toen ik mijn auto kocht. ben ik begonnen aan een grondige restauratie maar nou zit ik nog met een probleem de km-teller wekt niet volgens de vorige eigenaar is het mechanisme in de bak kapot. hij gaf me toen ook het nieuwe asje en de tandwieletjes maar
hoe haal ik de oude uit mijn versnellings bak en hoe monteer ik de oude?
km teller r5 gte 1.8 werkt niet.
-
- Car: GTT
toen ik mijn auto kocht. ben ik begonnen aan een grondige restauratie maar nou zit ik nog met een probleem de km-teller wekt niet volgens de vorige eigenaar is het mechanisme in de bak kapot. hij gaf me toen ook het nieuwe asje en de tandwieletjes maar
hoe haal ik de oude uit mijn versnellings bak en hoe monteer ik de nieuwe.
hoe haal ik de oude uit mijn versnellings bak en hoe monteer ik de nieuwe.
een GTE heeft toch ook een elektronische km teller, net als een GTT? Ik zou dan eerst 't elektrische deel nog eens goed checken.
Om dat spul in de bak te vervangen moet de bak uit elkaar, en dus uitgebouwd worden.
Om dat spul in de bak te vervangen moet de bak uit elkaar, en dus uitgebouwd worden.
rev it like a rental
GTE heeft een kabel, is niet elektronisch. Kijk eens of de vlakken van de kabeleinden nog wel vierkant zijn. Ze willen wel eens inslijten waardoor ze rond worden en dus misgrijpen met de wentelingen. Zowel in de bak als op het instr.paneel.
Zijn die nog goed, laat dan de kabel vh instr.paneel eruit, desnoods het hele paneel eruit laten en kijk even of de binnenmantel ronddraait tijdens het rijden, misschien is de kabel wel ergens gebroken..
Zijn die nog goed, laat dan de kabel vh instr.paneel eruit, desnoods het hele paneel eruit laten en kijk even of de binnenmantel ronddraait tijdens het rijden, misschien is de kabel wel ergens gebroken..
Mrtn = Maarten
dat bedacht ik me ook later, maar had even geen zin om het verhaaltje aan te passen
Maar kijken of ie rond is is geen slechte gedachte, dat voorkomt het irritante dansen van de naald bij bepaalde snelheden
Maar kijken of ie rond is is geen slechte gedachte, dat voorkomt het irritante dansen van de naald bij bepaalde snelheden

Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Ik dacht dat deze ook electrisch was net als een GTT. want de tellerbakl van een GTT past tocg ook in een GTE? dacht val wel hoor.
Ps. sinds wanneer is een GTE een 1.8? of is deze opgeboord van 1.7 naar 1.8? zoja schild dat veel?
Ps. sinds wanneer is een GTE een 1.8? of is deze opgeboord van 1.7 naar 1.8? zoja schild dat veel?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Mocht je nog een tellerbak nodig hebben ik heb er hier nog een liggen van een clio. ik weet niet of je intresse hebt maar laat maar horen over de PM.
evt. zondag mee te nemen.
GR.Frits
evt. zondag mee te nemen.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Opboren naar 1.8 lijkt me vrij nutteloos hij heeft immers al 1721cc...zal wel een typo zijn!Hooliead schreef:Ik dacht dat deze ook electrisch was net als een GTT. want de tellerbakl van een GTT past tocg ook in een GTE? dacht val wel hoor.

tellerbak van een 1.1 SL past ookHooliead schreef:want de tellerbakl van een GTT past tocg ook in een GTE?
Ps. sinds wanneer is een GTE een 1.8?

en de GTE is een 1700, terwijl sommige andere Renaults met deze motor een 1.8plaatje hebben, maar daar hebben we het al een x over gehad
Mrtn = Maarten
Dat heeft meer zin denk ik...alleen voor dat geld leg je ook een 1.8 16v in je 5....dat heeft nog net iets meer zinVosje schreef:die gifgroene gte die een tijdje geleden te koop stond was ook opgeboord naar 1.9! Heeft dit echt veel zin???

Of je neemt een 2.0 laguna blok...is ook bijna hetzelfde...
-
je kunt bijna alle tellerbakken gebruiken voor een 5GTE, zoals van een r19, r21, clio..behalve die van de GTT ivm met de elektronische snelheidsmeter hiervan.
-
ik zou het nie weten volgens kenteken moet die van mij een 1.8 zijn. en volgens iemand die bij de renault werkt is het een 1.8 renault 19 moter met standaart rond de 120pk`s zei ik weet het niet.Hooliead schreef:Ik dacht dat deze ook electrisch was net als een GTT. want de tellerbakl van een GTT past tocg ook in een GTE? dacht val wel hoor.
-
km-teller werkt weer tandwieletjes in versnellingsbak waren kapot zijn nu vervangen.