[R5GTT]Nieuwe blokkie inbouwuh.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
RENESI

Gister avond een ander blokkie op gehaald. Geheel op subframe dus makkelijk te monteren (denk ik :s ).
Wel uitlaatspruitstuk ff vervangen en het blokkie een grondige schoonmaak beurt geven.
De eerste eigenaar heeft hem 30.000 KM geleden gereviseerd met zuigers en al. Carb. schijnt ook opgeboord te zijn. Dus de verwachtingen zijn hoog als meneer moet geloven.
MENSEN NOG TIPS MET HET INBOUWEN VAN HET BLOKKIE?
T word de eerste keer voor me maar t moet toch lukken denk ik. Maar tips zijn van harte welkom!!! :)
Mrtn
Car: R5GTT

als je weet in welke volgorde en HOE je de oude motor eruit hebt haalt gaat de nw er ook in.

Als je niet hoe bepaalde slangetjes zitten, of bang bent om te vergeten, maar dan steeds foto's daarvan :wink:

succes (Y)
Mrtn = Maarten
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

nu al een nieuw blok joh?
Abel
Über-Spammer

Beetje vaag topic dit :s

Maar gewoon beginnen en heel goe opletten waar alles zat.. Misschien veel foto's maken en veel nieuwe and organen gebruiken. Slangen bv. nieuwe hitteschildjes ect.
haan

stukje papier-tape om een slangetje doen er erop schrijver waar hij heen moet. doe ik ook vaak als ik bang ben dat ik niet meer weet hoe ik mijn stoma moet aansluiten. :lol:
Erik de Bruijn

Alles een beetje netjes bij elkaar leggen wat bij elkaar hoort. Zonodig ook nog nummeren. Dus niet alle het bevestigingsmateriaal in een grote bak gooien, want dan weet je nooit meer wat waar zat.

succes (Y)
Riël
Über-Spammer

Ach en de meeste slangen passen maar op 1 manier, als je een beetje naar de vorm kijkt ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick

sowiso foto's zat op het forum om te zien hoe een blokje erin zit en waar slangetjes thuishoren.
dat gaat wel luken denk ik,waar je meestal de fout in gaat is dat je het te snel zou willen doen om em maar af te hebben,dus mijn tip,neem de tijd en dan komt het echt wel in orde.
boutmaten,vormen van slangen etc wijzen zich infeite zoals riel zegt al vanzelf.
ik zou wel ff alle stroomkabeltjes sjekken op breuk of beschadiging,die willen nog wel es stukgaan bij (de)montage.
succes met inbouwen,groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
RENESI

Thanks voor de tips jongens.
Ik wou inderdaad al te gehaast beginnen. Maar dat kreeg ik al snel door dat t dan nie goed gaat. Ik heb nu al aardig schoon gekregen. De slangen anzo.
Net de klappuh deksel weer netjes zwart gespoten ziet er weer als nieuw uit. De carbaradorus is ook ff door een bak met ontvetter gegaan Ziet er zo (Y) uit. Inlaat spruitstuk glimp als een jekko evenals de turbo.
Van de week nieuwe pakkinkjes halen en dan kan het in-en uitlaatspruitstuk er weer op.
Ik ben van plan mijn huidige blok die er nu inzit er kompleet uit te halen met slangen enal. En het blokkie wat er in gaat wat nu al aardig kaal is erzo in te hangen. Het oude blok hou ik er naast zodat ik 1 voor 1 de slangen over ken zetten. Nou dat kan nie mis gaan. (denk ik):s
Nou ik hou jullie op te hoogte.
Alleycat
Contacteer:

turbotaal....... :wink: :lol:
Riël
Über-Spammer

bij subframe+blok uitbouwen vergeet neit : gas en chokekabel, schakelstang (:) jaja meerdere malen gebeurd) gaskabel en de 2 stangen in je wielkasten (ook vaker gebeurd hier :lol:)
RENESI

Riël schreef:bij subframe+blok uitbouwen vergeet neit : gas en chokekabel, schakelstang (:) jaja meerdere malen gebeurd) gaskabel en de 2 stangen in je wielkasten (ook vaker gebeurd hier :lol:)
Ja bedankt voor de tip ik zal er aan denken. (Y)
GTT__Geert

Als je nog foto's nodig hebt als je toch iets niet kan plaatsen ofzo, mail me dan maar even ik heb er nog wel foto's van toen ik mijn andere blok heb ingebouwd :D
Ik moet wel zeggen zonder hulp van een aantal zeer aardig forumleden had ik het niet gered :) ik had de auto pas 3maanden en toen al blok vastgelopen
don't be a fool, wrap your tool
RENESI

GTT__Geert schreef:Als je nog foto's nodig hebt als je toch iets niet kan plaatsen ofzo, mail me dan maar even ik heb er nog wel foto's van toen ik mijn andere blok heb ingebouwd :D
Ik moet wel zeggen zonder hulp van een aantal zeer aardig forumleden had ik het niet gered :) ik had de auto pas 3maanden en toen al blok vastgelopen
Ajai das wel balen.
Misschien dat jij me kan helpen met me vraag. Ik dacht dat er een metalen pakking zat tussen de turbo en het uitlaat stuk (de elbow). Maar bij de Reno dealer zeggen dat er niks tussen zit. En andere garages weer wel.
Weet jij het misschien of iemand anders hier??
Riël
Über-Spammer

Origineel niet nee. Maar 't wil wel eens lekken. Mij lijkt een makkelijke oplossing even beide zijden vlakken als 't eraf is. Ook NOOIT vloeibare o.i.d. ertussen doen ivm beschadigen turbo! dat kan ook gebeuren met afgebroken deeltjes van die pakking die jij ertussen wil!
GTT__Geert

Ik heb er wel een pakking tussen zitten. En inderdaad bij brezan wisten ze mij ook te melden dat er geen pakking tussen zit.

Maar ik heb alles natuurlijk overgezet, dus ook die pakking (was nog helemaal goed)
Steven
Car: M536

Nou de mijne lekte ook iets en daar heb ik toch een heeeel dun laagje gungum tussen gedaan. (maar dan ook echt een dun laagje).

Werkt prima, verder ist toch bijna nooit zo dat je zo'n onderdruk hebt dat de lucht weer terug je turbine ingaat.
Denk dat ome Riël in de war is met uitlaatspruitstuk-turbo aansluiting.

Waar overigens wel metalen pakkinkjes voor bestaan.
Riël
Über-Spammer

In de war ben ik niet :)
Steven

Nou dan lijkt het me toch knap dat je het daarmee kan slopen.
Zeg niet dat het onmogelijk is, maar wanneer waait de wind nou de verkeerde kant op daarbinnen? En dan moet het wel heel toevallig zijn dat een vet brokstuk naar binnen waait wat dan daar blijft wachten tot de turbo op de volle toeren is om dan ertussen te kruipen en de boel aan stukken te slaan :)
Riël
Über-Spammer

Turbulent daar hé. Dikkerstukje wat misschien niet wegwaait? het valt eraf als de turbo stilstaat? Vanalles. Kans is niet groot maar ja.
Steven

JAwel in de elbow is het wel turbulent, maar bijd e compressor doorgang en de wastegate toch zeker niet hoor.
Riël
Über-Spammer

Ok dan.
Abel
Über-Spammer

Ik heb tussen mijn turbo en elbow een pakking zitten, en tussen de turbo en spruitstuk...

ze komen beide bij een dealer weg...
RENESI

Ik heb nu de ouwe metalen pakking gebruikt tussen de turbo en het spruitstuk, die was nog gewoon goed. Maar de pakking tussen de turbo en elbow was de ouwe van verrot. Dus die zal ik maar nie meer gebruike. Dus daar ga ik maar wat met locktite prutsen denk ik. Een klein betje zou toch geen kwaad kunnen??
GTT__Geert

Het zou in principe geen kwaad kunnen. Maar je moet toch altijd uitkijken dat er geen stukjes pakking gaan afbrokkelen ofzo.

Ik ben er zelf nooit zo gek van om met dat soort dingen te gaan prutsen, maar zolang je er niet teveel van gebruikt dan lijkt het me niet echt een probleem worden.
RENESI

Kwas van plan om t echt heel licht aan te tippen.

Morgen t blok van het sub-frame halen en de bak eraf om de koppeling ff te checken. Als tie nie goed is kan ik hem nou vervangen nu die toch los licht. :)

Toch begint taltijd weer te kriebelen he als je vorderingen zie (F).
GTT__Geert

RENESI schreef:

Toch begint taltijd weer te kriebelen he als je vorderingen zie (F).
Ik weet er alles van :D
RENESI

Die gare k#$*te inbusse op dat vliegwiel gaan niet los . :( :gun: Zelfs met de griptang. Die dingen zijn zo zacht als boter.
Heeft iemenad nog een ideetje?? Laat t aub ff weten want nu loop ik ff vast.
canonballman

Met een hamer en beiteltje?

Kerf erin meppen, en dan 'los' beitelen?
RENESI

Ja t zal zo iets wel worden ja. Vanavond maar weer is gaan raggen. Met monteren hoeven er toch niet perse weer imbussen op. IK heb zo'n graf hekel aan die dingen.
Plaats reactie