Mannuh!
Bij de APk keuring lopen ze moeilijk te doen over de deurvanger -> het mechanisme dat je deur 'vast' zet als je 'm opent. Is al 1,5 jaar geleden afgebroken en was vorig jaar geen probleem.
Is dit echt een APK puntje, of lopen ze gewoon naar te doen?
gr. Floyd
Afgebroken deurvanger
stomme opmerking misschien, maar waarom niet ff een andere opzetten? Is toch ook fijner in t gebruik of niet?
Wat betreft apk, geen idee, maar lijkt me wel op afkeur ja...
Wat betreft apk, geen idee, maar lijkt me wel op afkeur ja...
rare vraag misschien; maar hoe doe ik dat? De hengsels die aan de deurpost vast zitten zijn afgebroken. Is dit makkelijk te vervangen. Ik heb altijd gedacht dat je hier alleen van binnen bij kan - en er dus een voorscherm af zou moeten.
gr. Floyd
gr. Floyd
-
- Contacteer:
Je kunt wel in discussie gaan, maar this sneller opgelost om er ff 1 van de sloop te halen.
Bij mij was dat metalen pennetje ertussenuit gevallen. Nu heb ik dat met een boutje en een moertje opgelost, maar nu laat ie iedere keer een hele harde 'KNAK' horen.....
- Geert Claes
dat kan je vervangen zonder je scherm er af te halen, alleen ff de deurbekleding, of misschien zelfs langs het gat van de luidspreker ofzo.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Voor wat voor auto is het eigenlijk????
Voor een clio zou ik ff moeten zoeken maar ik denk dat ik er nog wel een heb.
GR.Frits
Voor een clio zou ik ff moeten zoeken maar ik denk dat ik er nog wel een heb.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
kan toch geen afkeur zijn? Hij moet wel op slot vallen maar hoeft toch zeker niet open te kunnen blijven staan? Vraag je dat maar eens goed na. verder is 't natuurlijk wel zo relaxed dat ie gemaakt is (mijne waren ook altijd stuk daar niet van:))
-
Is volgens mij ook geen afkeurpunt... het heeft voor de rest ook weinig met de veiligheid of het milieu te maken
Ik denk dat het een beetje persoonsgebonden is bij welke APK meester je hem laat keuren, zo zie je maar weer dat er een hoop verschil in de keuringseisen zit.

Ik denk dat het een beetje persoonsgebonden is bij welke APK meester je hem laat keuren, zo zie je maar weer dat er een hoop verschil in de keuringseisen zit.
don't be a fool, wrap your tool
-
- Moderator
- Car: MB
tis natuurlijk wel zo relaxed dat een "naast jou parkerende auto" bij een stevig briesje een deurvanger heeft.........Ik snap het probleem eigenlijk niet zo KOOP EEN NIEUWE of haal igg een andere !!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tom, ruhe...je lijkt wel overspannen man! 
ben t wel met je eens btw...

ben t wel met je eens btw...
klopt, je hebt ook helemaal gelijk !!
Ga zó'n ding maar es monteren. meestal is alles rot eromheen...
-
- Moderator
als het op die plekken rot is (midden in je deur en op knie hoogte in de caros) dan is er toch iets niet helemaal goed volgens mij. Dan lijkt mij de rotheid eerder een afkeur punt
Kijk maar eens bij mijne. Ziet er niet helemala lekker uit, maar waarom zou dat afkeur moeten zijn?
Om nog even terug te komen op wat er exact afgebroken is:
het stangetje van je deurvanger loopt naar je deurpost. Daar is het stangetje door middel van een borgpen vastgemaakt aan 2 uitstekende stukjes. Normaal zie je dat niet, er zit een rubber blok omheen. Die 2 plaatsjes zijn afgebroken gebroken. Ze steken door een vierkant gat in je carroserie.
Het verbaasde mij idd ook dat dit een APK punt was. Vorig jaar was het ook al stuk, en toen was het geen probleem. Ze deden over meer dingen raar: het rechter achterwiellager zou kapot zijn, maar toen ik dat later zelf controleerde, bleek er niets aan het handje: geen speling en al helemaal géén geluid bij het draaien.
het stangetje van je deurvanger loopt naar je deurpost. Daar is het stangetje door middel van een borgpen vastgemaakt aan 2 uitstekende stukjes. Normaal zie je dat niet, er zit een rubber blok omheen. Die 2 plaatsjes zijn afgebroken gebroken. Ze steken door een vierkant gat in je carroserie.
Het verbaasde mij idd ook dat dit een APK punt was. Vorig jaar was het ook al stuk, en toen was het geen probleem. Ze deden over meer dingen raar: het rechter achterwiellager zou kapot zijn, maar toen ik dat later zelf controleerde, bleek er niets aan het handje: geen speling en al helemaal géén geluid bij het draaien.
-
- Moderator
dat soort dingen zitten vaak van buiten geschroeft maar je moet het onderdeel van binnen los halen (snappie
). Effe kijken dus hoe je daar achter kunt komen dan lijkt met vrij simpel om zoiets te vervangen
Dat had ik ook bij mijn R25 (welke achterlijke malloot dat had gedaan !$@!!!@$), maar met een origineel pennetje ben je van dat geluid wel weer af.Alleycat schreef:Bij mij was dat metalen pennetje ertussenuit gevallen. Nu heb ik dat met een boutje en een moertje opgelost, maar nu laat ie iedere keer een hele harde 'KNAK' horen.....

oke