Opgevoerde Renault motor in Volvo340 Het turbo virus broeit.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, nou is het wel genoeg! moet geen Volvo site worden! 
Jep 1600 energy blokken zijn geleverd in de megane (coupe) of het onderblok daarvan gelijk is zou ik niet weten...GTTprutser schreef:Tussen door vraag.
Zijn die 1400 energy blokken er ook geweest als 1600 met hetzelfde onderblok?
ok ok ok! you've got a point. Ik zal het goed maken met een renaultje 5 met een V8
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/Reno%20V8.jpg[/img]
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/Reno%20V8.jpg[/img]
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/reno-5-rear.jpg[/img]
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/Reno%20V8.jpg[/img]
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/Reno%20V8.jpg[/img]
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/reno-5-rear.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door RdamRobin op vr 7 nov 2003 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Geenplaatjes?RdamRobin schreef:ok ok ok! you've got a point. Ik zal het goed maken met een renaultje 5 met een V8
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/reno-5-rear.jpg[/img]
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/Reno%20V8.jpg[/img]

copy----> paste werkt ook
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Is de K7M, is er ook nog in 16kleps uitvoering (K4M)jeroen.k schreef:Jep 1600 energy blokken zijn geleverd in de megane (coupe) of het onderblok daarvan gelijk is zou ik niet weten...GTTprutser schreef:Tussen door vraag.
Zijn die 1400 energy blokken er ook geweest als 1600 met hetzelfde onderblok?
Lag ook in Clio 2
Lijkt me stug dat dat makkelijk past in de lengte.
Blok heeft aan de achterzijde volgens mij egeen plaats voor motorsteunen.....
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Mmm, da vinnik dan weer netjes!RdamRobin schreef:ok ok ok! you've got a point. Ik zal het goed maken met een renaultje 5 met een V8
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/reno-5-rear.jpg[/img]
[img]http://www.rpiv8.com/Gallery-2/Reno%20V8.jpg[/img]

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Is mij ook niet helemaal duidelijk.
Nu KAN het zijn dat het K7M onderblok uit aluminium is. Dat weet ik niet zeker (meer)
Nu KAN het zijn dat het K7M onderblok uit aluminium is. Dat weet ik niet zeker (meer)
Hmm d'r woont hier zo'n ouwe dikke opa in de flat, die rijd in een rooie 340 met bretelaandrijving.
Nou reed ie me vanochtend bijna van me sokken, uit reflex sprong ik weg. Volgende x spring ik op z'n motorkap en eis die auto op
Er reed hier vroeger ook een Volvo 66 rond met van die ouwe dametjes erin, die kon ik kopen maar had toen al een GT...
Ik vind het echt koele dingen
Nou reed ie me vanochtend bijna van me sokken, uit reflex sprong ik weg. Volgende x spring ik op z'n motorkap en eis die auto op

Er reed hier vroeger ook een Volvo 66 rond met van die ouwe dametjes erin, die kon ik kopen maar had toen al een GT...
Ik vind het echt koele dingen

Vorig jaar in Frankrijk stond er een behoorlijk nette groene Daf 66 te koop (ding zag er echt goed uit) hoefde maar iets van 500 euro te kosten...had ik alleen ff niet bij me
(en mn vriendin leek het niet zo'n goed plan een auto als bagage mee terug te nemen
)


Sorry kan het niet laten om nog wat daf/volvo plaatjes (met uiteraard renault motoren) te plaatsen
[img]http://www.dafclub.nl/userdata/512/foto ... 10029a.JPG[/img]

[img]http://www.dafclub.nl/userdata/512/foto ... 10029a.JPG[/img]
RdamRobin schreef:ok ok ok! you've got a point. Ik zal het goed maken met een renaultje 5 met een V8
[plaatjes van die dikke 5
renaultTJE???? hallow da's wel de dikke turbo he

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Nou jongens ik ben net terug uit oude haske en Energy blokjes passen ook niet.
De eigenaar van Holtrop is een verwoed verzamelaar van Alpine blokjes hij heeft er net 100 stuks!
En hij verkoopt ze meestal niet.
maar boven op de stelling lag nog iets
Een compleet Alpine blok met Daf koppelings huis.
Deze was al verbouwd en had een oliekoeler erbij.
het blok was alpine blauw geschilderd en zag er errug netjes uit.
Aleen het spaggeti uitl.spruitstuk was wat roestig.
Dus ik moest nog even naar de baas om te vragen of een 1600 Fuego blok mischien past.(In mijn beste fries natuurlijk.)
vroeg ie wat ik over zou hebben voor zo'n omgebouwde Alpine.(Ook in het fries.)
Ik zei ik weet nie wat die dingen normaal gesproken kosten zeg jij het maar.
300 euro zei die.
Hoeveel heeft ie gelopen?
Dat wist ie dan niet maar hij liep nog mooi.
Ik heb hem de hand geschud
en haal het blokje maandag ochtend op. 
Dus ik heb nu een blokje! Moehahahaaa!
En ik heb mijn motortakel vanochtend binnengekregen.
Begin volgende maand zijn de GSI GTI rijders in Assen een nachtmerrie rijker!
De eigenaar van Holtrop is een verwoed verzamelaar van Alpine blokjes hij heeft er net 100 stuks!

En hij verkoopt ze meestal niet.
maar boven op de stelling lag nog iets
Een compleet Alpine blok met Daf koppelings huis.

Deze was al verbouwd en had een oliekoeler erbij.

het blok was alpine blauw geschilderd en zag er errug netjes uit.
Aleen het spaggeti uitl.spruitstuk was wat roestig.
Dus ik moest nog even naar de baas om te vragen of een 1600 Fuego blok mischien past.(In mijn beste fries natuurlijk.)
vroeg ie wat ik over zou hebben voor zo'n omgebouwde Alpine.(Ook in het fries.)
Ik zei ik weet nie wat die dingen normaal gesproken kosten zeg jij het maar.
300 euro zei die.
Hoeveel heeft ie gelopen?
Dat wist ie dan niet maar hij liep nog mooi.
Ik heb hem de hand geschud


Dus ik heb nu een blokje! Moehahahaaa!

En ik heb mijn motortakel vanochtend binnengekregen.
Begin volgende maand zijn de GSI GTI rijders in Assen een nachtmerrie rijker!

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Gefeliciteerd met je blok, zijn inderdaad supergoede en mooie blokjes, en dat nog met oliekoeler! dat heb ik niet eens. Zou graag willen weten hoe dat zit aangesloten.
heb je goed gesjeft dat blok heb je al een 66 of gaat ie in je 340?
heb je goed gesjeft dat blok heb je al een 66 of gaat ie in je 340?
Klinkt goed Andries, ben erg benieuwd naar de resultaten. Wel foto's van het hele verhaal posten he!
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Hallo jongens
ik ben net terug uit Apeldoorn.
Daar zou ik een complete reserve vario ophalen.
Maar ik heb er nog een primaire bak en een Barkruk bij gekregen.
Die jongen moesten de schuur eens opruimen.
Kan ik effe goed zitten in mijn garage ik word ook een dagje ouder he?
Dat krijg je met zo'n volvo
O ja even voor de duidelijkheid het blok komt in de 340.
Maar ik vind het een leuk idee om fotos te maken met een verslag erbij maar hoe zet je fotos hier op het forum?
ik geloof dat je dat de fotos eerst op een andere site moet zetten toch?
Tot postens!
ik ben net terug uit Apeldoorn.
Daar zou ik een complete reserve vario ophalen.
Maar ik heb er nog een primaire bak en een Barkruk bij gekregen.
Die jongen moesten de schuur eens opruimen.
Kan ik effe goed zitten in mijn garage ik word ook een dagje ouder he?
Dat krijg je met zo'n volvo
O ja even voor de duidelijkheid het blok komt in de 340.

Maar ik vind het een leuk idee om fotos te maken met een verslag erbij maar hoe zet je fotos hier op het forum?
ik geloof dat je dat de fotos eerst op een andere site moet zetten toch?

Tot postens!

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Nou ik heb em nu in mijn schuur staan.
Er moet een nieuw uitlaatspr.stuk op.
Maare het is ook geen standaard Apine blokje.
Deze komt uit een circuit Daf.
En het blok heeft aleen iets andere motorsteunen voor maar daar verzinnen we wel wat op.
Ook zit er een of andere race weber op.
En de aansluiting voor de oliekoeler zit ander de olie filter.
Maar deze heeft zeker meer dan 93 pk'tjes.
Haal em na mijn werk vanavond verder uitmekaar.
Keep you posted.
Er moet een nieuw uitlaatspr.stuk op.
Maare het is ook geen standaard Apine blokje.
Deze komt uit een circuit Daf.
En het blok heeft aleen iets andere motorsteunen voor maar daar verzinnen we wel wat op.
Ook zit er een of andere race weber op.

En de aansluiting voor de oliekoeler zit ander de olie filter.

Maar deze heeft zeker meer dan 93 pk'tjes.
Haal em na mijn werk vanavond verder uitmekaar.
Keep you posted.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Hey GTTprutser, kan je niet een paar pics posten?
Ik ben erg nieuwsgierig. Ik heb zelf natuurlijk ook zo'n blok pas gemaakt voor mijn daf 66 wagentje.
daarvoor heb ik een 340 gebruikt, en heb oa alle motorsteunen en zooi over van die 340. dus laat even weten wat je nog nodig hebt.
Hoe zit die extra oliekoeler gemonteerd?
en wat voor oliepomp zit erin?
is het een dubbel weber spruitstuk? (die zoek ik nog zie advertenties
Ik ben erg nieuwsgierig. Ik heb zelf natuurlijk ook zo'n blok pas gemaakt voor mijn daf 66 wagentje.
daarvoor heb ik een 340 gebruikt, en heb oa alle motorsteunen en zooi over van die 340. dus laat even weten wat je nog nodig hebt.
Hoe zit die extra oliekoeler gemonteerd?
en wat voor oliepomp zit erin?
is het een dubbel weber spruitstuk? (die zoek ik nog zie advertenties
94PK?? 
dus ipv. een 1.7MPi die er legio staan op de sloop gooi je er een opgefokte 1.4 in..
die 1.7 gaat over de 100Pk zonder kat. is niet schaars en is een stukje berouwbaarder en zuiniger..
persoonlijk vind ik het jammer dat je die alpine blok er in gooit.
je gaat nu terug van 140PK naar minder dan 100PK
koop dan een 1.7 turbo uit een 440 ofzo en dan blazen.. die 1.4 alpine is gemaakt voor lichte autotjes en niet voor grote 340's

dus ipv. een 1.7MPi die er legio staan op de sloop gooi je er een opgefokte 1.4 in..
die 1.7 gaat over de 100Pk zonder kat. is niet schaars en is een stukje berouwbaarder en zuiniger..
persoonlijk vind ik het jammer dat je die alpine blok er in gooit.
je gaat nu terug van 140PK naar minder dan 100PK
koop dan een 1.7 turbo uit een 440 ofzo en dan blazen.. die 1.4 alpine is gemaakt voor lichte autotjes en niet voor grote 340's
Wat zit jij nou te zwammen?
340 is ten eerste helemaal niet zwaar en ten tweede gaat Andries nu van een 1.4 met 75pk naar een 1.4 met STANDAARD 94 pk, waarvan deze misschien nog wel meer oplevert?
Waar haal jij nou 140 pk vandaan? En trouwens een 1.7 moet wel dan in de lengte en als een GT blok al misschien niet past denk ik een 1.7 ooknie
340 is ten eerste helemaal niet zwaar en ten tweede gaat Andries nu van een 1.4 met 75pk naar een 1.4 met STANDAARD 94 pk, waarvan deze misschien nog wel meer oplevert?
Waar haal jij nou 140 pk vandaan? En trouwens een 1.7 moet wel dan in de lengte en als een GT blok al misschien niet past denk ik een 1.7 ooknie
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Een 340 was er ook als 1.7 (F2N) en zelfs als 2.0. Dat blok gaat dus best passen.
En een 340 is toch rond de 1000 kg, niet heel erg licht.
En een 340 is toch rond de 1000 kg, niet heel erg licht.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik bedoelde met die 140 een opgefokte GTT blok (@0.9bar)Steven schreef:Wat zit jij nou te zwammen?
340 is ten eerste helemaal niet zwaar en ten tweede gaat Andries nu van een 1.4 met 75pk naar een 1.4 met STANDAARD 94 pk, waarvan deze misschien nog wel meer oplevert?
Waar haal jij nou 140 pk vandaan? En trouwens een 1.7 moet wel dan in de lengte en als een GT blok al misschien niet past denk ik een 1.7 ooknie
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ik heb zoieso de 1.7i T uit 440 en de energy motor gepast en het koppelingshuis gaat niet passen.
De GTT past dan wel weer kwa steunen maar de turbo komt niet goed uit.
En wat de vario doet met zoveel koppel?
het oude type B172 uit een 340 past wel weer maar daar schiet ik niet zo veel me op.
Weet iemand hoe je fotos kan verkleinen en posten.
Rdamrobin ik stuur je anders wel een winzip file.
Of iemand die ze even kan posten.
En ik heb zeker wel intresse in zo'n uitl.spruitstukje.
Maar voor v340 onderdelen kan ik beter naar de plaatselijke volvo sloop in Zuidhorn want jij zit denk ik in Rotterdam niet?

De GTT past dan wel weer kwa steunen maar de turbo komt niet goed uit.

En wat de vario doet met zoveel koppel?
het oude type B172 uit een 340 past wel weer maar daar schiet ik niet zo veel me op.
Weet iemand hoe je fotos kan verkleinen en posten.
Rdamrobin ik stuur je anders wel een winzip file.
Of iemand die ze even kan posten.
En ik heb zeker wel intresse in zo'n uitl.spruitstukje.
Maar voor v340 onderdelen kan ik beter naar de plaatselijke volvo sloop in Zuidhorn want jij zit denk ik in Rotterdam niet?

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ik ben net het blokje wat aan het strippen geweest.
-De carb is een omgebouwde 2 traps weber 32dir58T met waarschijnlijk grotere sproeiers.
-De kop is geflowd en de inl.kleppen zien er als nieuw uit.
Dus morgen ga ik verder so far so good.
-De carb is een omgebouwde 2 traps weber 32dir58T met waarschijnlijk grotere sproeiers.
-De kop is geflowd en de inl.kleppen zien er als nieuw uit.

Dus morgen ga ik verder so far so good.

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Niet verkeerd! mooi blokje heb je op de kop getikt. Heb je al gekeken wat voor koppelingsplaat eropzit?
160 of 180 mm?
Wat betreft die onderdelen, tja is best ver rijden. Maar lang leve de post, dus als je nog wat zoekt wat ze niet hebben bij de sloop, stuur ik je dat wel op.
Weet jij mischien nog iemand die een inlaatspruitstuk over heeft voor twee dubbele webers?
160 of 180 mm?
Wat betreft die onderdelen, tja is best ver rijden. Maar lang leve de post, dus als je nog wat zoekt wat ze niet hebben bij de sloop, stuur ik je dat wel op.
Weet jij mischien nog iemand die een inlaatspruitstuk over heeft voor twee dubbele webers?
[/quote]ik bedoelde met die 140 een opgefokte GTT blok (@0.9bar)[/quote]
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan mag halen, maar ik zal je verzekeren dat een standaar GT blok op 0.9 bar nooit geen 140 echte pkaas levert hoor...
maarja, ik vind het i.i.g. een leuk idee met zo'n invalide volvo...
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan mag halen, maar ik zal je verzekeren dat een standaar GT blok op 0.9 bar nooit geen 140 echte pkaas levert hoor...

maarja, ik vind het i.i.g. een leuk idee met zo'n invalide volvo...