De volledige startlijst van de rally en de sprint staan nu op de site (http://www.twenterally.nl).
En nu maar hopen dat er 2 F2's in het NRK voor GJ Heutink eindigen, want dan zijn Marcel en Tijn kampioen.
En nu maar hopen dat er 2 F2's in het NRK voor GJ Heutink eindigen, want dan zijn Marcel en Tijn kampioen.
Heeft Heutink inmiddels al weer een nieuwe motor dan?StevenK schreef:De volledige startlijst van de rally en de sprint staan nu op de site (http://www.twenterally.nl).
En nu maar hopen dat er 2 F2's in het NRK voor GJ Heutink eindigen, want dan zijn Marcel en Tijn kampioen.
Het lijkt erop; er stonden jongens van CSP bij toen 'ie van de proef af kwam en die hadden het erover dat 'ie op tijd klaar zou zijn. GJ heeft tenslotte de luxe van een best wel heel erg groot budget...Clio-16v.com schreef:Heeft Heutink inmiddels al weer een nieuwe motor dan?StevenK schreef:De volledige startlijst van de rally en de sprint staan nu op de site (http://www.twenterally.nl).
En nu maar hopen dat er 2 F2's in het NRK voor GJ Heutink eindigen, want dan zijn Marcel en Tijn kampioen.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
eh... ja dat bedoel ikStevenK schreef:Eh... Je bedoelt: 'Officiëel mag de importeur deze auto niet voor meer dan EUR 100000 leveren'. Af-fabriek (Dieppe) kost de Clio iets tussen de 150000 200000. Als je 'm zelf bouwt, voor zover dat mogelijk is, ben je dat ook kwijt.ant1 schreef:hier staan de technische gegevens
http://www.superkitcar.nl/super%201600/clio.html
De auto kost 100000 euro's dit is tevens het maximale bedrag wat zo'n auto mag kosten.
@martin rs you've got a e-mail
Kijk ook maar eens op http://www.rallycarsforsale.net wat ze voor gebruikte S1600's vragen.
Hou er dan ook nog rekening mee dat motor en bak max. 500 km meegaan. Het is niet voor niets dat de huurprijs van zo'n auto EUR 70000 per WK wedstrijd is.

-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Gvd, nu helemaal gehad. Alles klaar voor Hengelo, is JD ziek
Dit geloof je toch niet? Lekker einde van het seizoen, gvd.... Maar ja, wie verwacht nou dat hij opeens zo ziek is... Volgend jaar maar weer...
Gijs

Dit geloof je toch niet? Lekker einde van het seizoen, gvd.... Maar ja, wie verwacht nou dat hij opeens zo ziek is... Volgend jaar maar weer...
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
minder man hopelijk heb je nog een vervangerclio_rally schreef:Gvd, nu helemaal gehad. Alles klaar voor Hengelo, is JD ziek![]()
Dit geloof je toch niet? Lekker einde van het seizoen, gvd.... Maar ja, wie verwacht nou dat hij opeens zo ziek is... Volgend jaar maar weer...
Gijs
Da's helemaal klote; beterschap voor JD !clio_rally schreef:Gvd, nu helemaal gehad. Alles klaar voor Hengelo, is JD ziek![]()
Dit geloof je toch niet? Lekker einde van het seizoen, gvd.... Maar ja, wie verwacht nou dat hij opeens zo ziek is... Volgend jaar maar weer...
Gijs
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Hé Gijs, wens Jan-Dirk nog even alle beterschap van de wereld!! Hoop dat het helpt
!
Is er geen vervanger te vinden, aangezien dit wel een errug ongelegen moment is natuurlijk
.
Kom je nog wel kijken dan Gijs?
Misschien tot zondag!
Groeten,
Rik (die Steven en Martijn heel veel succes wenst
!)

Is er geen vervanger te vinden, aangezien dit wel een errug ongelegen moment is natuurlijk

Kom je nog wel kijken dan Gijs?
Misschien tot zondag!
Groeten,
Rik (die Steven en Martijn heel veel succes wenst

-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Een vervanger is een beetje kansloos. Ik zou mogen rijden, maar dan heb ik nog steeds een goeie navigator nodig. Daarbij is mijn risico wat hoger en moet de wagen verkocht worden...Rik Hamberg schreef:Hé Gijs, wens Jan-Dirk nog even alle beterschap van de wereld!! Hoop dat het helpt!
Is er geen vervanger te vinden, aangezien dit wel een errug ongelegen moment is natuurlijk.
Kom je nog wel kijken dan Gijs?
Misschien tot zondag!
Groeten,
Rik (die Steven en Martijn heel veel succes wenst!)
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Thx.Rik Hamberg schreef:Hé Gijs, wens Jan-Dirk nog even alle beterschap van de wereld!! Hoop dat het helpt!
Is er geen vervanger te vinden, aangezien dit wel een errug ongelegen moment is natuurlijk.
Kom je nog wel kijken dan Gijs?
Misschien tot zondag!
Groeten,
Rik (die Steven en Martijn heel veel succes wenst!)
PS: wat gaat Tijn doen ?
Tijn gaat naar de eindejaarsmeeting.
Ons seizoen zit erop.
Steven heel veel succes.
Ons seizoen zit erop.
Steven heel veel succes.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
http://www.twenterally.nl/euregiorally/ ... chema.html
is alleen niet zeker dat dit het goede tijd schema is
ga vooral kijken naar startnr 10
is alleen niet zeker dat dit het goede tijd schema is
ga vooral kijken naar startnr 10

Het is een oud schema; de proef Coevorden zit er niet in.Heino schreef:Thanks Ant,
k'weet niet alles maar Bruchterveld,Engeland en Coevorden is bij Hardenberg.
We rijden 2 x bentelo, boldershoek, dan 2 x Engeland/Bruchterveld en dan 2 x Akzo en eh... nog één, beetje meer naar het zuiden.
Morgen (sprint) rijden we 3 x industrieterrein, 2 x Gammelke
Voor de tijden moet je even een informatiepakketje halen.
Nou,was weer leuk.
Alleen een boel gebeurd waardoor een paar keer een proef is geneutraliseerd.Op KP 5 is een 205 eraf gestuiterd en dat zag er niet goed uit,brandweer,ambulance en politie erbij.
Op KP10 viel Boers uit met een kapotte motor waarna weer erg lang werd gewacht met doorstarten.Henk en Lilian zijn ook uitgevallen.
Ondanks het lange wachten was KP12,de laatste proef zeer de moeite waard.We stonden bij de rondkoers bij de eerste bocht en daar was het erg glad,dat had niet iedereen de eerste keer door en dat leverde een aantal spectaculaire akties op.Als je denkt dat iemand met alle vier de wielen blokkerend een bocht niet meer red en dan op het allerlaatste moment z'n auto helemaal dwars gooit en er toch doorkomt neem ik mijn petje af.Een crossworth was toch echt te laat en die belande in de hekken.In ieder geval de resultaten staan op de site.
Alleen een boel gebeurd waardoor een paar keer een proef is geneutraliseerd.Op KP 5 is een 205 eraf gestuiterd en dat zag er niet goed uit,brandweer,ambulance en politie erbij.
Op KP10 viel Boers uit met een kapotte motor waarna weer erg lang werd gewacht met doorstarten.Henk en Lilian zijn ook uitgevallen.
Ondanks het lange wachten was KP12,de laatste proef zeer de moeite waard.We stonden bij de rondkoers bij de eerste bocht en daar was het erg glad,dat had niet iedereen de eerste keer door en dat leverde een aantal spectaculaire akties op.Als je denkt dat iemand met alle vier de wielen blokkerend een bocht niet meer red en dan op het allerlaatste moment z'n auto helemaal dwars gooit en er toch doorkomt neem ik mijn petje af.Een crossworth was toch echt te laat en die belande in de hekken.In ieder geval de resultaten staan op de site.
Heeft mij een 16e algemeen/5e N3 opgeleverd; vooral de laatste KP in de regen ging super.Heino schreef:Oh ja,even kijken wat de sprint oplevert,die is zojuist gestart.
Trouwens, Heutink (Micra) is tweede formule 2 geworden; daarmee komt hij met punten gelijk met Cats, maar omdat hij meer eerste plaatsen heeft is hij kampioen.
Cats is daarmee tweede in het kampioenschap.
Cats is daarmee tweede in het kampioenschap.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Was inderdaad SUPER zondag! Veel spectaculaire acties gezien, en dat kwam ook mede door de regen!
Steven, je ging inderdaad goed hard zeg, die laatste rondjes! Heerlijk om dat geluid uit die 2.0 16V te horen!
Zijn jullie volgend jaar weer van de partij? En, ook weer met de RS?
Groeten,
Rik
Steven, je ging inderdaad goed hard zeg, die laatste rondjes! Heerlijk om dat geluid uit die 2.0 16V te horen!
Zijn jullie volgend jaar weer van de partij? En, ook weer met de RS?
Groeten,
Rik
We zijn super tevreden over de RS (ook financiëel), dus ga ik er wel vanuit dat we volgend jaar weer met het ding aan de start staan !Rik Hamberg schreef:Was inderdaad SUPER zondag! Veel spectaculaire acties gezien, en dat kwam ook mede door de regen!
Steven, je ging inderdaad goed hard zeg, die laatste rondjes! Heerlijk om dat geluid uit die 2.0 16V te horen!
Zijn jullie volgend jaar weer van de partij? En, ook weer met de RS?
Groeten,
Rik
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
bron:pitstop.tvDe Fransman Brice Tirabassi is de nieuwe wereldkampioen bij de juniors. Tirabassi volgt Sebastien Loeb en Dani Sola op
oftewel : renault wereldkampioen


- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Op http://www.jwrc.com wordt het Junior WRC gevolgd!
WORLD CHAMPION: Brice Tirabassi!!
[img]http://www.jwrc.com/photos/2003/neste/neste_013.jpg[/img]
[img]http://www.jwrc.com/photos/2003/neste/neste_014.jpg[/img]
[img]http://www.jwrc.com/photos/2003/neste/neste_022.jpg[/img]
[img]http://www.super1600.net/photo/2003/aux ... 010015.jpg[/img]
[img]http://www.super1600.net/photo/2003/aux ... 010043.jpg[/img]
En, wanneer zien we Renault in het WRC? Met de nieuwe Mégane 2.0 RS??
Ik weet nog wel een rijder die op de bank thuis zit en staat te trappelen om weer mee te mogen doen in 2004: Colin McRae
!!
Met in 2005 het spel Colin McRae Rally with the NEW Mégane RS 2.0 Turbo
??
Groeten,
Rik


[img]http://www.jwrc.com/photos/2003/neste/neste_013.jpg[/img]
[img]http://www.jwrc.com/photos/2003/neste/neste_014.jpg[/img]
[img]http://www.jwrc.com/photos/2003/neste/neste_022.jpg[/img]
[img]http://www.super1600.net/photo/2003/aux ... 010015.jpg[/img]
[img]http://www.super1600.net/photo/2003/aux ... 010043.jpg[/img]
En, wanneer zien we Renault in het WRC? Met de nieuwe Mégane 2.0 RS??
Ik weet nog wel een rijder die op de bank thuis zit en staat te trappelen om weer mee te mogen doen in 2004: Colin McRae

Met in 2005 het spel Colin McRae Rally with the NEW Mégane RS 2.0 Turbo

Groeten,
Rik
Het schijnt dat er binnen het concern nog wat onenigheid is welk merk nu het WRC in gaat stappen: Renault of Nissan.Rik Hamberg schreef:En, wanneer zien we Renault in het WRC? Met de nieuwe Mégane 2.0 RS??
Ik weet nog wel een rijder die op de bank thuis zit en staat te trappelen om weer mee te mogen doen in 2004: Colin McRae!!
Met in 2005 het spel Colin McRae Rally with the NEW Mégane RS 2.0 Turbo??
Groeten,
Rik
Daarbij is het voor Renault makkelijker in het JWRC te blijven strijden dan een volledig nieuwe auto te ontwikkelen.
De PSA concurrenten in het WRC zijn tenslotte waanzinnig sterk, maar de S1600's van PSA zijn geen match voor de Clio.
ik heb hier nog een aantal foto`s van vorige week zondag
http://members.home.nl/p.amels/
http://www.clioclub.nl/~christian.a/images/rally/
steven K jullie staan er ook nog een paar keer op
http://members.home.nl/p.amels/
http://www.clioclub.nl/~christian.a/images/rally/
steven K jullie staan er ook nog een paar keer op

-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Dit jaar, een jaar geleden waren de saxo's nog hot... maar goed, de s1600 clio's doen het erg goed, de rs in veel kampioenschappen ook. Ach, ik zie Renault niet zo snel in het wrc stappen, hoewel het natuurlijk altijd toegejuigd wordt! Eerst maar eens iets zoeken om volgend jaar in te stappenStevenK schreef:Het schijnt dat er binnen het concern nog wat onenigheid is welk merk nu het WRC in gaat stappen: Renault of Nissan.
Daarbij is het voor Renault makkelijker in het JWRC te blijven strijden dan een volledig nieuwe auto te ontwikkelen.
De PSA concurrenten in het WRC zijn tenslotte waanzinnig sterk, maar de S1600's van PSA zijn geen match voor de Clio.

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Echt mooie foto's zeg!
Maar ik heb ook nog een vraagje, waar komen die knallen nou precies door bij die rally wagens?
Dat vind ik nou echt gaaf
zo reed er zaterdag een leuke (oude) mini over het parkeer terrein, en scheuren met die bak!!! hehehe
:p
Maar daar hoorde je ook dat geluid
echt zo wijs

Maar ik heb ook nog een vraagje, waar komen die knallen nou precies door bij die rally wagens?
Dat vind ik nou echt gaaf



Maar daar hoorde je ook dat geluid




knallen knallen. welke? de turbo modellen spuiten brandstof in om de turbo draaiend te houden. de NA modellen gebruiken het waarschijnlijk om de motor te koelen (net zo als bij karts) waarbij ze niet ontsteken. die brandstof plus zuurstof ontbrand dan in de uitlaat. vaak ergens in een demper. en zo'n verbranding geeft een knal.
CLio rally kan je hiermeeer over vertellen
Derby
CLio rally kan je hiermeeer over vertellen
Derby
Die knallen NA motoren komen vooral door verkeerd afgestelde motormanagementsystemenDerby schreef:knallen knallen. welke? de turbo modellen spuiten brandstof in om de turbo draaiend te houden. de NA modellen gebruiken het waarschijnlijk om de motor te koelen (net zo als bij karts) waarbij ze niet ontsteken. die brandstof plus zuurstof ontbrand dan in de uitlaat. vaak ergens in een demper. en zo'n verbranding geeft een knal.
CLio rally kan je hiermeeer over vertellen
Derby

-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Klopt, de NA met knal is gewoon te rijk afgesteld. Dat kan verder geen kwaad bij de rallywagens, een rijke afstelling onder minimale last is ook wel ietsje gunstig voor het oppakken van de motor. Verder willen grotere injectoren bij zeer lage pulsbreedte nog wel eens te weinig brandstof opleveren. Dan worden ze vervolgens te rijke afgesteld om dit te verhelpen, nauwkeurig afstellen heeft weinig meerwaarde.
Bij turbo's wordt gewoon bij het ontkoppelen pas ontstoken als de uitlatenkleppen geopend zijn. Zo vindt de expansie plaats in de uitlaat en krijgt de turbo een goeie klap. Deze maakt hierdoor hoge toeren en levert dus bij het koppelen vrij snel druk, minder last van turbolag... Dit staat meestal bekend als ALS of Bang-bang...
Gijs
Gijs
Bij turbo's wordt gewoon bij het ontkoppelen pas ontstoken als de uitlatenkleppen geopend zijn. Zo vindt de expansie plaats in de uitlaat en krijgt de turbo een goeie klap. Deze maakt hierdoor hoge toeren en levert dus bij het koppelen vrij snel druk, minder last van turbolag... Dit staat meestal bekend als ALS of Bang-bang...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
McRae,zou volgen ingewijden
bij Nissan tekenen,motor zou geprepareerd worden bij RENAULT-SPORT.99% zeker van
