Af en toe houdt de motor in als ik vlot optrek in de 1e versnelling. In de 2e merkt je het ook wel, maar veel minder.
Het is te vergelijken met een toerenbegrenzer die erin schiet, daarna weer "loslaat" en nog een paar keer erin schiet.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Motor is een 1.6 16v.
[Laguna2] heeft de hik/houdt in
-
- Contacteer:
Heb je de injectoren, benzinefilter, bougies, etc al gecontroleerd? Het is wel eens handig om dit te vervangen als hij gaat inhouden. Er was nog een ander topic over. Zal ff voor je zoeken.
Misschien kan je hier wat uit halen:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... n+williams
Misschien kan je hier wat uit halen:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... n+williams
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Dat doet ie al vanaf het begin.... Word je inderdaad gek van.
Ik heb het altijd gehouden op de begrenzer die inkomt. Ik ben er zeker van dat de auto goed is ingereden, dus daar kan het niet aan liggen
Ik heb het altijd gehouden op de begrenzer die inkomt. Ik ben er zeker van dat de auto goed is ingereden, dus daar kan het niet aan liggen

-
bij welk toerental gebeurd dit dan ?
wat zegt de plaatselijke dealer ?
heb je nog garantie ?
gaan er ook inspuitlampjes branden ?
wat zegt de plaatselijke dealer ?
heb je nog garantie ?
gaan er ook inspuitlampjes branden ?
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Je hebt dan wel geen GTT maar ik heb het ook steeds gehad, CO was bij mij te hoog. Nu na de apk geen problemen meer!
Wie weet?
Wie weet?
Het gebeurt bij 4000 toeren en daarboven.
Er branden verder geen extra lampies en er komen ook geen foutmeldingen bij.
Ik ga de dealer over 23dkm weer lastig vallen(volgens schema).
Zo'n groot probleem is het namelijk niet, want het komt maar heel af en toe voor, dus maakt het ook lastig oplosbaar voor de dealer.
De injectoren, benzinefilter, bougies lijken me na een kleine 40dkm nog wel ok, denk ik?
Er branden verder geen extra lampies en er komen ook geen foutmeldingen bij.
Ik ga de dealer over 23dkm weer lastig vallen(volgens schema).
Zo'n groot probleem is het namelijk niet, want het komt maar heel af en toe voor, dus maakt het ook lastig oplosbaar voor de dealer.
De injectoren, benzinefilter, bougies lijken me na een kleine 40dkm nog wel ok, denk ik?
waar schijnlijk is het gewoon een fout in het multiplex netwerk van de auto en de dealer kan hem weer uitlezen ong 20 min 

Het uitlezen is geen punt,Als ik zo,n laguna 2 uitlees ben ik zo klaar ,en kan meteen storingen opvragen die er zijn geweest,,stel dat dat niet zo is,,lees ik meestal een nieuwe Cd in van het injectie systeem,Wellicht is dit wel een vaker voorkomend probleem,en daar zijn dan de SERVICE MEDEDELINGEN voor,,Maar dat krijg je dan wel te hooren..
He collegacliooo!!!-gerben schreef:werk zelf namelijk als (leerling)2e automonteur bij renault

ok mooi ja ik ben hier nieuw dus weet nog nie echt hoe alles hier werkt
maar komt nog wel (hoop ik) 

en misschien is er dan ook een software update voor, dat is wat ik bedoelde.REMCO-X schreef:stel dat dat niet zo is,,lees ik meestal een nieuwe Cd in van het injectie systeem,Wellicht is dit wel een vaker voorkomend probleem,en daar zijn dan de SERVICE MEDEDELINGEN voor.
multiplex probleempje klinkt wel erg mooi, maar denk 't niet. ;t hele motormanagement is trouwens normale bedrading.
rev it like a rental
-
En ik ben voorman bij Renault..REMCO-X schreef:He collegacliooo!!!-gerben schreef:werk zelf namelijk als (leerling)2e automonteur bij renaultik werk als 1e monteur bij renault
Ik heb een Renault 

-
Er zijn er maar weinig die er op dit forum geen renault hebben ..laguna2 schreef:Ik heb een Renault
terug naar het probleem dan maar !
herprogrammeren met cd nummer 18
dan nog eens proberen .