Na een avondje sleutelen is de wanhoop mij nu wel erg dichtbij.
Het is zelfs zo als ik dit niet snel opgelost heb ik die KUT roestbakken van Renault NOOIT meer in bezit wil hebben.
Eerst eens even kijken waar er een kleine olie lekage vandaan komt. Nergens kunne vinden maar wel gezien dat er meer roest zit. Ik even goed kijken en kloppen en gewoon echt een GAT van 6 bij 3 cm. en een rot stuk van minimaal 30 bij 10 en dan nog 3 stukken rot van 20 bij 8 cm.
Leuk joh zo'n Renault.
Maarja tis niet anders morgen maar even een lasser zoeken (als iemand een goeie GOEDKOPE weet in de buurt van bread tell me.)
Daarna nog eens naar mijn motor kijken want die loopt nog steeds 2000 toeren stationair.
Mij werd verteld dat dat toch moest komen door een stappenmotor bij de luchtinlaat
Deze dus:
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... C00736.JPG[/img]
Naar die met veel gehannes en gekut los te hebben en niet open te krijgen om schoon te maken terug gezet want deze draaid gewoon soepel en je hoort er een schakelaartje in.
Toen liep mijn auto ineens 3000 toeren stationair.
naar veel gekloot. er achter gekomen dat dit ding:
Links onder met die stekker bovenop en twee slangen. (Let niet op dat rode getekende dit was de enigste foto die ik nog had)
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... C00744.JPG[/img]
Ook wel erg raar deed aangezien als je de luchtinlaat hiervan afsluit draaid hij 2000 toeren en als je die weer opent weer 3000 toeren.
Dat ding eraf gehaald en gekeken of hij het deed. Bij 12v schakelt dat ding gewoon goed dus terug gezet. en hij liep 2000 toeren maar bij het gas intrappen bleef hij op 3000 toeren staan als je dan de plug eraf haald en het ding om met een losse accu er 12v op te zetten loopt hij weer 2000 toeren. Nu heb ik hem dus zo staan en loppt hij 2000 toeren en heb ik de stekker er gewoon niet terug op gedaan. maar dat lijkt me er ook niet goed voor want dat ding zit er niet voor niets.
Dus wie heeft er schema's van dit blok (1.7 Multipoint injectie).
Ik hoop dat er snel iemand reageerd want ben het echt helemaal BEU, als dit niet snel klaar is rij ik dat ding naar de sloop en komt er NOOIT meer een Renault bij mij thuis.
Wanhoop nu echt nabij. schema gevraagd (opgelost)
-
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op di 11 nov 2003 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
als je de dat zwarte blokje weer in de goede stand terugzet, loopt ie weer 2000 toeren stationair. Je kunt je luchtomloopklep dan ook weer normaal aansluiten, ipv met prutsdraadjes.
Wel mooi dat dit systeempje in ieder geval correct werkt, jammer dat je niet snapt hoe 't werkt. (misschien toch maar naar een garage brengen?)
Als je dan ook nog ff je valse lucht/luchtlekkage verhelpt, loopt ie weer netjes op een normaal stationair toerental.
Succes!
Wel mooi dat dit systeempje in ieder geval correct werkt, jammer dat je niet snapt hoe 't werkt. (misschien toch maar naar een garage brengen?)
Als je dan ook nog ff je valse lucht/luchtlekkage verhelpt, loopt ie weer netjes op een normaal stationair toerental.
Succes!
rev it like a rental
-
- Contacteer:
Je kunt Jeroen.k ff een PM sturen. Die heeft voor mij een soort vraagbaak op CD-Rom gefixt van Kluwer.
Dit gaat per automerk en model, dus misschien heeft ie die van jou ook wel....
Enne als je em naar de sloop rijd....dan bel je mij maar ff want dan wil ik em wel hebben
....is nog altijd beter dan de sloop 
edit: ik zie dat menno al een passende oplossing heeft gevonden
Dit gaat per automerk en model, dus misschien heeft ie die van jou ook wel....
Enne als je em naar de sloop rijd....dan bel je mij maar ff want dan wil ik em wel hebben

edit: ik zie dat menno al een passende oplossing heeft gevonden
Laatst gewijzigd door Stefan T-SPORT op ma 10 nov 2003 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
* Stefan T-SPORT *
-
- Contacteer:
Dat zwrate blokje heb ik al in alle standen gezet en het maakt geen reet verschil. Dat hoopte ik namelijk ook. En ik geef toe dat ik niet weet hoe die luchtomloopklep werkt en snap er ook het nut niet van.Menno schreef:als je de dat zwarte blokje weer in de goede stand terugzet, loopt ie weer 2000 toeren stationair. Je kunt je luchtomloopklep dan ook weer normaal aansluiten, ipv met prutsdraadjes.
Succes!
En naar een garage brengen hefet ook niet ech tveel zin ben inmiddels al bij 2 renault gerages geweest (Janssens Breda en ... in Zevenbergen) en deze snappen het allebij niet en kunne het niet oplossen.
En ik ben er bijna zo goed als van overtuigt dat hij geen valse lucht aanzuigt want heb heel mijn blok eigenlijk gehad met remmenreiniger terwijl hij liep en hij reageerde nergens op
Haal de schroefjes anders ff uit die gasklepschakelaar, zodat je 'm verder terug kan draaien. Je moet 'm dan echt in de stationaire stand horen klikken. De computer zal dan 't stationaire toerental gaan regelen. Hij kan de regelklep daarvoor echter niet verder dicht dan helemaal dicht doen. En je bent er inmiddels al achter dat dat nog steeds genoeg is voor 2000 toeren.
Die lucht MOET ergens naar binnen gaan, dus lekkend spruitstuk, lekke slang (oa rembekrachtiger,) niet goed sluitende gasklep, etc.
Dingen als "ik weet heel erg bijna zeker dat..." gaan je echt niet helpen. Gewoon gestructureerd 't probleem zoeken en oplossen, *simpel*
Die lucht MOET ergens naar binnen gaan, dus lekkend spruitstuk, lekke slang (oa rembekrachtiger,) niet goed sluitende gasklep, etc.
Dingen als "ik weet heel erg bijna zeker dat..." gaan je echt niet helpen. Gewoon gestructureerd 't probleem zoeken en oplossen, *simpel*
rev it like a rental
-
- Contacteer:
OK je hebt wel gelijk want zo had ik nog niet gedacht idd de gasklep zit dicht en toch nog 2000 toeren dus MOET hij lekken. Ok ik geef toe dat ik niet helemaal lekker bezig ben maar heb het onderhand echt gehad en helemaal naar die MEGA rotten plekken dan hoeft het van mij ineens ff niet meer zo. Maar dan nog waarop hij van die 2000 naar 3000 toeen gaat als ik die ene connector terug doe daar ben ik nog steeds niet helemaal achter.
Maar bedankt voor het simpel op een rijtje zetten het is simpel maar hij moet idd ergens lekken anders kan het niet
Maar bedankt voor het simpel op een rijtje zetten het is simpel maar hij moet idd ergens lekken anders kan het niet
Pak anders een busje ether (starthulp), dat werkt vele malen beter als remmenreiniger
Als je niet oppast steek je met remmenreiniger je hele motor in de fik ( is mij eens overkomen) en ether is bovendien al direct in gasvorm, dus als er ook maar iets in je inlaat terecht komt via dat lek wat waarschijnlijk ergens zit, reageert je motor daar direct op en zal in toeren stijgen. Spuit vooral goed bij je inlaatspruitstuk en al je vacuum slangetjes.
Succes.

Succes.
-
- Contacteer:
ok dank je voor de tip ik zal het vanaaf gaan proberen. Maar zo eerst maar eens langst de lasser vragen wat het lassen gaat kosten want als dit al te veel is hoef ik er voor de rest geen aandacht aan te bestedenBart V schreef:Pak anders een busje ether (starthulp), dat werkt vele malen beter als remmenreinigerAls je niet oppast steek je met remmenreiniger je hele motor in de fik ( is mij eens overkomen) en ether is bovendien al direct in gasvorm, dus als er ook maar iets in je inlaat terecht komt via dat lek wat waarschijnlijk ergens zit, reageert je motor daar direct op en zal in toeren stijgen. Spuit vooral goed bij je inlaatspruitstuk en al je vacuum slangetjes.
Succes.
-
- Contacteer:
niemand een schema en/of lasser
-
tis een 1.7 multipoint injectie 90Pk
hij zit ook in me R21
hij zit ook in me R21

-
- Contacteer:
1.7 MPI met 95 pk heWouter schreef:tis een 1.7 multipoint injectie 90Pk
hij zit ook in me R21

maar ik ga even kijken of ik iets met de tips van menno kan.... miss tot later
-
- Contacteer:
mocht iemand eventueel een schema hebben en kunne mailen aub naar hooliead@lycos.nl
alvast 1000 x thanx
alvast 1000 x thanx

-
- Contacteer:

Is het zo miss duidelijk?
Menno je bent mijn held

Ik heb dus weer zitten klote en idd jij zei als alles dicht was liep hij nog 2000 toeren dus MOEST er ergens lucht vandaan komen.
En ja hoor onder mijn luchttoevoer (dat metalen ding over mijn blok kan ff niet op het juiste woord komen) die zat onderop vast met een plaatje eroverheen maar wel met ruimte ertussen.
(ja echt VAAG moet een eigenbouwsel zijn geweest) en daar onder zat een gat waar een M6 boutje in kon. En die zat er niet in dus ff een M6 erin gedraaid alles terug in elkaar en hij werkt perfect.
Dus de Renault blijft indien het lassen niet te duur is

Ikke is happy

-
- Contacteer:
Beter dan.
Gelukkig was het simpel opgelost.
En natuurlijk blijf je die renault rijden

-
- Contacteer:
nou ik kan je verzkeern die gaat er NOOIT meer uit hoorTom schreef:misschien wat loctite of een borgringetje ertussen. Anders is ie er volgende week weer uit

die zit beter vast dan wat dan ook op mijn auto haha

-
- Contacteer:
ja en dat weet ik ook wel maarja had weer ens ff zo'n kut dag.bartuitlauwe schreef:Beter dan.
en aangezien ik met die Clio ook altij gekut heb gehad en echt net die MEGA roest had ontdenkt had ik er were ff HELEMAAL genoeg van. achja kan gebeure
-
em de lucht inlaat loopt bij mij ook ver me blok heen dus dan heb ik ook 95 Pk geining weer 5 pk er bijHooliead schreef:1.7 MPI met 95 pk heWouter schreef:tis een 1.7 multipoint injectie 90Pk
hij zit ook in me R21![]()
mijn luchtinlaat loopt over het blok heen!
![]()
![]()

Misschien iets beter kijken wat je koopt?Hooliead schreef:ja en dat weet ik ook wel maarja had weer ens ff zo'n k#t dag.bartuitlauwe schreef:Beter dan.
en aangezien ik met die Clio ook altij gekut heb gehad en echt net die MEGA roest had ontdenkt had ik er were ff HELEMAAL genoeg van. achja kan gebeure

Scheelt een hoop gezeur achteraf!

-
- Contacteer:
Ja idd als je het zo allemaal leest lijkt het wel zo maar....jeroen.k schreef:Misschien iets beter kijken wat je koopt?Hooliead schreef:ja en dat weet ik ook wel maarja had weer ens ff zo'n k#t dag.bartuitlauwe schreef:Beter dan.
en aangezien ik met die Clio ook altij gekut heb gehad en echt net die MEGA roest had ontdenkt had ik er were ff HELEMAAL genoeg van. achja kan gebeureIk bedoel no offence
maar die Clio had bijvoorbeeld 250.000 op gas gelopen ofzo...niet echt iets wat ik zou kopen...die GTE had je ook redelijk snel...en nog niet zo heeeel lang....dus die roest zat er ws ook al toen je hem kocht...dus bij de volgende auto...goed kritisch naar de auto kijken en iemand meenemen met verstand van auto's en een afkeer van renault!
Dan nog een keer goed kijken en nog eens...goed een proefrit maken, dus met koude motor starten...warm rijden en dan ff vol los...beetje goed bochtenwerk...dan merk je wel offie oke is of niet
Scheelt een hoop gezeur achteraf!
Die clio had 80dkm op gas gelopen en in totaal 200dkm gelopen en was van mijn broer dus heb die voor bijna niets over kunnen nemen en der was al een shit load vervangen aan dat ding.
en bij die GTE ben ik zeker wel 4 maanden aan het zoeken geweest en had er ook laten staan. En had ook wel mensen bij die er verstand van hadden (Erix, Edwin en Lisa) en die vonden hem ook wel netjes. Dat was hij ook zeker wel en er waren ook wel stukken opnieuw in gelast en er was niets rot's meer te zien maar er zat dus een dikke laag tektiel overheen en ja daaronder zat dus waarschijnlijk al een super zwak plek wat ptrgte niet wist of niet verteld heeft. En ook mets koude motor liep dat ding goed en met warme motor ook. Wat hij nu overingens ook weer doet.
Dusja je moet ook altijd wel een beetje geluk hebben, maarja ben er nu weer helemaal happy mee
-
- Contacteer:
das nog eens snelle tuning heWouter schreef:em de lucht inlaat loopt bij mij ook ver me blok heen dus dan heb ik ook 95 Pk geining weer 5 pk er bijHooliead schreef:1.7 MPI met 95 pk heWouter schreef:tis een 1.7 multipoint injectie 90Pk
hij zit ook in me R21![]()
mijn luchtinlaat loopt over het blok heen!
![]()
![]()

-
- Contacteer:
Ik ben overingens vandaag naar een autobedrijf geweest voor het lassen.
Hij kon hem APK goed maken dan zou hij er een plaat op lassen en het rotte stuk laten zitten.
Maar toen ik zei dat het toch wel een hobby auto was (DUH dat zie je volgens mij gelijk) en ik zei dat ik de rotte stukken eruit wou hebben en nieuw erin galast wou hebben zei hij dat kan ook...
dus ik was al blij.. alleen nu de prijs nog dus ik heel voorzichtig en wa gaat da kosten?
Hij zeg apk klaar 75 euro en geslten en opnieuw erin gelast de hele bodem alles wat rot is 100 euro
dussss zegt hij miss toch wel interesant om alleen apk klaar te maken ik heb hem echt GELIJk recht in zijn gezicht uitgelachen.
Ik zeg nou nee doe hem maar helemala GOED in 1 keer. hij zeg weet je het zeker dat kost wel 25 euro meer hoor! haha
Maarja ik moet hem dan wel helemaal kaal aanleveren dus banken en stoelen eruit en bekleding eruit.
Iemand tipt hoe dit moet?
Hij gaat er maandag heen en is in ieder geval voor vrijdag klaar dus ik ben helemaal super happy met die SUPER renault
hahha
Hij kon hem APK goed maken dan zou hij er een plaat op lassen en het rotte stuk laten zitten.
Maar toen ik zei dat het toch wel een hobby auto was (DUH dat zie je volgens mij gelijk) en ik zei dat ik de rotte stukken eruit wou hebben en nieuw erin galast wou hebben zei hij dat kan ook...
dus ik was al blij.. alleen nu de prijs nog dus ik heel voorzichtig en wa gaat da kosten?
Hij zeg apk klaar 75 euro en geslten en opnieuw erin gelast de hele bodem alles wat rot is 100 euro

dussss zegt hij miss toch wel interesant om alleen apk klaar te maken ik heb hem echt GELIJk recht in zijn gezicht uitgelachen.
Ik zeg nou nee doe hem maar helemala GOED in 1 keer. hij zeg weet je het zeker dat kost wel 25 euro meer hoor! haha
Maarja ik moet hem dan wel helemaal kaal aanleveren dus banken en stoelen eruit en bekleding eruit.
Iemand tipt hoe dit moet?
Hij gaat er maandag heen en is in ieder geval voor vrijdag klaar dus ik ben helemaal super happy met die SUPER renault

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
beterss kan je er weer tegenaan,zodra ik je motorcode heb stuur ik alsnog de bedrading van je motor en ecu op.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
hoe dat moet? gewoon 4 bouten onder je stoel loshalen, bank trek je er ook zo uit. dan ruk je je tapijt los, ken je die ook mooi meteen schoonmaken 
en kaal is je car

en kaal is je car
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
-Ray- schreef:hoe dat moet? gewoon 4 bouten onder je stoel loshalen, bank trek je er ook zo uit. dan ruk je je tapijt los, ken je die ook mooi meteen schoonmaken
en kaal is je car

-
- Contacteer:
mijn hele handel ligt er inmiddels uit en het is wel flink rot op sommige plekken (lees je kunt door de bodem kijken
) maarja heel de bodem word opnieuw gelast gelijk alles maar goed doen. laat ook d achterbumper ophangingen gelijk lassen.
Heb vandaag eindelijk mijn nieuwe bumpert trouwens binne

Heb vandaag eindelijk mijn nieuwe bumpert trouwens binne