Radarverklikker vanaf 2004 verboden

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Radarverklikker vanaf 2004 verboden

Uitgegeven: 18 november 2003 10:03
Laatst gewijzigd: 18 november 2003 10:15

DEN HAAG - Vanaf 1 januari loopt de eigenaar van een radarverklikker het risico op een boete van 250 euro. De controle op deze apparaten die automobilisten waarschuwen voor snelheidscontroles zal vanaf dat moment worden meegenomen in de reguliere politiecontroles, meldde het ministerie van Verkeer en Waterstaat dinsdag.

Het verbod beperkt zich tot radarverklikkers, maar het ministerie werkt al aan een ruimer verbod. Daarin zullen ook apparaten worden meegenomen die met laserstralen de meetapparatuur van de politie verstoren.

Bron: www.nu.nl
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

whahah... Alweer een afschrikpoging! Grappenmakers! :lol:
Merijn
Über-Spammer

Tuftufclub.nl schreef:Openbaar Ministerie stinkt uit zijn bek

Vandaag is het weer eens zover: het Openbaar Ministerie kondigt weer eens een detectorverbod aan. Maar maakt u zich geen zorgen, deze tandenloze hond gromt wel vaker. Maar veel meer dan uit zijn bek stinken lukt hem niet.

Iedere ouder weet het: je moet consequent zijn tegen je kinderen, anders verspeel je je geloofwaardigheid. Dreig je met straf, dan moet je die straf ook geven, zo niet lacht je kind je de volgende keer uit.
Onze overheid is niet in de wieg gelegd voor opvoeder. Dat merk je niet alleen aan de verloederende samenleving, ook het paniekerige zwabberbeleid rondom radardetectoren getuigt daarvan. Zo'n twee keer per jaar kondigt de overheid met veel bombarie een verbod op van alles en nog wat aan. De ene keer is het lasershield taboe, dan blijkt het in hoger beroep toch weer legaal. Dan gaat de detector in de ban, maar vlak voordat het verbod ingaat, blijkt het toch weer niet haalbaar. En zo zwabberen we al jaren heen en weer, ondertussen keurig legaal genietend van onze detectie-apparatuur.

Zijn ze gek daar in Den Haag? Ja en nee. Ja, omdat ze gek worden van het feit dat zelfs bejaarden zich massaal wapenen tegen die onzinnige boetes, waardoor de staatskas vele tientallen miljoenen aan snelheidsbelasting misloopt.
Nee, omdat de overheid met al die nep-verboden het gebruik van en de handel in detectoren flink heeft weten te ontwrichten. Wie goed thuis is in de materie, maakt zich weinig zorgen. Maar de grote massa ziet steeds vaker af van een detector. En die grote massa brengt het grote geld binnen.

En daar wordt rekening mee gehouden. Want de politie zal de controle op de aanwezigheid meenemen in de reguliere controles. Dat wil dus zeggen dat eenieder met een zogenaamde raamplakker de pineut is. En dat zijn doorgaans de keurige weggebruikers, die met enige regelmat minimale boetes ontvangen. Want de echte doorrijders, die mensen waarvan justitie beweert dat ze bovenaan het verlanglijstje staan, die zijn allang voorzien van een ingebouwde detector en ontspringen dus de dans.

Let wel: bovenstaand gaat uit van het onwaarschijnlijke geval dat het verbod doorgaat. En áls dat gebeurt, komt er meteen een proefproces, hetgeen met laserapparatuur ook succesvol is gebleken. Het Europese Hof kan niet anders dan detectoren legaal verklaren, wegens ons recht op vrije informatievergaring.

Conclusie: laat je niet gekmaken. Met een inbouwdetector heb je al helemaal geen probleem, raamplakkers moet je eventueel na 1 januari gewoon even in de kast leggen. Want het lijkt me sterk dat een verbod de lente haalt.
Ollie

Merijn schreef:whahah... Alweer een afschrikpoging! Grappenmakers! :lol:
Ziet er toch naar uit dat het deze keer wel door gezet gaat worden, helaas...
Merijn
Über-Spammer

Ze kunnen het wel doorzetten, maar het zal niet lang duren tot ze zich met de staart tussen de benen af zullen druipen. :)

Zoals hierboven aangegeven staat zal er een proefproces uitgelokt gaan worden dat naar het Europese Hof zal gaan. Daar zullen ze (wederom) tot de conclusie komen dat het vergaren van informatie niet strafbaar te stellen is. Dus dan kan iedereen weer vrijuit gebruik maken van de radardetectoren.

De 'normale' gebruiker zal 'm inderdaad uit de auto halen, maar de mensen die weten waar ze over praten lachen Den Haag gewoon uit!
-=Chuckie=-
Contacteer:

Laat hem er mooi inzitten laat ze hem eerst maar is vinden :p
Het is in strijd met de grondwet en het verdrag van Rome(of hoe dat ook heet).
Iedereen mag radiosignalen ontvangen voor informatie verzameling (maar je moet het voor jezelf houden).
Als dat niet meer mag mag je ook geen radio meer hebben geen wireless lan etc. etc.
Ze hebben zich al eerder vergist met de laser, dachten ze ook zo ff die jammers te verbieden terwijl die dingen er eerder waren als de lasergun (tuinhekjes enzow) dat hebben ze ook verloren tot nu toe.
Flitsservice.nl en tuftufclub.com zullen vast wel een proefproces starten en de gebroeders anker willen denk ik maar wat graag optreden hiervoor (Y)
Kan niet wachten om justitie op zijn bek te zien gaan >-)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

tis al officieel idd

http://overheid-op.sdu.nl/cgi-bin/showd ... TB8166.pdf

(zoek anders via overheid.nl in het staatsblad)

of het standhoud zien we vanzelf
Merijn
Über-Spammer

Mooi verhaal, maar dit gaat echt geen stand houden! :) Alleen de raamplakkers zullen de spreekwoordelijke lul worden van deze stupide regel!

Zullen we gokken wanneer de regel ontbonden wordt? :D
Ollie

In Duitsland en België zijn die dingen toch ook verboden...en aangezien we één groot Europa zouden moeten zijn...tja!
Zou wel jammer zijn, want die Raam-plak-quintezz heeft me toch al meer dan één keer een boete bespaard!
rasit..

Ollie schreef:In Duitsland en België zijn die dingen toch ook verboden...
yep
Chris@R5

Laat ze maar zoeken :lol: . Heb 'm al in meerdere auto's weg gewerkt (meer ivm diefstal) en ik d8 niet dat ie te meten viel.
Mrtn
Car: R5GTT

moet je 'm wel snel en makkelijk uit kunnen zetten als je aangehouden wordt :wink:

buiten de auto hoor je dat ding piepen....

"nee meneer, ik heb er echt geen één :D "
Mrtn = Maarten
Chris@R5

Mrtn schreef:moet je 'm wel snel en makkelijk uit kunnen zetten als je aangehouden wordt :wink:

buiten de auto hoor je dat ding piepen....

"nee meneer, ik heb er echt geen één :D "
Heb een Quintez gewoon uit elkaar gehaal en de draden van de speaker en aan/uit knop verlengd. Die ergens in dashboard en verklikker ergens inbouwen waar ie z'n werk ongezien kan verrichten :wink:.
rasit..

das slim met die quintezz, alleen is een quintezz wel een flutding
-=Chuckie=-
Contacteer:

rasit.. schreef:das slim met die quintezz, alleen is een quintezz wel een flutding
Tja hij kan niet tippen aan mijn stinger maar this op de target 330 en 550 na wel de beste raamplakker voor weinig maar op de snelweg kun je er maar beter niet op vertrouwen.
Chris@R5

Tsja hij is idd niet duur maar niet te vertrouwen @ 160km/u. Dan ben je soms te laat (N) .
Ollie

Chris@R5 schreef:Heb een Quintez gewoon uit elkaar gehaal en de draden van de speaker en aan/uit knop verlengd. Die ergens in dashboard en verklikker ergens inbouwen waar ie z'n werk ongezien kan verrichten :wink:.
Dat is slim gedaan...gaat deze jongen ook eens aan knutselen. Heb er toch niks aan straks en kun je mooi ergens de ledjes en speaker en knop wegwerken. Detector zelf ergens bij de grille of misschien in dashboardkap ofzo.
Cool idee... (Y)
Mrtn
Car: R5GTT

kheb ook een Quintezz, maar als je dat ding mag vertrouwen staan ze op elke hoek van de straat te controleren :lol: om gek van te worden :lol:
Mrtn = Maarten
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

je kunt je gewoon ook aan de max. snelheid houden!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :wink: :beer:
Donleben
Contacteer:

Flevolanders en buitenlui: Pas op! Sinds kort heeft de politie Flevoland weer de beschikking over een nieuwe videowagen. Dit keer heeft men de beschikking over een nieuwe Renault Megane II. Hieronder vindt u de specifiekatie's van deze wagen. Deze wagen is al gesignaleerd op onder andere de Vogelweg en de A6 bij Almere.

Kenteken: 38-LX-VL
Merk: Renault
Type: Megane-II 2.0-16v 5-d.
Kleur: Blauw
Top snelheid: 200
Regio: Flevoland

[img]http://images.flitsservice.com/rpics_20 ... 38LXVL.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Contacteer:

Laat je dus niet verleiden door deze Renault!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Ollie

Die gasten hebben wel smaak he :wink:
Floris
Contacteer:

Ollie schreef:Die gasten hebben wel smaak he :wink:
idd! :worship:
-Matthy-

Over dat verbieden, ze gaan iets van het voertuigreglement aanpassen.
Daar staat in wat er wel en niet op de auto mag/moet zitten. Op die manier valt er nix tegen te doen vrees ik...
Clio 16V=Alive again!
-Ray-
Contacteer:

vandaag in de spits gelezen: 250 euro boete als je er toch 1 in je auto hebt, en ze vinden m :(
Immer wieder die verdammte Holländer
Ollie

De nieuwste politiehonden gaan dan ook uitgerust worden met een radarverklikker-gevoelige neus :D

Zag laatst toevallig iets op tv over een grootscheepse actie van politie en douane. Lieten ze die rotkeuters gewoon over de stoelen en achterbank heenrollen. Moet ik niet aan denken! :@
-Ray-
Contacteer:

ja en zeg er maar niks van :(
Immer wieder die verdammte Holländer
marcel16v

-Matthy- schreef:Over dat verbieden, ze gaan iets van het voertuigreglement aanpassen.
Daar staat in wat er wel en niet op de auto mag/moet zitten. Op die manier valt er nix tegen te doen vrees ik...
En nog schijnt het in strijd met de wet te zijn. Een tijdje geleden waren volgens mij ook de gebr. Anker (top-advocaten) aan het woord, en die wouden het zeer graag aanvechten als er iemand werd bekeurt.
speedline

Het AD bericht dat er dit moment een rechtszaak wordt aangespannen door importeurs van dit soort apparaten. Er worden geen verdere bijzonderheden vermeld.
Merijn
Über-Spammer

Ik ben benieuwd! :D
jeroen.k

Donleben schreef:Flevolanders en buitenlui: Pas op! Sinds kort heeft de politie Flevoland weer de beschikking over een nieuwe videowagen. Dit keer heeft men de beschikking over een nieuwe Renault Megane II. Hieronder vindt u de specifiekatie's van deze wagen. Deze wagen is al gesignaleerd op onder andere de Vogelweg en de A6 bij Almere.

Kenteken: 38-LX-VL
Merk: Renault
Type: Megane-II 2.0-16v 5-d.
Kleur: Blauw
Top snelheid: 200
Regio: Flevoland

[img]http://images.flitsservice.com/rpics_20 ... 38LXVL.jpg[/img]
Videao-auto's zijn stom...straks kom ik nog te laat op mn wekr! :p
RonnyClio

Euhmmmm bij deze bied ik mijn radar verklikker te koop aan :lol:

(ik heb er geen, maarja :wink: )
Corniels
Contacteer:

Bij het programma WEGMISBRUIKERS werd de man die jaren gestreden heeft om de verklikkers te verbieden, gevraagd waarom het verboden moet zijn en zijn antwoord was, de automobilisten die een verklikker hebben rijden altijd te hard en rijden alleen de juiste snelheid als het gaat piepen. En dat wilde hij niet. Als antwoord op de vraag "wat moet ik nou met mijn verklikker doen die me toen der tijd 300 gulden kosten doen?" Nou, die moet je gewoon in de prullebak gooien zei hij doodleuk!! :@ :@

En als je hem toch in je auto laat zitten kost het minimaal 200 pleuroŽs :( :(
Jesper16v
Contacteer:

Als ik 10x gered word door de piep, en dan 1x gepakt word, ben ik nog goedkoper uit :)
Corniels
Contacteer:

Maar als je al een keer bent opgepakt door de verklikker en je wordt voor de 2e keer opgepakt wordt het voorzelfsprekend duurder natuurlijk.
Plaats reactie