R21 Turbo ombouwen naar quadra

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Le Mec
Contacteer:

Hallo!

Aangezien ik mijn eerste 21 Turbo behoorlijk uit elkaar moet halen wou ik er meteen maar een quadra van maken. De vraag is natuurlijk, kan dit wel?? Heeft iemand enig idee tegen welke problemen ik kan aanlopen of is het simpelweg een andere versnellingsbak en achtertrein.

grtz Maarten
gille
Contacteer:

You got the be kidding me,man toch,dit is zo als ze zeggen nie onmogelijk,maar heel duur,voor dat geld heb je een quadra,en waarom wil je een quadra,ik eb een 2wd en dat rijd super
JW 21T

Niets is onmogelijk maar hoe doe je dat dan met je kofferbak?
Kofferbak van een quadra is kleiner omdat daar een gedeelte van de aandrijving is in weggewerkt.
Middentunnel is hoger omdat daar de aandrijfas nog door heen loopt.
Dit lijkt me allemaal niet te doen koop dan maar een standaard quadra.
Le Mec
Contacteer:

Tja, meer dan 230pk op de voorwielen heeft geen zin die krijg namelijk bijna niet op de weg. De wat mindere 21T heeft sowieso behoorlijk wat beschadigingen en om een quadra goed hard te laten lopen moet je hem veel lichter maken. En als ik dan toch aan het slopen ben kan ik best hier en daar wat ruimte flexen voor de aandrijving. Ik heb nog geen idee wat een bak&achtertrein kost, maar die moeten toch wel ergens 2e hands te krijgen zijn?

Verder een quadra kom je niet zo snel tegen of ze zijn behoorlijk aan de prijs en ik heb toch een extra 21T dus..

Meer suggesties en ideen zijn zekers welkom!

grtz! m.
gille
Contacteer:

Le Mec schreef:Tja, meer dan 230pk op de voorwielen heeft geen zin die krijg namelijk bijna niet op de weg. De wat mindere 21T heeft sowieso behoorlijk wat beschadigingen en om een quadra goed hard te laten lopen moet je hem veel lichter maken. En als ik dan toch aan het slopen ben kan ik best hier en daar wat ruimte flexen voor de aandrijving. Ik heb nog geen idee wat een bak&achtertrein kost, maar die moeten toch wel ergens 2e hands te krijgen zijn?

Verder een quadra kom je niet zo snel tegen of ze zijn behoorlijk aan de prijs en ik heb toch een extra 21T dus..

grtz! m.
wie zegt dat je met meer dan 230 pk nie weg kan,nooit gehoord van een sper?ik spreek vane rvaring,en een quadra lichter maken,tja je kan de achtertrein en aandrijving nie verlichten hoor,en een achtertrein 2de hands,zoek maar,ik wens je veel geluk,kan wel eens informeren bij raepers voor je,of probeer robert 001 eens.
en voor de quadra hard te laten gaan,heb je een dikke blok nodig,bvb europacup-blok,maar daar is het verbruik dat de spuitgaten uitloopt(30 tot 40 liter)
suc6
Patrick

Le Mec schreef:Tja, meer dan 230pk op de voorwielen heeft geen zin die krijg namelijk bijna niet op de weg. De wat mindere 21T heeft sowieso behoorlijk wat beschadigingen en om een quadra goed hard te laten lopen moet je hem veel lichter maken. En als ik dan toch aan het slopen ben kan ik best hier en daar wat ruimte flexen voor de aandrijving. Ik heb nog geen idee wat een bak&achtertrein kost, maar die moeten toch wel ergens 2e hands te krijgen zijn?

grtz! m.
ik meende dat robert 001 nog een quadra kast had staan???
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
JW 21T

Waarom laat je je abs niet werken als antislipregeling?
Volgens mij moet dat kunnen.
230pk kan een 2wd echt nog wel kwijt als het droog is.
Bij nat weer is het natuurlijk wat anders.
Je kunt beter een antislipregelaar er op kopen is denk ik goedkoper dan ombouwen naar quadra.
Je houdt dan wel lekker je snelle 2wd met een beter verbruik dan de 4*4.
En je hebt nog een fatsoenlijke topsnelheid.
robert001

klopt heb ik nog staan niet voor lang volgende week gaat i mee met t oud vuil........... :lol:
Patrick

ohhh ohwwwww,dus ff zien dat hij ff jouw kastje overneemt he robert :wink:
zou zonde zijn een standaart kast van een quadra weg te gooien :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Alleycat
Contacteer:

grtz! m.
Ooooh, als je hem toch over hebt....
Geef maar :lol: :D
Le Mec
Contacteer:

thnx! voor de reactie's, ik had nog niet na gedacht over een antislip regeling; waar zou je die dingen kunnen krijgen?. Dat is wel iets waar de 2wd behoorlijk last van heeft. Die kast van Robert was een gecrashed quadra, is opzich niet zo'n ramp als ie maar helemaal recht is.

Ik verder zo eens lopen neuzen hier en daar en het schijnt dat je het turbo blok heel makkelijk kunt ombouwen naar een 12v. De camshaft past in iedergeval gewoon op het blok. Je kunt een auto al snel lichter maken door al het onnodige eruit te slopen, ramen, achter-deuren en -bank. Van al het plaatwerk een afdruk maken en de boel vervangen door polyesther[carbon is wat prijzig]

grtz Maarten
JW 21T

Kijk eens bij http://www.ringsleutel.nl.
Daar staat een antislipregelaar met prijs.
Of het echt werkt en je motor niet beschadigd weet ik niet heb er geen ervaring mee.
Het lijkt me wel een leuk ding heb er zelf ook al aan gedacht.
12v kop van een txi brengt dacht ik niet veel wel een onrustige loop.(heb zelf een txi gehad).
Menno is hier geloof ik ook al eens mee bezig geweest.
Plaats reactie