De carburateur is schoongemaakt door de garage (ik ga er dan vanuit dat dat goed is gebeurd) dus dat zou niet meer moetenArjen schreef:Klinkt alsof je carburateur gewoon verstopt zit. FF de sproeiers eruit halen en doorblazen of een spuitbus met catbcleaner kopen.
[GTT] loopt niet lekker bij volgas (HELP :'( )
-
Mwoch, dan kan ik nog effe bij een maat van me langswippen. Wellicht kunnen we hem er bij jou opzetten? Gelijk testen en dan zou ie er weer af kunnen, dan hoef je hem niet uit te lenen.
-
[quote="Stefijn"]Mwoch, dan kan ik nog effe bij een maat van me langswippen. Wellicht kunnen we hem er bij jou opzetten? Gelijk testen en dan zou ie er weer af kunnen, dan hoef je hem niet uit te lenen.
Fine by me. Je krijgt een PM van me met mijn telefoonnummer
Fine by me. Je krijgt een PM van me met mijn telefoonnummer

-
Ik heb gisteren bij wijze van probeersel - u never know - de bougiekabels omgewisseld 1<->2 en 3<->4, en ben vanmorgen met de GTT naar mijn werk gereden, en hij heeft niet EEEEEEEN KEER GEHAPERD!
Terwijl ik toch na warmrijden af en toe behoorlijk gas gegeven heb.
Om niet te vroeg te juichen zal ik nog wat meer moeten rijden...
Maar als dit werkelijk iig gedeeltelijk de oplossing is - dat worden dan nieuwe bougiekabels - dan ben ik geneigd die garagekerel voor zijn bek te gaan rossen

2x nieuwe bougies en 10 uur werk
zonder resultaat waarvoor hij mij dalijk de rekening gaat presenteren (1x bougies te betalen) daar ga ik wel effe een klacht over deponeren..
Ik ga daar iig niet meer langs met mn GTT
Maar: eerst nog goed testen voor ik kan concluderen dat het probleem inderdaad weg is, want helemaal zeker ben ik nog niet. Daarvoor wil ik eerst een km of 100-150 gereden hebben en de kabels weer terugzetten zoals ze waren om te kijken of het probleem dan weer terugkomt (als het op deze manier iig weg is), ik trap er niet in! Maak ik mezelf zeker wéér blij met een dooie mus
En vanavond ga ik met Matijs nog aan de slag

Om niet te vroeg te juichen zal ik nog wat meer moeten rijden...

Maar als dit werkelijk iig gedeeltelijk de oplossing is - dat worden dan nieuwe bougiekabels - dan ben ik geneigd die garagekerel voor zijn bek te gaan rossen

2x nieuwe bougies en 10 uur werk

Ik ga daar iig niet meer langs met mn GTT
Maar: eerst nog goed testen voor ik kan concluderen dat het probleem inderdaad weg is, want helemaal zeker ben ik nog niet. Daarvoor wil ik eerst een km of 100-150 gereden hebben en de kabels weer terugzetten zoals ze waren om te kijken of het probleem dan weer terugkomt (als het op deze manier iig weg is), ik trap er niet in! Maak ik mezelf zeker wéér blij met een dooie mus

En vanavond ga ik met Matijs nog aan de slag
Laatst gewijzigd door Stefijn op di 18 nov 2003 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Is die gast bij de bovag aangesloten?
Zo ja, moet je dan ook betalen voor een reparatie wat dus eigenlijk geen reparatie is. Volgens mij werkt bovag toch ook wel met no cure no pay.
Maar als het inderdaad alleen de bougiekabels zijn. Wanneer kan ik dan mijn slagroom-vla verwachten
Zo ja, moet je dan ook betalen voor een reparatie wat dus eigenlijk geen reparatie is. Volgens mij werkt bovag toch ook wel met no cure no pay.
Maar als het inderdaad alleen de bougiekabels zijn. Wanneer kan ik dan mijn slagroom-vla verwachten

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
Het waren de bougiekabels dat kan niet meer missen..... 
Zit nu een setje nieuwe originele van Matijs op
(tnx Matijs
)
(tnx Michel S. dat je me toch nog even aandacht liet houden op de bougiekabels
)
(tnx amateurgarage
)
Anyway, mn GTT rijdt weer zoals het moet
(dat wil zeggen, als het zo blijft maar dat kan bijna niet anders, maar ja...kan het bijna niet geloven dat het de fucking bougiekabels waren. Wat een knuppels)
Volgende project: de rekening van de garage dat wordt nog

Zit nu een setje nieuwe originele van Matijs op
(tnx Matijs

(tnx Michel S. dat je me toch nog even aandacht liet houden op de bougiekabels

(tnx amateurgarage

Anyway, mn GTT rijdt weer zoals het moet

Volgende project: de rekening van de garage dat wordt nog

Laatst gewijzigd door Stefijn op di 18 nov 2003 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Super dat je GTT weer 100% rijdt.
Veel rijplezier toergewenst
Veel rijplezier toergewenst

Renault 5 GT Turbo "EVO"
zo, ff stoken:
Dit is nou de reden waarom een hoop garages zo'n hekel hebben aan die oude kutauto's.
Keb 't idee dat jouw auto relatief in goede staat is, maar de problemen komen ook hier weer door gebrekkig onderhoud, en dat is gewoon lastig storingzoeken. Vaak mag 't dan ook nog eens niks kosten, dat maakt 't voor zo'n bedrijf redelijk ondoenlijk.
Maar anyhoe: top dat ie 't weer 100% doet.
Dit is nou de reden waarom een hoop garages zo'n hekel hebben aan die oude kutauto's.
Keb 't idee dat jouw auto relatief in goede staat is, maar de problemen komen ook hier weer door gebrekkig onderhoud, en dat is gewoon lastig storingzoeken. Vaak mag 't dan ook nog eens niks kosten, dat maakt 't voor zo'n bedrijf redelijk ondoenlijk.
Maar anyhoe: top dat ie 't weer 100% doet.
rev it like a rental
-
Dat gebrekkige onderhoud, zoals wellicht geconcludeerd mag worden, is ALTIJD - volgens schema - uitgevoerd door deze zelfde garage. Van het geld dat ik naar die garage gebracht heb in de afgelopen jaren had ik mn auto een meer dan stevige makeover kunnen gevenMenno schreef:zo, ff stoken:
Vorig jaar heb ik nieuwe bougies gekregen omdat ik toen een soortgelijk - maar minder erg dan nu - probleem had: zonder effect. De bougiekabels zijn toen niet vervangen......waar ken ik dit van

En ik vraag me af waarom men wel een willekeurig setje (Golf)bougies uitprobeert, maar nog niet eens op een dom idee komt om effe de kabels om te wisselen - of willekeurig setje te testen - , als het geen verschil uitmaakt ben je net zo ver, maakt het WEL verschil uit - zoals in dit geval - dan weet je tenminste iets...
Duzz
-
ach..had ik zelf maar wat meer verstand van auto's kon ik het zelf allemaal doen.
Maar we leren
de volgende keer ga ik zoiets wel zelf uitzoeken, eventueel met hulp van mensen met verstand van zaken, en als uiterste met hulp van een garage 
Maar we leren

Je had me er toch voor kunnen lopen. Die garage kreeg van mij niet de volle mik. Zou ook niet meteen zeggen van, no cure no pay. Maar ik zou zeker geen 10 uur gaan betalen. Helaas, had die het moeten repareren.
Nu weet ik zelf dat het niet altijd makelijk is om een diagnose te stellen wat altijd juist is, en binnen een bepaalde tijd.
Bij pc's (waar ik dus het meeste mee omga) is het gewoon zo dat ik fout ga zoeken. Duurt het 1 minuut. Prijs X. Duurt het 4 uur, blijft die prijs gehandhaafd. Daarom zou je mij ervoor kunnen laten lopen dat ik bakken met geld ging betalen voor een foute diagnose en dat je het uiteindelijk toch zelf hebt kunnen opsoppen.
Is toch niet meer dan logisch.
Nu weet ik zelf dat het niet altijd makelijk is om een diagnose te stellen wat altijd juist is, en binnen een bepaalde tijd.
Bij pc's (waar ik dus het meeste mee omga) is het gewoon zo dat ik fout ga zoeken. Duurt het 1 minuut. Prijs X. Duurt het 4 uur, blijft die prijs gehandhaafd. Daarom zou je mij ervoor kunnen laten lopen dat ik bakken met geld ging betalen voor een foute diagnose en dat je het uiteindelijk toch zelf hebt kunnen opsoppen.
Is toch niet meer dan logisch.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
-
Ben nog bij de garage geweest, om te vertellen dat het de bougiekabels waren. Dat kon niet volgens hun.
Zelfs nadat ik zei dat bij wisselen van de oude kabels op de cilinders en naar nieuwe kabels en weer terug etc. het probleem gemakkelijk te reproduceren was bleven ze volhouden dat het probleem dan toch ergens anders in moest zitten. Waarin konden ze niet vertellen.
Sja, ze moesten wel blijven volhouden, want een paar dagen later kreeg ik eindelijk de rekening: 330 euro
wat een mongolen, fl 750,- (!!) voor het niet oplossen van een probleem.
Zal ze wel een briefje schrijven dat ik graag betaal voor het oplossen van een probleem, maar niet voor zoiets: dat ik zelf mn auto maar ophaal voordat ie helemaal uit elkaar ligt ("sja, waarschijnlijk is het iets in de motor" zeiden ze nog) en het probleem nog even simpel oplos (met RTC hulp natuurlijk
)
Kunnen ze 200 euro krijgen dat lijkt me een heel schappelijke vergoeding voor een beetje nutteloos zoeken ("motor afstellen" en "storing zoeken" staat er in de omschrijving...motor afstellen
)
Zelfs de bougies kosten nu 67 euro, terwijl ik vorig jaar 55 euro moest aftikken voor dezelfde bougies (die dus ook onnodig zijn vervangen)...
Zelfs nadat ik zei dat bij wisselen van de oude kabels op de cilinders en naar nieuwe kabels en weer terug etc. het probleem gemakkelijk te reproduceren was bleven ze volhouden dat het probleem dan toch ergens anders in moest zitten. Waarin konden ze niet vertellen.
Sja, ze moesten wel blijven volhouden, want een paar dagen later kreeg ik eindelijk de rekening: 330 euro

Zal ze wel een briefje schrijven dat ik graag betaal voor het oplossen van een probleem, maar niet voor zoiets: dat ik zelf mn auto maar ophaal voordat ie helemaal uit elkaar ligt ("sja, waarschijnlijk is het iets in de motor" zeiden ze nog) en het probleem nog even simpel oplos (met RTC hulp natuurlijk

Kunnen ze 200 euro krijgen dat lijkt me een heel schappelijke vergoeding voor een beetje nutteloos zoeken ("motor afstellen" en "storing zoeken" staat er in de omschrijving...motor afstellen

Zelfs de bougies kosten nu 67 euro, terwijl ik vorig jaar 55 euro moest aftikken voor dezelfde bougies (die dus ook onnodig zijn vervangen)...
-
inderdaad, heel hard uitlachen. Das toch geen stijl. Val je eerst als bedrijf gigantisch door de mand, en dan doen alsof je neus bloedt en gewoon een dikke rekening sturen. Ik zou zeggen: blij dat je het zelf opgelost hebt, no cure no pay, dat is mn bedrijfsrisico. You win some, you lose some....
Hij wil ze zeker allemaal winnen...........
Hij wil ze zeker allemaal winnen...........
-
Mwoach, een klein beetje kan ie krijgen: 125 euro incl. alles
De reden waarom?
- hij heeft het spul doorgemeten, kost ook wat tijd
- hij heeft de carburateur schoongemaakt
En de belangrijkste:
- ik laat hem dit via een brief weten. Als de één of andere instantie zich er mee moet bemoeien (BOVAG, deurwaarder oid) laat ik door iig een acceptabel bedrag te betalen zien dat ik meer dan welwillend ben dit op een fatsoenlijke manier af te handelen.
En ik was er toch wel vanuit gegaan dat ik het e.a. moest betalen, tis niet zo'n probleem.
De reden waarom?
- hij heeft het spul doorgemeten, kost ook wat tijd
- hij heeft de carburateur schoongemaakt
En de belangrijkste:
- ik laat hem dit via een brief weten. Als de één of andere instantie zich er mee moet bemoeien (BOVAG, deurwaarder oid) laat ik door iig een acceptabel bedrag te betalen zien dat ik meer dan welwillend ben dit op een fatsoenlijke manier af te handelen.
En ik was er toch wel vanuit gegaan dat ik het e.a. moest betalen, tis niet zo'n probleem.