijn uitlaat is wel dat ie flinke klappen geeft als ik terugschakel

Het leuke van mijn uitlaat is wel dat ie flinke klappen geeft als ik terugschakel

don't be a fool, wrap your tool
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)


Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken als die demper er tussenuit is.. Zou het dan zwaarder gaan klinken of juist holler ?? hmmmmmm
don't be a fool, wrap your tool
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Chris@R5 schreef:Goh, waarom open ik dit topic


don't be a fool, wrap your tool
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik heb hem bij mn clio ook weggehaald. Iets meer sound dan normaal en voor het extra vermogen hoef je het niet echt te doen. Meestal krijg je meer sound als je een katalysator vervangt voor een rechte pijp, mits je die er onder hebt zitten. Rechte buizen zijn in RVS ook te bestellen via de Autostyle. Ik geloof iets van 23 euro per pijp.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: zo 22 jun 2003 17:56
- Locatie: Velserbroek
Ik heb ook een remus zitten onder me 21 1.7 Mpi maar je hoord het maar amper.
denk dat ik ook me midden ga vervangen door een rechte buis
denk dat ik ook me midden ga vervangen door een rechte buis

@Wouter: jij hebt ook nog ene dempende kat.
@Geert: ik zou maar es nakijken of je pijp niet ergens lekt. De mijne plofte ook met middendemper en einddemper, maar dat hoort origineel niet. Ik had echt een magagat voor de einddemper
@Chris: het zal zeker een stuk harder worden, ook een stukkie scheller. Dus weet waar je aan begint.
Zorg anders dat je die pijp met middendemper bewaart, als het niets is kun je dan altijd terug.
@Geert: ik zou maar es nakijken of je pijp niet ergens lekt. De mijne plofte ook met middendemper en einddemper, maar dat hoort origineel niet. Ik had echt een magagat voor de einddemper

@Chris: het zal zeker een stuk harder worden, ook een stukkie scheller. Dus weet waar je aan begint.
Zorg anders dat je die pijp met middendemper bewaart, als het niets is kun je dan altijd terug.
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: zo 22 jun 2003 17:56
- Locatie: Velserbroek
dus dan heb ik en een midden demper en een dempende kat?Steven schreef:@Wouter: jij hebt ook nog ene dempende kat.
ik neem dat als ik de midden demper er tussen uit haal toch wel wat meer geluid krijg?
je krijgt er vermogen bij als het een reflectie demper is. hoe groot is die midden demper. is het een zwaar blok metaal. zou je een lijn kunne trekken van ingang tot aan uitgang die recht is of is het zo iets
||__
|\\\|
|\\\|
|\\\|
__||
Als de pijp niet in de zelfde lijn eruit komt kun je er van uit gaan dat het een reflectie demper is. is het meer dit werk
--\\\\\-- Dan zal je waarschijnlijk een absorptie demper hebben.
Ok back on topic
Reflectie demper is vermogens en lawaai winst absorptie demper is de moeite niet. doet weinig, doet iets in geluid. maar zeker niet in vermogen.
Aan de ander kant, gewicht, niet geheel onbelangrijk. voor de gtt rijders. reflectie demper weg is snellere turbo respons. absorptie demper weg is een iets zwaardere brom. Bijna niet te merken. Einddemper weg is een wannabe V8 geluid.
Derby
||__
|\\\|
|\\\|
|\\\|
__||
Als de pijp niet in de zelfde lijn eruit komt kun je er van uit gaan dat het een reflectie demper is. is het meer dit werk
--\\\\\-- Dan zal je waarschijnlijk een absorptie demper hebben.
Ok back on topic
Reflectie demper is vermogens en lawaai winst absorptie demper is de moeite niet. doet weinig, doet iets in geluid. maar zeker niet in vermogen.
Aan de ander kant, gewicht, niet geheel onbelangrijk. voor de gtt rijders. reflectie demper weg is snellere turbo respons. absorptie demper weg is een iets zwaardere brom. Bijna niet te merken. Einddemper weg is een wannabe V8 geluid.
Derby
Ik heb onder mijn Megane coupe een Remus zitten met midden demper.
Maar toen ik de auto kocht was hij vrij beschaafd, maar nu is het een brul pijp...
rara hoe kan dat?? het blijkt dus als je de pijp er onder zet nieuw, dat hij naar een aantal maand (lees meer als 10000 KM) zijn uiteindelijke klank krijgt.
En geloof me ik heb er al mee bij de euromaster gestaan met de melding ik geloof dat mijn uitlaat lek is...
Maar toen ik de auto kocht was hij vrij beschaafd, maar nu is het een brul pijp...
rara hoe kan dat?? het blijkt dus als je de pijp er onder zet nieuw, dat hij naar een aantal maand (lees meer als 10000 KM) zijn uiteindelijke klank krijgt.
En geloof me ik heb er al mee bij de euromaster gestaan met de melding ik geloof dat mijn uitlaat lek is...
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: zo 22 jun 2003 17:56
- Locatie: Velserbroek
mijn uitlaat loopt ongeveer zo:
|-----|
--| kat |----------|
|-----| |
| |-----------|
|----| | |--
| M | |------ remus
| D | | | |--
|----| | |-----------|
| |
-----|
wat voor kat het is moet ik vanmiddag ff bekijken
maar zo loopt mij uitlaat systeem.
ik neem dat door al die bochten ook wel wat geluid verloren gaat?
|-----|
--| kat |----------|
|-----| |
| |-----------|
|----| | |--
| M | |------ remus
| D | | | |--
|----| | |-----------|
| |
-----|
wat voor kat het is moet ik vanmiddag ff bekijken
maar zo loopt mij uitlaat systeem.
ik neem dat door al die bochten ook wel wat geluid verloren gaat?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wouter schreef:mijn uitlaat loopt ongeveer zo:wat voor kat het is moet ik vanmiddag ff bekijkenCode: Selecteer alles
|-----| --| kat |----------| |-----| | | |-----------| |----| | |-- | M | |------ remus | D | | | |-- |----| | |-----------| | | -----|
maar zo loopt mij uitlaat systeem.
ik neem dat door al die bochten ook wel wat geluid verloren gaat?
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
MIjn uilaat lek, hmm lijkt me sterk hij maakt namelijk niet echt veel herrie als ie gewoon loopt. Dat ploffen deed ie 4-5jaar geleden ook al heb ik begrepen van de vorige eigenaarSteven schreef:@Wouter: jij hebt ook nog ene dempende kat.
@Geert: ik zou maar es nakijken of je pijp niet ergens lekt. De mijne plofte ook met middendemper en einddemper, maar dat hoort origineel niet. Ik had echt een magagat voor de einddemper
@Chris: het zal zeker een stuk harder worden, ook een stukkie scheller. Dus weet waar je aan begint.
Zorg anders dat je die pijp met middendemper bewaart, als het niets is kun je dan altijd terug.

Volgens mij hebben meer mensen dat wel, met een sebring van voor tot achter?.. of ben ik nou de enige

don't be a fool, wrap your tool
Bij mijn Clio 1.4 toentertijd scheelde dat een hele hoop. Constante diepe brom toen ik de middendemper had vervangen voor een buis. Werd je gek van op de snelweg, vraag maar aan mensen die met me meegereden zijn
Ding maakte in ieder geval goed herrie en mooi diep ook nog, alleen het vermogen liet toen wat te wensen over.

Ding maakte in ieder geval goed herrie en mooi diep ook nog, alleen het vermogen liet toen wat te wensen over.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
ZUCHT. . . .
Door de herrie denk je vaak dat je harder gaat . In praktijk is het zo dat de meeste uitlaten juist het vermogen minder maken .
Wil je het zeker weten zet hem op de testbank ( wel wat duur voor een uitlaat ) dan kan je pas echt zeggen ; hee wat een verschil !
Maar voor het mooie geluid moet je het zeker doen .
Door de herrie denk je vaak dat je harder gaat . In praktijk is het zo dat de meeste uitlaten juist het vermogen minder maken .
Wil je het zeker weten zet hem op de testbank ( wel wat duur voor een uitlaat ) dan kan je pas echt zeggen ; hee wat een verschil !
Maar voor het mooie geluid moet je het zeker doen .
Vanwaar die zucht???jochem de haas schreef:ZUCHT. . . .
Door de herrie denk je vaak dat je harder gaat . In praktijk is het zo dat de meeste uitlaten juist het vermogen minder maken .
Wil je het zeker weten zet hem op de testbank ( wel wat duur voor een uitlaat ) dan kan je pas echt zeggen ; hee wat een verschil !
Maar voor het mooie geluid moet je het zeker doen .
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
wat denk je ?Ollie schreef:Vanwaar die zucht???jochem de haas schreef:ZUCHT. . . .
Door de herrie denk je vaak dat je harder gaat . In praktijk is het zo dat de meeste uitlaten juist het vermogen minder maken .
Wil je het zeker weten zet hem op de testbank ( wel wat duur voor een uitlaat ) dan kan je pas echt zeggen ; hee wat een verschil !
Maar voor het mooie geluid moet je het zeker doen .
Mogelijkheden :
1) vanwege het feit dat dit al vaker besproken is;
2) vanwege de gedachte van velen dat dit vermogenswinst oplevert terwijl herrie vaak omgekeerd evenredig staat aan vermogenswinst;
3) je hebt een zware dag vandaag;
4) je last van astma hebt
etc...
Tell me...

1) vanwege het feit dat dit al vaker besproken is;
2) vanwege de gedachte van velen dat dit vermogenswinst oplevert terwijl herrie vaak omgekeerd evenredig staat aan vermogenswinst;
3) je hebt een zware dag vandaag;
4) je last van astma hebt
etc...
Tell me...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou er is optie 6 : Ik was net aan het schijten toen ik dit las en het laatste ..... wou er niet lekker uit
.
maar 1 en 2 komen goed in de buurt , plus dat sommige mensen gewoon nog echt beweren dat het echt brute extra pk's geeft .

maar 1 en 2 komen goed in de buurt , plus dat sommige mensen gewoon nog echt beweren dat het echt brute extra pk's geeft .
Dan zou ik meer zoiets zeggen als: hmpf!
Magoed, on-topic.
Middendemper weg levert geen reet vermogen op, et wordt eerder minder dan dat et meer wordt, maar merkbaar... neh vast niet.
Het geluid van je einddemper wordt er wel harder door (in watvoor vorm het geluid beinvloed wordt weet ik niet, scheller, dieper, lager)
Maar doordat je meer geluid hebt, is de snelheidssensatie wel weer hoger, dus als je nog niet gek wordt van je einddemper, gewoon weg halen dat ding
Magoed, on-topic.
Middendemper weg levert geen reet vermogen op, et wordt eerder minder dan dat et meer wordt, maar merkbaar... neh vast niet.
Het geluid van je einddemper wordt er wel harder door (in watvoor vorm het geluid beinvloed wordt weet ik niet, scheller, dieper, lager)
Maar doordat je meer geluid hebt, is de snelheidssensatie wel weer hoger, dus als je nog niet gek wordt van je einddemper, gewoon weg halen dat ding

Don't walk the grass... smoke it
Achja, vermogenswinst is niet de drive om 'm eronder weg te halen. Meer om een diepe(re) brom en wat meer na ploffen. Ik zie maandag wel ff als ie er onder weg gaat. Dan laat ik jullie weten wat het resultaat is in geluid
.