Advies over verlagen van mijn Clio16v

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Marko

Ik heb nu een standaard Clio 16v met OZ superturismo's er onder. Ziet er natuurlijk aardig uit...Maar helaas staat die dan weer te hoog op zijn wielen---> ziet er natuurlijk niet uit. :(
Dus daarom ook mijn vraag: Hoe kan ik het beste mijn clio verlagen. Natuurlijk met nieuwe schokdempers en veren en achter torie en andere schokdempers en veren. Maar welk merk is het beste en moet ik achter ook voor andere schokdempers gaan of is torsie al genoeg..?

Alvast bedankt voor jullie adviesen...
Steven
Car: M536

Het hangt ervanaf hoe laag je wilt gaan 3-4 cm kun je nog wel met standaard schokdempers en andere veren doen.
Goed verenmerk is Merwede.

Wil je echt 6 cm of lager (evt. verstelbaar) dan kun je het beste een schroefsetje nemen.
Rob en Tom kunnen je wel wat vertellen daarover, is 600 euro geloof ik.

Kweenie of Apex ook setjes levert voor de clio?
-Ray-
Contacteer:

JL Tuning in Rotterdam (zie de sponsors) kan van k-tec hele mooie setjes leveren en monteren.

probeer ook eens de search functie, ik heb in een donkergrjs verleden ook eens een topic geopend over het verlagen van mijn vroegere clio (en zo velen met mij) dus er zou genoeg over te vinden moeten zijn!

succes! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Jasper16v

Merwede of KW zijn goede merken. Wil je het goed doen vervang ook dan de dempers rondom en de veren voor.

Apex heeft ook setjes, kwalitatief minder, maar de prijs is ook lager.

Ik zou voor rondom vervangen gaan...
Marko

Ik wil zo'n 4 a 5 cm lager gaan... Maar als je alleen verlagings veren neemt is toch niet goed voor de wegligging?
marcel16v

Marko schreef:Ik wil zo'n 4 a 5 cm lager gaan... Maar als je alleen verlagings veren neemt is toch niet goed voor de wegligging?
Er kan een gevaarlijke situatie ontstaan waarbij je veer los komt van de veerschotel.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je je Clio echt goed wilt verlagen kun je het beste gele Koni's nemen in combinatie met Eibach veren (heb ik me laten vertellen ;) ). Als je wat variatie wilt in rijhoogte kan je ook nadenken over een schroefsetje van bijvoorbeerd KW.

Het is allemaal niet goedkoop, maar ik vind dat als je iets doet, dat je het dan beter goed kan doen...
RO 16v

Voorkant Koni geel in combinatie met Merwede veren max 35 mm velaagd, achterkant Koni geel of Decarbon (cup schokbrekers), een stap beter is Proflex, Reiger of Chiel Bos.

*Let op met verlagen dat de draagarm niet boven het subframe uitkomt want dan heb je geen wegligging meer.
Marko

Ik heb de adviesen goed in acht genomen, en ben bij toeval een setje van KW verstelbaar tegen gekomen. Voor een leuk prijsje mee gekregen. Achter heb ik dempers van Sachs Racing... Ik ga ze er maar snel onderschroeven. Nog advies hoe laag ik kan kan gaan.. 8 cm.. of is dat niet mooi meer..
Hoe krijg ik het makkelijkst de torsi los..?
Tom
Moderator
Car: MB

ik heb zelf KW rondom (schroef) en dat bevalt erg goed. weg ligging is echt top (Y) . Monteren is vrij makkelijk, wijst zichzelf. Een willi kun je minder verlagen als een 16v in de meeste gevallen. Door de grotere spoorbreedte lopen ze veel eerder aan. Mijn auto staat nu rondom om 40mm ongeveer. Nu loopt ie niet aan.

Voor de liefhebbers. Ik heb nog steeds een set veren van apex te koop voor de clio (zie sign).

dit is mijn auto met rondom 40
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%202.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marko

Ziet goed uit zo te zien... Denk dat ik voor 5 of 6 ga dan maar. 1 probleem, vorige eigenaar is zijn stel steutel kwijt geraakt, en hij staat nu op 8 cm lager.. beetje te laag denk ik..Kan je hier willekeurige sleutel voor gebruiken of is die van KW echt anders...
Tom schreef:ik heb zelf KW rondom (schroef) en dat bevalt erg goed. weg ligging is echt top (Y) . Monteren is vrij makkelijk, wijst zichzelf. Een willi kun je minder verlagen als een 16v in de meeste gevallen. Door de grotere spoorbreedte lopen ze veel eerder aan. Mijn auto staat nu rondom om 40mm ongeveer. Nu loopt ie niet aan.

Voor de liefhebbers. Ik heb nog steeds een set veren van apex te koop voor de clio (zie sign).

dit is mijn auto met rondom 40
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%202.jpg[/img]
Tom
Moderator

die stellsleutels zijn eigenlijk allemaal hetzelfde. Weet alleen niet ofdat je onder of boven bedoeld (boven alleen van toepassing als je in hardheid verstelbaar hebt). Onder heb je een versie met twee ringen (oude) of één ring en een inbus boutje (nieuwe), bovenop heb je zo'n plastic sleuteltje nodig. Denk dat daar een sleuteltje van Koni zeker op moet passen, KW maakt namelijk gebruik van koni dempers
Marko

Deze zijn alleen in hoogte verstelbaar... Dus heb alleen die voor onder nodig... Die zijn dus eigenlijk allemaal hetzelfde??
Tom
Moderator

alleen in hoogte (Y) . Heb ik ook, hardheid is niet nodig vind ik.

onder moet je afhankelijk van het type één of twee van deze sleutels hebben. Ik denk dat deze vrij universeel zijn en altijd passen. Heb je de inox/RVS versie?
Marko

geen idee...staat wel onderaan 900-1001 weet niet of je daar wat mee kan..?
Tom
Moderator

weet ik ook niet, maar je moet gewoon effe kijken ofdat je de versie met 1 of 2 ringen hebt
Marko

Ohh dat had ik ja al veel eerder kunnen vertellen :lol:
2 ringen
Tom schreef:weet ik ook niet, maar je moet gewoon effe kijken ofdat je de versie met 1 of 2 ringen hebt
Tom
Moderator

dan heb je niet de nieuwste serie iig want die hebben allemaal maar 1 ring. Maar nu dus gewoon effe twee sleuteltjes bestellen of kopen ergens.

improve tuning levert ook KW, mischien dat ze je wel bij hem kan bestellen

http://www.improve-tuning.nl/
Marko

Ik zet ze er samen met bart v op dus ff kijken of hij nog ergens zo'n sleutel heeft liggen
[rsi]peerke

Gelukkig staat een clio standaard redelijk horizontaal. Mijn delta is (standaard al) aan de voorzijde nog al laag.

Door de verlaging raakt mijn uitlaatbocht (voorzijde, zeer dikke pijp) heel af en toe de straat (bv bij klinkerweggetjes die aan de zijkanten zwaar ingezakt zijn. Ook steile opritjes of stoepen zijn voor mij onneembaar.

Is het een idee om een dun plaatje op de bocht te laten lassen ,zodat de uitlaat zelf niet verder beschadigd raakt??
Plaats reactie