[clio] AAARGH! RAMMELTJES!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Floris
Contacteer:

Hallo mensen,

Ik hoor iedere keer als ik aan het rijden ben een rammeltje, misschien verscholen (in ieder geval voor mij) bij de wielkast rechtsachter. wat kan het zijn?
Ik ben er nog steeds niet uit en het MAAKT ME GEK!

wie o wie weet het?

:worship:
Donleben
Contacteer:

Kabels?
Deurpaneel achterzijde?
Achterbumper?
Stootlijst?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Donleben schreef:Kabels?
Deurpaneel achterzijde?
Achterbumper?
Stootlijst?
plastic kapjes wielkasten?
Donleben
Contacteer:

Binnenscherm?
Iets gevallen tussen je deurpaneel en wat nu op de "grond" ligt. Iets van een afgebroken boutje of klemmetje?

Het kan eigenlijk van alles zijn. Misschien kun je het probleem wat verduidelijken?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
antoine
Car: Renault Clio III RS

reserve wiel dat los zit
TURBODJ
Contacteer:

Floris, ik heb ook zo'n rammeltje :( Iedereen heeft er al naar gekeken, maar nog steeds niets gevonden. Ik zet de radio maar wat harder :D
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Marcel B.

Ik heb juist dat als ik de radio hard zet het daar mee gaat trillen :)
Don't walk the grass... smoke it
lenny_R

ook ik heb een rammetje rechts achter, komt ergens bij de wielkasten vandaan, hij doet het vooral bij hobbels/drempels en kuilen../
heb het ook nog steeds niet gevonden :(
Marcel B.

Uitlaat tegen je achterbrug?
Rick D.

Beugel van de uitlaat tegen de ophangbeugel aan de carros.? Elise heeft dit met haar clio. Het geluid is super irri
jeroen.k

Rick D. schreef:Beugel van de uitlaat tegen de ophangbeugel aan de carros.? Elise heeft dit met haar clio. Het geluid is super irri
Ik ook! Is inderdaad erg irri...oplossing is vrij simpel...pak van de sloop een slang uit de motorruimte van een auto (bijv. stuk koelslang/ontluchting...is namelijk hitte bestendig. Knip deze over de lengte doormidden en zet ze om de steun waar hij dicht bij de uitlaat komt. Goed vastzetten met Ty-rips. Je iet er niks van, maar het rammelen is over (en dit spul houdt goed met de hitte). Heb het zelf ook en ook bij de achteras gedaan voordat hij recht hing...heeft de uitlaat een paar maanden gewoon op dat stukje rubber gelegen...ging perfekt en de trillingen waren weg! :D
Floris
Contacteer:

het zijn idd allemaal mogelijkheden. Als ik rijdt lijkt het net alsof het uit de richting van de rechter-achterwielkast komt (ook een ount waar mijn rolkooi aan vast zit). Ik denk dus niet dat dat de uitlaat is. (of toch??) misschien moet ik ook maar eens kijken of de beugel van het reservewiel niet meerammelt..
Mrtn
Car: R5GTT

mijn uitlaat knuffelt ook veel met mn achterbrug, zo'n klef stel samen, sinds ie verlaagd is het dikke (L) tussen die 2 :lol:
Mrtn = Maarten
speedline

Sorry ff melig...

Wen d'r maar vast aan. Voor superieure afwerkings en bouwkwaliteit koop je tenslotte geen oudere Renault.

Wat was t ook alweer; Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd... :lol:

Maar een beetje ervaren monteur/tuner/beunhaas localiseert dat wel...

Grtz,

Zzpeedie... (S)
Marcel B.

Mrtn schreef:mijn uitlaat knuffelt ook veel met mn achterbrug, zo'n klef stel samen, sinds ie verlaagd is het dikke (L) tussen die 2 :lol:
Ik heb onder mijn clio16v een willi middendemper laten zetten met een extra ophangpunt aan het chassis, en nu is het probleem weg, uitlaat hangt hoger en iets naar achter geschoven
AZ4L

Marcel B. schreef:
Mrtn schreef:mijn uitlaat knuffelt ook veel met mn achterbrug, zo'n klef stel samen, sinds ie verlaagd is het dikke (L) tussen die 2 :lol:
Ik heb onder mijn clio16v een willi middendemper laten zetten met een extra ophangpunt aan het chassis, en nu is het probleem weg, uitlaat hangt hoger en iets naar achter geschoven
Klapperende uitlaten ja, daar heb ik ook al last van. Ik hoor het voornamelijk als ik bijv plotseling even gas loslaat. Erg irritant.
jeroen.k

Sven had hier bij zn (oude) zwarte 19 een mooie oplosssing voor. Hij had met een ijzeren klem de uitlaat vlak voor de demper vastgezet...en had er dus geen last van...

Als je geen kraakjes ofzo wil...geen ouder renault kopen! :p Mijn huidige 19 heeft kraakjes in het dashboard, in een deur, de uitlaat....you name it and it kraaks! :p
RO 16v

Of het is de uitlaat of de hitte schildje die iets los zitten.
Plaats reactie