[Williams] remmen ontluchten lukt niet.
-
- Moderator
- Car: MB
ze zitten idd erg vast. Ben nu weer bezig maar krijg ze echt niet los. Nippel nog een geprobeerd maar die breekt ook alleen maar verder af
. Ik zit er nu aan te denk om een stukje klauw weg te zagen waardoor de handremkabel inclusief het busje eruit vallen zeg maar. Er moet toch een andere klauw onder met nippel

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
zeker niet jeroen. Zo, ik heb net effe gezaagd op twee plekken en hij is los!!! (de handremkabel). Tis niet de fraaiste methode maar bij gebrek aan een betere kon ik niets anders verzinnnen
-
- Moderator
net effe op de sloop geweest en heb nu een juiste klauw gevonden met goede ontluchtingsnippel en werkende handrem dinges. Nu was ik het net lekker aan het monteren totdat ik de remblokjes erin wilde doen. De eerste gaat prima (logisch) maar dan ander kan ik er alleen tussen šmeppenš. Ik krijg dan met geen mogelijkheid de schijf nog gedraaid. Ik heb de klauw al zover mogelijk naar me toe gehaald in de rubbbers en de zuiger krijg ik ook niet verder ingedrukt. Hoe is dit op te lossen? Of is dit geen probleem en slijt dit wel tijdens het rijden
Je moet die klauw terugstellen, d.w.z rechtsom terugdraaien tot hij niet verder naar binnen gaat. Dat is de zelfsteller. Dan gaat alles waarschijnlijk wel passen 
Let ook op het palletje van het remblokje, deze moet in het uitsparinkje vallen op de zuiger. Het zijn er 4 waarvan er 1tje gemarkeerd is met een streepje, daar moet het palletje van je blokje ook invallen.
Succes

Let ook op het palletje van het remblokje, deze moet in het uitsparinkje vallen op de zuiger. Het zijn er 4 waarvan er 1tje gemarkeerd is met een streepje, daar moet het palletje van je blokje ook invallen.
Succes
-
- Moderator
thanks Bart !! Net effe geprobeerd en het werkt. had ik dat maar een uur eerder geweten. Nu moet ik zo meteen op de fiets naar mijn werk. Morgen dus alles effe eronder zetten en dan maar effe laten ontluchten bij een garage denk ik. Zelf was niet zoŽn succes
Laatst gewijzigd door Tom op di 18 nov 2003 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gelukkig.
Nu alleen nog effe je groene remlicht monteren aan de voorzijde van de auto! Hoorde net dat er plannen zijn voor een groen remlicht aan de voorzijde van auto's. Hierdoor kunnen overstekende voetgangers zien of een auto remt (of niet)
Nu alleen nog effe je groene remlicht monteren aan de voorzijde van de auto! Hoorde net dat er plannen zijn voor een groen remlicht aan de voorzijde van auto's. Hierdoor kunnen overstekende voetgangers zien of een auto remt (of niet)
jep, gevaarlijk plan uit Belgie, slaat echt totaal nergens op[rsi]peerke schreef:Gelukkig.
Don't walk the grass... smoke it
En als je dan remt op de motor ben je asociaal, want dan zien de voetgangers niet dat je remt! Stom plan van de Belgen...zal wel niet doorkomen...is ook rete-storend als er een auto achter je rijdt die steeds gaat remmen enzo...[rsi]peerke schreef:Gelukkig.
Plus, dat als je even een beetje bijremt, omdat je te hard gaat oid, en voetgangers (lees: waarschijnlijk vooral kinderen) zien dat groene licht, dan denken ze natuurlijk datdat gelijk een vrijkaartje oversteken is...jeroen.k schreef:En als je dan remt op de motor ben je asociaal, want dan zien de voetgangers niet dat je remt! Stom plan van de Belgen...zal wel niet doorkomen...is ook rete-storend als er een auto achter je rijdt die steeds gaat remmen enzo...[rsi]peerke schreef:Gelukkig.
De gevolgen zijn wel te raden...
Don't walk the grass... smoke it
-
Soms rij ik ook volgas achteruit richting het zebrapad. Dan werkt het toch ook niet 

-
- Moderator

Kom net terug van reno. Om te beginnen: ben keurig geholpen en ze waren uiterst vriendelijk

-
Da's klote Tom.
Maar als ie straks klaar is, dan wordt remmen misschien wel leuker dan gasgeven (scheelt wel een hoop benzine-euri)
Maar als ie straks klaar is, dan wordt remmen misschien wel leuker dan gasgeven (scheelt wel een hoop benzine-euri)

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
He ff een opmerking van deze kant. (das wel klote voor je dat nu alles ff tegen zit).
Past een hoofdremcilinder van een andere clio???? Dat zou je zoeken misschien makkelijker maken.
Gr.Frits
Past een hoofdremcilinder van een andere clio???? Dat zou je zoeken misschien makkelijker maken.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Car: Renault Clio III RS
ik zal er meteen een hoofdremcilinder van een megane of van een laguna (laten) opzetten.Van een laguna kostte op de sloop 50 euro.Tom schreef:![]()
![]()
Kom net terug van reno. Om te beginnen: ben keurig geholpen en ze waren uiterst vriendelijk. Maar ja, auto dus op de brug, ontluchtings apparaat eraan en gaan met die banaan. Nu bleek dus dat er eigenlijk totaal geen lucht in zat (dus was het eigenlijk toch goed gelukt
), maar ik had liever dat er wel veel lucht uit kwam. Nu is het namelijk zo goed als zeker (volgens twee monteurs) de hoofdremcilinder. Laat hem nu maar bij reno maken denk ik, zal rond de 300 gaan kosten
. Tis mooi klote, maar het is helaas niet anders. Is bij mekaar dadelijk een duur remmen setje
-
- Moderator
dat ding was naar mijn weten nog niet kapot. Maar zoiets kun je ook niet echt "kapot" maken lijkt me. Denk dat het door slijtagen komt en doordat er nu andere vloeistof in is gekomen ofzo
-
- Contacteer:
het kan zijn dat je met ontluchten te ver heb door getrapt dan kan je inwendig de boel slopen ,dat soort geintjes gebeurt 9 van de 10 keer met ontluchten .Tom schreef:dat ding was naar mijn weten nog niet kapot. Maar zoiets kun je ook niet echt "kapot" maken lijkt me. Denk dat het door slijtagen komt en doordat er nu andere vloeistof in is gekomen ofzo
dus een tipje trap nooit helemaal tot de bodem , zeker niet met een oudere auto
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
mischien heeft mebo revisie setjes liggenTom schreef:dat ding was naar mijn weten nog niet kapot. Maar zoiets kun je ook niet echt "kapot" maken lijkt me. Denk dat het door slijtagen komt en doordat er nu andere vloeistof in is gekomen ofzo
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:het kan zijn dat je met ontluchten te ver heb door getrapt dan kan je inwendig de boel slopen ,dat soort geintjes gebeurt 9 van de 10 keer met ontluchten .
dus een tipje trap nooit helemaal tot de bodem , zeker niet met een oudere auto
Klopt 100 %.
Rubbertje komt op een plek waar het nooit geweest is en krijgt soms net iets meer 'op zn donder' als normaal, als ie op een 'glad' (heel relatief natuurlijk) oppervlak loopt/afdicht.
300 ? Die van een RS kost nieuw 77.31 excl. BTW en daar gaat de eventuele korting nog vanaf.Tom schreef:![]()
![]()
Kom net terug van reno. Om te beginnen: ben keurig geholpen en ze waren uiterst vriendelijk. Maar ja, auto dus op de brug, ontluchtings apparaat eraan en gaan met die banaan. Nu bleek dus dat er eigenlijk totaal geen lucht in zat (dus was het eigenlijk toch goed gelukt
), maar ik had liever dat er wel veel lucht uit kwam. Nu is het namelijk zo goed als zeker (volgens twee monteurs) de hoofdremcilinder. Laat hem nu maar bij reno maken denk ik, zal rond de 300 gaan kosten
. Tis mooi klote, maar het is helaas niet anders. Is bij mekaar dadelijk een duur remmen setje
(Handig dat ik bijna een hele RS in onderdelen heb gekocht, dan kan ik de fakturen als prijslijst gebruiken)
-
- Moderator
williams kost ex rond de 95 ofzo. MAar ik heb het effe gehad en heb de auto weer nodig van het weekend en laat het nu effe doen. Kost idd wat meer (helaas), maar van de andere kant. De laatste drie jaar heb ik geen enkele reparatie door reno laten uitvoeren. Dus ach, shit happends